Bu metot; bağlamada (uzun sap bağlama/bozuk düzeni) temel, orta ve ileri icrâ seviyesindeki bireylerin çalgı öğrenim süreçlerine katkı sağlamak amacıyla hazırlanmıştır. Metotta çeşitli seviyelere hitap eden etütler, türküler, Türk halk ezgileri, klasik saz eserleri ve bağlama için yazılmış besteler yer almaktadır.
Bağlamanın tarihi kökleri, yayıldığı alan ve icrâ çeşitliliği göz önünde bulundurulduğunda bütün alt dinamikleriyle bir öğretim metodu oluşturmanın zorluğu anlaşılmaktadır. Bu zorluğun ve bağlamadaki engin birikimin farkındalığıyla yola çıkılan çalışmada; bağlama öğretimi/öğreniminde önemli olduğu düşünülen çeşitli icrâ önerilerinin -birtakım yenilikçi işaretlendirme yöntemleri, terminoloji ve uyarlamalarla- aktarılmasına odaklanılmıştır.
Metotta ele alınan çeşitli eserler, bağlamanın icrâ karakteristiklerine sistematik bir şekilde uyarlanarak, süslemeler, çeşitli icrâ teknikleri ve pozisyonlar açısından detaylandırılarak notaya aktarılmıştır.
Metot Dokuz Bölümden Oluşmaktadır
Bölüm: Temel Seviyeye Yönelik Hazırlayıcı Etütler
Bölüm: Türküler ve Halk Ezgileri Üzerinde 'Yalın İcrâ' Çalışmaları
Bölüm: 'Süsleme' Tekniği ve Türküler/Ezgiler Üzerinde Uygulanışı
Bölüm: 'Bağlamada Kararlar' (Geleneksel Karar Sesleri) ve Türküler/Ezgiler Üzerinde Uygulanışı
Bölüm: 5. bölüm dört alt başlıktan oluşmaktadır: 5-A'da; legato (tel çekme, çarpma...) tekniği ve türküler/ezgiler üzerinde uygulanışı, 5-B'de; bu bölüme kadar öğrenilen bütün nüansları/teknikleri içeren türküler, halk ezgileri, klasik saz eserleri ve bestelerden oluşan, orta ve/veya orta-ileri seviyeye yönelik bir repertuvar çalışması, 5-C ve 5-D bölümlerinde ise; 5-B bölümündeki bazı türkülerin/ezgilerin -bağlamada yaygın olarak kullanılan- SOL ve RE karar seslerine transpoze edilerek uygulanışı
Bölüm: 5. ve 7. bölümlerle eşzamanlı çalışılması düşünülerek hazırlanan bölüm 6'da: Orta-İleri Seviye İçin Çeşitli Pozisyon Geçişlerini Öğrenmeye, Parmak Baskılarını ve Tezene Vuruşlarını Güçlendirmeye Yönelik Etütler
Bölüm: 'Bağlama Tezene Tavırları' ve Türküler/Ezgiler Üzerinde Uygulanışı
Bölüm: 7. ve 9. bölümlerle eşzamanlı çalışılması düşünülerek hazırlanan bölüm 8'de: İleri Seviye İçin Çeşitli Pozisyon Geçişlerini, Parmak Baskılarını ve Tezene Vuruşlarını Hızlandırmaya Yönelik Etütler
9. Bölüm: Bağlama İçin Besteler, Klasik Saz Eserleri ve Halk Ezgileri. -Türk müziğindeki çeşitli formlardan/türlerden esinlenilerek bağlama (bozuk düzeni) için bestelenmiş eserler, geleneksel icrâ özellikleri ve kişisel yorumlar harmanlanarak notaya alınmış halk ezgileri ayrıca farklı bestekârlara ait çeşitli saz eserlerinden (longalar, sirtolar, oyun havaları vb.) oluşan, orta-ileri ve ileri seviyeye yönelik kapsamlı bir repertuvar çalışması.
