Babasının mesleği dolayısıyla sağlığında Yorgancızade olarak da anılan Galatalı Mustafa Safvet, son bu¨yu¨k tezkireci Fatin Efendi, klâsik şiirin son bu¨yu¨k u¨statlarından Hersekli Ârif Hikmet, Tophane Ruznamçecisi, kabiliyetler kâşif ve hâmisi Lebib Efendi gibi tanınmış isimlerin, hakkında özgu¨ler dizdiği, devrin pek çok alandaki bu¨yu¨k otoritesi Ahmet Cevdet Paşa'nın "asrımızda İstanbul'un en meşhur şairlerinden" diye andığı bir "şair-i mâhir"dir.
Sağlığında toplayıp bastırmadığı için bugu¨n pek azını okuyup tadabildiğimiz şiirleri, ilerleyen yaşlarında Mevlevîye intisap eden, bu sayede önu¨nde bu¨yu¨k estetik ve poetik ufukların açıldığı bu şairin çok ince, zarif bir duyuş tarzına aynı oranda da mizah duygusuna sahip olduğunu açıkça göstermektedir. Bu yu¨zden olsa gerek, Galatalı Safvet geç Osmanlı, erken Cumhuriyet döneminin nev'i şahsına mu¨nhasır, velut kalemi İbnu¨lemin Mahmud Kemal İnal'ın ilgi ve dikkatini çekmiş, İbnu¨lemin, Son Asır Tu¨rk Şairlerinde çok canlı satırlarla anlattığı Safvet'i, Temmuz 1913'te tamamladığı Kemalu¨'s-Safve isimli eserinde ayrıca ele almıştır.
Bu sayede kendi tabiriyle "u¨zerine vacip olan bir vazifeyi" ifa etmiştir. Elinizdeki çalışmada bugu¨ne kadar Tu¨rkoloji âleminin dikkatini çekmeyen, dolayısıyla Latin harfleriyle yayımlanmayan Kemalu¨'s-Safve'nin çeviriyazısı gerekli izah ve notlarla birlikte yapılmış ayrıca İstanbul içinde ve dışında pek çok bina ve mezar tası kitabesi kaleme alan Safvet'in kitabeleri nihayet herhangi bir kitap, antoloji veya mecmuaya girmeyen bazı manzumeleri, açıklayıcı ve aydınlatıcı notlarla birlikte verilmiştir.
Babasının mesleği dolayısıyla sağlığında Yorgancızade olarak da anılan Galatalı Mustafa Safvet, son bu¨yu¨k tezkireci Fatin Efendi, klâsik şiirin son bu¨yu¨k u¨statlarından Hersekli Ârif Hikmet, Tophane Ruznamçecisi, kabiliyetler kâşif ve hâmisi Lebib Efendi gibi tanınmış isimlerin, hakkında özgu¨ler dizdiği, devrin pek çok alandaki bu¨yu¨k otoritesi Ahmet Cevdet Paşa'nın "asrımızda İstanbul'un en meşhur şairlerinden" diye andığı bir "şair-i mâhir"dir.
Sağlığında toplayıp bastırmadığı için bugu¨n pek azını okuyup tadabildiğimiz şiirleri, ilerleyen yaşlarında Mevlevîye intisap eden, bu sayede önu¨nde bu¨yu¨k estetik ve poetik ufukların açıldığı bu şairin çok ince, zarif bir duyuş tarzına aynı oranda da mizah duygusuna sahip olduğunu açıkça göstermektedir. Bu yu¨zden olsa gerek, Galatalı Safvet geç Osmanlı, erken Cumhuriyet döneminin nev'i şahsına mu¨nhasır, velut kalemi İbnu¨lemin Mahmud Kemal İnal'ın ilgi ve dikkatini çekmiş, İbnu¨lemin, Son Asır Tu¨rk Şairlerinde çok canlı satırlarla anlattığı Safvet'i, Temmuz 1913'te tamamladığı Kemalu¨'s-Safve isimli eserinde ayrıca ele almıştır.
Bu sayede kendi tabiriyle "u¨zerine vacip olan bir vazifeyi" ifa etmiştir. Elinizdeki çalışmada bugu¨ne kadar Tu¨rkoloji âleminin dikkatini çekmeyen, dolayısıyla Latin harfleriyle yayımlanmayan Kemalu¨'s-Safve'nin çeviriyazısı gerekli izah ve notlarla birlikte yapılmış ayrıca İstanbul içinde ve dışında pek çok bina ve mezar tası kitabesi kaleme alan Safvet'in kitabeleri nihayet herhangi bir kitap, antoloji veya mecmuaya girmeyen bazı manzumeleri, açıklayıcı ve aydınlatıcı notlarla birlikte verilmiştir.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 158,00 | 158,00 |
2 | 80,58 | 161,16 |
3 | 54,77 | 164,32 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 158,00 | 158,00 |
2 | 80,58 | 161,16 |
3 | 54,77 | 164,32 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 158,00 | 158,00 |
2 | 80,58 | 161,16 |
3 | 54,77 | 164,32 |