Klâsik Türk şiiri alanında yazılmış eserler ve bu eserleri kaleme alan şairlerle ilgili birçok inceleme yapılmasına, hatta birinci, ikinci derecede şairler ve eserleri ile ilgili incelemeler hemen hemen tamamlanmış olarak görülmesine rağmen, şüphesiz zamanın tozlu raflarında kalmış birçok edebi zenginliğimiz vardır. 18. yüzyıl, Osmanlıda zihniyet değişikliğinin yaşandığı bir dönemdir. Yeni arayışların yoğunlaştığı bu yüzyılda Mahallîleşme cereyanı Nedîm'le, Sebk-i Hindî üslubu da Şeyh Gâlip'le zirve temsilcilerini bulmuştur. Ahmed Vesîm, bu ortamda Sebk-i Hindî'nin tesirinde, kapalı ve ağır bir üslupla daha çok nazire tarzında şiirler kaleme almıştır. Ahmet Vesîm ve Divan'ı üzerine yaptığımız bu inceleme, bu dönem şairlerine, Sebk-i Hindî açısından daha geniş bir perspektifle yaklaşılması gerektiğini ortaya koymaktadır. Katalog ve kütüphane taramaları neticesinde Vesîm Dîvânı'nın iki nüshasını tespit ettik. Bunlar, İstanbul Üniversitesi Nadir Eserler Kütüphanesi (Ü) ve Mısır Milli Kütüphanesi Türkçe Yazmalar bölümündeki (K) nüshalardır. Herhangi bir tarih kaydının bulunmadığı iki nüsha arasında imla ve kelime düzeyinde de çok fazla farklılık yoktur. (K) nüshasındaki iki gazel (233-234) (Ü) nüshasında yoktur ve (Ü) nüshasında bazı gazellerin yeri (K) nüshasına göre farklıdır. Bundan dolayı, metni kurarken herhangi bir nüshayı esas almadık; şiirlerin sıralamasında şiir sayısı fazla olan (K) nüshasının sıralamasını göz önünde bulundurduk. (Tanıtım Bülteninden)
İçindekiler:
Ahmed Vesim'in Hayatı, Edebi Kişiliği, Divanı
Divan'ın Muhtevasında Dikkat Çeken Özellikler
Ahmed Vesim Divanı:Tenkitli Metin
Klâsik Türk şiiri alanında yazılmış eserler ve bu eserleri kaleme alan şairlerle ilgili birçok inceleme yapılmasına, hatta birinci, ikinci derecede şairler ve eserleri ile ilgili incelemeler hemen hemen tamamlanmış olarak görülmesine rağmen, şüphesiz zamanın tozlu raflarında kalmış birçok edebi zenginliğimiz vardır. 18. yüzyıl, Osmanlıda zihniyet değişikliğinin yaşandığı bir dönemdir. Yeni arayışların yoğunlaştığı bu yüzyılda Mahallîleşme cereyanı Nedîm'le, Sebk-i Hindî üslubu da Şeyh Gâlip'le zirve temsilcilerini bulmuştur. Ahmed Vesîm, bu ortamda Sebk-i Hindî'nin tesirinde, kapalı ve ağır bir üslupla daha çok nazire tarzında şiirler kaleme almıştır. Ahmet Vesîm ve Divan'ı üzerine yaptığımız bu inceleme, bu dönem şairlerine, Sebk-i Hindî açısından daha geniş bir perspektifle yaklaşılması gerektiğini ortaya koymaktadır. Katalog ve kütüphane taramaları neticesinde Vesîm Dîvânı'nın iki nüshasını tespit ettik. Bunlar, İstanbul Üniversitesi Nadir Eserler Kütüphanesi (Ü) ve Mısır Milli Kütüphanesi Türkçe Yazmalar bölümündeki (K) nüshalardır. Herhangi bir tarih kaydının bulunmadığı iki nüsha arasında imla ve kelime düzeyinde de çok fazla farklılık yoktur. (K) nüshasındaki iki gazel (233-234) (Ü) nüshasında yoktur ve (Ü) nüshasında bazı gazellerin yeri (K) nüshasına göre farklıdır. Bundan dolayı, metni kurarken herhangi bir nüshayı esas almadık; şiirlerin sıralamasında şiir sayısı fazla olan (K) nüshasının sıralamasını göz önünde bulundurduk. (Tanıtım Bülteninden)
İçindekiler:
Ahmed Vesim'in Hayatı, Edebi Kişiliği, Divanı
Divan'ın Muhtevasında Dikkat Çeken Özellikler
Ahmed Vesim Divanı:Tenkitli Metin
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 400,00 | 400,00 |
2 | 204,00 | 408,00 |
3 | 138,67 | 416,00 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 400,00 | 400,00 |
2 | 204,00 | 408,00 |
3 | 138,67 | 416,00 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 400,00 | 400,00 |
2 | 204,00 | 408,00 |
3 | 138,67 | 416,00 |