Bestekar Karnik Garmiryan Hayatı ve Eserleri

Stok Kodu:
9789757265672
Boyut:
21x29,5
Sayfa Sayısı:
358
Baskı Sayısı:
1
Basım Tarihi:
2004
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
%18 indirimli
420,00
344,40
Taksitli fiyat: 3 x 119,39
Temin süresi 4 gündür.
9789757265672
486256
Bestekar Karnik Garmiryan Hayatı ve Eserleri
Bestekar Karnik Garmiryan Hayatı ve Eserleri
344.40
On dokuzuncu yüzyılın son çeyreğine doğru, 1872'de İstanbul'da doğan Karnik Garmiryan'ın yaşamının en önemli uğraşı müzikti. Çocuk yaşta kilise korolarına devam eden Garmiryan, bu korolarda "Ermeni notası" da denilen Hampartzum nota sistemini öğrendi. İlk hocası, Beyoğlu'ndaki kiliselerde başmuganni olarak görev yapan Rupen Civanyan'dı. İlerleyen yıllarda, kâtiplik, muhasebecilik gibi işlerde çalışmasına karşın Garmiryan'ın müziğe olan ilgisi hiç sönmedi. Besteler yaptı, güfteler yazdı. Bu kitapta tamamına yer verilen, peşrev, saz semâisi, beste, ağır semâi, yürük semâi, şarkı, kanto, türkü, düet, zeybek, fokstrot formlarında 135 eser besteledi. Bu bestelerin bazıları antolojilere girdi, bazıları çeşitli seriler içinde yayımlandı, kimi de plağa okundu. Eserlerini Hampartzum notasıyla kaydeden ancak batı notasını da kullanan Garmiryan'ın müzik tutkusu o kadar canlıydı ki boş zamanlarında başka bestekârların eserlerini, Ermeni kilise müziğine ait ilahileri, bu arada ünlü bestekâr Bimen Şen'in (Der Gazaryan) bestelerini notaya almış, böylece önemli bir kişisel arşiv oluşturmuştu. Bugün artık tarih olmuş bir devrin ve çelebi ruhlu İstanbul beyefendilerinin son temsilcilerinden biri olan Garmiryan, yaklaşık iki yıl süren bir hastalık döneminden sonra, 13 Ekim 1947'de hayatını kaybetti ve Şişli Ermeni Mezarlığı'na gömüldü. Ardında, kâh hüzünlü kâh neşeli onlarca eser ve yüreğinin dost ezgisini bırakıyordu.
On dokuzuncu yüzyılın son çeyreğine doğru, 1872'de İstanbul'da doğan Karnik Garmiryan'ın yaşamının en önemli uğraşı müzikti. Çocuk yaşta kilise korolarına devam eden Garmiryan, bu korolarda "Ermeni notası" da denilen Hampartzum nota sistemini öğrendi. İlk hocası, Beyoğlu'ndaki kiliselerde başmuganni olarak görev yapan Rupen Civanyan'dı. İlerleyen yıllarda, kâtiplik, muhasebecilik gibi işlerde çalışmasına karşın Garmiryan'ın müziğe olan ilgisi hiç sönmedi. Besteler yaptı, güfteler yazdı. Bu kitapta tamamına yer verilen, peşrev, saz semâisi, beste, ağır semâi, yürük semâi, şarkı, kanto, türkü, düet, zeybek, fokstrot formlarında 135 eser besteledi. Bu bestelerin bazıları antolojilere girdi, bazıları çeşitli seriler içinde yayımlandı, kimi de plağa okundu. Eserlerini Hampartzum notasıyla kaydeden ancak batı notasını da kullanan Garmiryan'ın müzik tutkusu o kadar canlıydı ki boş zamanlarında başka bestekârların eserlerini, Ermeni kilise müziğine ait ilahileri, bu arada ünlü bestekâr Bimen Şen'in (Der Gazaryan) bestelerini notaya almış, böylece önemli bir kişisel arşiv oluşturmuştu. Bugün artık tarih olmuş bir devrin ve çelebi ruhlu İstanbul beyefendilerinin son temsilcilerinden biri olan Garmiryan, yaklaşık iki yıl süren bir hastalık döneminden sonra, 13 Ekim 1947'de hayatını kaybetti ve Şişli Ermeni Mezarlığı'na gömüldü. Ardında, kâh hüzünlü kâh neşeli onlarca eser ve yüreğinin dost ezgisini bırakıyordu.
AKBANK
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 344,40    344,40   
2 175,64    351,29   
3 119,39    358,18   
ZİRAAT BANKASI
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 344,40    344,40   
2 175,64    351,29   
3 119,39    358,18   
İŞ BANKASI
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 344,40    344,40   
2 175,64    351,29   
3 119,39    358,18   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat