Önceki eserlerimizde âlimlerimizin mübarek annelerinin ve babalarının hayatlarına değindik. Âlimlerin ilim yolunda anne ve babalarının yetişmelerindeki etkilerinden bahsetmiştik. Âlimlerin anne ve babalarından sonra devam eden ilmî yolculuklarında en büyük destekçileriise onların hanımlarıdır. Nikâh ile kurulan bir bağ ile dert ve kederlerinde, sevinç ve mutluluklarında hep birlikte yaşamışlardır. Ayrıca, âlimlerin çocukları da âlimlerin ilmî neslinin devamını sağlamıştır. Rabbim nasip ederse, "Âlimlerin Çocukları" isimli eserimizle de âlimlerimizin çocuklarının babalarından aldıkları ilmi mirası nesiller boyu nasıl aktardıklarını sizlere aktaracağız.
Âlimlerin hanımlarının hepsi âlim değildi, kimisi eşi ile beraber ilmî yolculuğu sürdürmüş kimi ise ilimde eşinden önde olmuştur. Bununla birlikte çoğu hanım, ilmî konumu itibariyle eşleri ile denk değildi. Ancak bu durum âlimlerin hanımları için sorun olmamıştı. Çünkü onlar evliliğin şuurunu çok iyi biliyorlardı. Evliliği sadece ilim elde etmek için görmediler. Zaten evliliğin böyle bir kâidesi de yoktur. Tabii ki âlim veya âlime bir eş ile kurulan yuvada ilim olmazsa olmazımızdır. Ancak evlilik Allah rızası için olur, evlilik bu dünya hayatında harama bulaşmadan hayırlı nesiller yetiştirmek için gerçekleştirilir.
Önceki eserlerimizde âlimlerimizin mübarek annelerinin ve babalarının hayatlarına değindik. Âlimlerin ilim yolunda anne ve babalarının yetişmelerindeki etkilerinden bahsetmiştik. Âlimlerin anne ve babalarından sonra devam eden ilmî yolculuklarında en büyük destekçileriise onların hanımlarıdır. Nikâh ile kurulan bir bağ ile dert ve kederlerinde, sevinç ve mutluluklarında hep birlikte yaşamışlardır. Ayrıca, âlimlerin çocukları da âlimlerin ilmî neslinin devamını sağlamıştır. Rabbim nasip ederse, "Âlimlerin Çocukları" isimli eserimizle de âlimlerimizin çocuklarının babalarından aldıkları ilmi mirası nesiller boyu nasıl aktardıklarını sizlere aktaracağız.
Âlimlerin hanımlarının hepsi âlim değildi, kimisi eşi ile beraber ilmî yolculuğu sürdürmüş kimi ise ilimde eşinden önde olmuştur. Bununla birlikte çoğu hanım, ilmî konumu itibariyle eşleri ile denk değildi. Ancak bu durum âlimlerin hanımları için sorun olmamıştı. Çünkü onlar evliliğin şuurunu çok iyi biliyorlardı. Evliliği sadece ilim elde etmek için görmediler. Zaten evliliğin böyle bir kâidesi de yoktur. Tabii ki âlim veya âlime bir eş ile kurulan yuvada ilim olmazsa olmazımızdır. Ancak evlilik Allah rızası için olur, evlilik bu dünya hayatında harama bulaşmadan hayırlı nesiller yetiştirmek için gerçekleştirilir.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 72,00 | 72,00 |
2 | 36,72 | 73,44 |
3 | 24,96 | 74,88 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 72,00 | 72,00 |
2 | 36,72 | 73,44 |
3 | 24,96 | 74,88 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 72,00 | 72,00 |
2 | 36,72 | 73,44 |
3 | 24,96 | 74,88 |