Bu metot; bağlamada (uzun sap bağlama/bozuk düzeni) temel, orta ve ileri icrâ seviyesindeki bireylerin çalgı öğrenim süreçlerine katkı sağlamak amacıyla hazırlanmıştır. Metotta çeşitli seviyelere hitap eden etütler, türküler, Türk halk ezgileri, klasik saz eserleri ve bağlama için yazılmış besteler yer almaktadır.
Bağlamanın tarihi kökleri, yayıldığı alan ve icrâ çeşitliliği göz önünde bulundurulduğunda bütün alt dinamikleriyle bir öğretim metodu oluşturmanın zorluğu anlaşılmaktadır. Bu zorluğun ve bağlamadaki engin birikimin farkındalığıyla yola çıkılan çalışmada; bağlama öğretimi/öğreniminde önemli olduğu düşünülen çeşitli icrâ önerilerinin -birtakım yenilikçi işaretlendirme yöntemleri, terminoloji ve uyarlamalarla- aktarılmasına odaklanılmıştır.
Metotta ele alınan çeşitli eserler, bağlamanın icrâ karakteristiklerine sistematik bir şekilde uyarlanarak, süslemeler, çeşitli icrâ teknikleri ve pozisyonlar açısından detaylandırılarak notaya aktarılmıştır.
Metot Dokuz Bölümden Oluşmaktadır
Bölüm: Temel Seviyeye Yönelik Hazırlayıcı Etütler
Bölüm: Türküler ve Halk Ezgileri Üzerinde 'Yalın İcrâ' Çalışmaları
Bölüm: 'Süsleme' Tekniği ve Türküler/Ezgiler Üzerinde Uygulanışı
Bölüm: 'Bağlamada Kararlar' (Geleneksel Karar Sesleri) ve Türküler/Ezgiler Üzerinde Uygulanışı
Bölüm: 5. bölüm dört alt başlıktan oluşmaktadır: 5-A'da; legato (tel çekme, çarpma...) tekniği ve türküler/ezgiler üzerinde uygulanışı, 5-B'de; bu bölüme kadar öğrenilen bütün nüansları/teknikleri içeren türküler, halk ezgileri, klasik saz eserleri ve bestelerden oluşan, orta ve/veya orta-ileri seviyeye yönelik bir repertuvar çalışması, 5-C ve 5-D bölümlerinde ise; 5-B bölümündeki bazı türkülerin/ezgilerin -bağlamada yaygın olarak kullanılan- SOL ve RE karar seslerine transpoze edilerek uygulanışı
Bölüm: 5. ve 7. bölümlerle eşzamanlı çalışılması düşünülerek hazırlanan bölüm 6'da: Orta-İleri Seviye İçin Çeşitli Pozisyon Geçişlerini Öğrenmeye, Parmak Baskılarını ve Tezene Vuruşlarını Güçlendirmeye Yönelik Etütler
Bölüm: 'Bağlama Tezene Tavırları' ve Türküler/Ezgiler Üzerinde Uygulanışı
Bölüm: 7. ve 9. bölümlerle eşzamanlı çalışılması düşünülerek hazırlanan bölüm 8'de: İleri Seviye İçin Çeşitli Pozisyon Geçişlerini, Parmak Baskılarını ve Tezene Vuruşlarını Hızlandırmaya Yönelik Etütler
9. Bölüm: Bağlama İçin Besteler, Klasik Saz Eserleri ve Halk Ezgileri. -Türk müziğindeki çeşitli formlardan/türlerden esinlenilerek bağlama (bozuk düzeni) için bestelenmiş eserler, geleneksel icrâ özellikleri ve kişisel yorumlar harmanlanarak notaya alınmış halk ezgileri ayrıca farklı bestekârlara ait çeşitli saz eserlerinden (longalar, sirtolar, oyun havaları vb.) oluşan, orta-ileri ve ileri seviyeye yönelik kapsamlı bir repertuvar çalışması.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 1.500,00 | 1.500,00 |
2 | 780,00 | 1.560,00 |
3 | 540,00 | 1.620,00 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 1.500,00 | 1.500,00 |
2 | 780,00 | 1.560,00 |
3 | 540,00 | 1.620,00 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 1.500,00 | 1.500,00 |
2 | 780,00 | 1.560,00 |
3 | 540,00 | 1.620,00 |