Bu kitapta, 12 Mart 1971'lerin cezaevi mekanlarında, sisteme karşı koyan Devrimci ve Sosyalist Kadro'ların sosyal kimlikleri, teori pratik donanımları, devrimci kişiliklerin çerçevesinde ve yer yer anılar dizisi biçiminde değerlendirilerek tanıtılmaya çalışılmıştır. 12 Mart 1971 sürecinde yaşanan olay ve olgular karşısındaki düşünce ve davranış farklılıkları olabildiğince nesnel, ama yazarın taraflı kimliği ile değerlendirilmiştir; buna özen gösterilmiştir. Bilindiği gibi kitabın yazarı, yüzde yüz bağımsız ve yüzde yüz işçi sınıfından yana konumuyla devrimci kişilikleri olumlu ya da olumsuzluklarıyla tanıtmıştır. Okurun bu kitabın yazarını da yargı süzgecinden geçirip değerlendireceği açıktır. İşte bu türden bir ihtiyacı karşılamak amacıyla, kitabın ilk bölümüne (1. Cilt) yazarın cezaevine girmeden önceki bazı anılarının da eklenmesi uygun görülmüştür. Bu bölümde anlatılanlar, bir yandan, 12 Mart'ı karşılayan kişi, grup ve örgütlerin o günkü donanımını sergilemesi, öte yandan, "12 Mart 1971'den Portreler"in daha tam olarak değerlendirilebilmesi açısından bir çok yararlı ipuçlarını da içermektedir. O dönemin devrimci kişiliklerinin portreleri çizilmeye çalışılırken, bu arada doğallıkla, anıların yazarını da eleştirmek okurun hakkıdır. Bu kitabın 12 Mart hakkında yazılanlardan önemli bir farkı: Dönemin örgüt ve Kadro'larına (bu arada anılması gereken bazı kişilere) bir de işçi ve emekçi gözüyle eleştiri yöneltilmesidir. Portreler, tarihsel-sosyal hesaplaşmada eskimiş olanı yıkmak ve kavga etmek için yazılmıştır. Ayrıca, Devrimci ve Sosyalist solun yeni nitelikler kazanmasına yardımcı olmayı amaçlayan bir belge işlevi de göreceğini düşünüyoruz.
Bu kitapta, 12 Mart 1971'lerin cezaevi mekanlarında, sisteme karşı koyan Devrimci ve Sosyalist Kadro'ların sosyal kimlikleri, teori pratik donanımları, devrimci kişiliklerin çerçevesinde ve yer yer anılar dizisi biçiminde değerlendirilerek tanıtılmaya çalışılmıştır. 12 Mart 1971 sürecinde yaşanan olay ve olgular karşısındaki düşünce ve davranış farklılıkları olabildiğince nesnel, ama yazarın taraflı kimliği ile değerlendirilmiştir; buna özen gösterilmiştir. Bilindiği gibi kitabın yazarı, yüzde yüz bağımsız ve yüzde yüz işçi sınıfından yana konumuyla devrimci kişilikleri olumlu ya da olumsuzluklarıyla tanıtmıştır. Okurun bu kitabın yazarını da yargı süzgecinden geçirip değerlendireceği açıktır. İşte bu türden bir ihtiyacı karşılamak amacıyla, kitabın ilk bölümüne (1. Cilt) yazarın cezaevine girmeden önceki bazı anılarının da eklenmesi uygun görülmüştür. Bu bölümde anlatılanlar, bir yandan, 12 Mart'ı karşılayan kişi, grup ve örgütlerin o günkü donanımını sergilemesi, öte yandan, "12 Mart 1971'den Portreler"in daha tam olarak değerlendirilebilmesi açısından bir çok yararlı ipuçlarını da içermektedir. O dönemin devrimci kişiliklerinin portreleri çizilmeye çalışılırken, bu arada doğallıkla, anıların yazarını da eleştirmek okurun hakkıdır. Bu kitabın 12 Mart hakkında yazılanlardan önemli bir farkı: Dönemin örgüt ve Kadro'larına (bu arada anılması gereken bazı kişilere) bir de işçi ve emekçi gözüyle eleştiri yöneltilmesidir. Portreler, tarihsel-sosyal hesaplaşmada eskimiş olanı yıkmak ve kavga etmek için yazılmıştır. Ayrıca, Devrimci ve Sosyalist solun yeni nitelikler kazanmasına yardımcı olmayı amaçlayan bir belge işlevi de göreceğini düşünüyoruz.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 42,00 | 42,00 |
2 | 21,42 | 42,84 |
3 | 14,56 | 43,68 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 42,00 | 42,00 |
2 | 21,42 | 42,84 |
3 | 14,56 | 43,68 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 42,00 | 42,00 |
2 | 21,42 | 42,84 |
3 | 14,56 | 43,68 |