Bu kitabın temel konusunu oluşturan bienal ve küratörlük sistemleri, günümüz çağdaş sanat dünyasını anlamlandırmada kritik bir öneme sahip. Sanat öldü mü yaşıyor mu, anlamı ve işlevi kaldı mı kalmadı mı, sanatçı var mı yok mu, sanat yapıtı nedir ne değildir gibi sorular ve sorunlar bu çerçevede tartışılmakta.
Neoliberal küreselleşme süreci ekonomi politik sonuçları ile 1970'lerden günümüze sanatı bienalleşme ve küratörlük sistemine yönlendirdi ve bu bağlamda yeni gelişen küresel kentlerde, sanat odaklı tüm ilişki örüntüleri, bağlantılar ve etkileşimler oldukça değişti. Bugün sanatta bir yanda uluslararasılaşma, çokkültürlülük ve çeşitlilik, bir yanda da anlamsızlaşma, karmaşa ve kaos yaşanmakta. Tüm bunlara Covid 19 pandemisinin yıkıcı sonuçları eklendi ve sanat bugün dijital teknolojilere kitlenmekle karşı karşıya kalmış bulunmakta.
İşvecan Nur Gürses bu kitabında19. Yüzyıldan günümüze sanat ekseninde devam eden çok boyutlu süreçleri açıkladıktan sonra bienallerin ve küratörlük sisteminin tarihsel gelişimini vermekte. En son bölümde de 2019'da gerçekleşen Venedik ve İstanbul Bienallerini inceleyip çok sayıda küratör, sanatçı ve direktörle yaptığı görüşmeleri aktararak ilgili okura çarpıcı ve keyifli bir okuma yapma şansı sunmakta. Kendisine emeği için ve alana katkısı için çok teşekkürler.
Mukadder Çakır
Bu kitabın temel konusunu oluşturan bienal ve küratörlük sistemleri, günümüz çağdaş sanat dünyasını anlamlandırmada kritik bir öneme sahip. Sanat öldü mü yaşıyor mu, anlamı ve işlevi kaldı mı kalmadı mı, sanatçı var mı yok mu, sanat yapıtı nedir ne değildir gibi sorular ve sorunlar bu çerçevede tartışılmakta.
Neoliberal küreselleşme süreci ekonomi politik sonuçları ile 1970'lerden günümüze sanatı bienalleşme ve küratörlük sistemine yönlendirdi ve bu bağlamda yeni gelişen küresel kentlerde, sanat odaklı tüm ilişki örüntüleri, bağlantılar ve etkileşimler oldukça değişti. Bugün sanatta bir yanda uluslararasılaşma, çokkültürlülük ve çeşitlilik, bir yanda da anlamsızlaşma, karmaşa ve kaos yaşanmakta. Tüm bunlara Covid 19 pandemisinin yıkıcı sonuçları eklendi ve sanat bugün dijital teknolojilere kitlenmekle karşı karşıya kalmış bulunmakta.
İşvecan Nur Gürses bu kitabında19. Yüzyıldan günümüze sanat ekseninde devam eden çok boyutlu süreçleri açıkladıktan sonra bienallerin ve küratörlük sisteminin tarihsel gelişimini vermekte. En son bölümde de 2019'da gerçekleşen Venedik ve İstanbul Bienallerini inceleyip çok sayıda küratör, sanatçı ve direktörle yaptığı görüşmeleri aktararak ilgili okura çarpıcı ve keyifli bir okuma yapma şansı sunmakta. Kendisine emeği için ve alana katkısı için çok teşekkürler.
Mukadder Çakır
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 155,40 | 155,40 |
2 | 79,25 | 158,51 |
3 | 53,87 | 161,62 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 155,40 | 155,40 |
2 | 79,25 | 158,51 |
3 | 53,87 | 161,62 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 155,40 | 155,40 |
2 | 79,25 | 158,51 |
3 | 53,87 | 161,62 |