Her kitapta Arter Koleksiyonu'nda yer alan tek bir esere odaklanan Arter Yakın Plan dizisi, Emre Baykal'ın kaleme aldığı Sarkis: Çaylak Sokak ve Melih Fereli'nin imzasını taşıyan David Tudor ve Composers Inside Electronics, Inc. (John Driscoll ve Phil Edelstein): Yağmur Ormanı V (varyasyon 3)'ün ardından Canan Tolon'un Hasar (1988–2010) isimli yapıtına derinlemesine bir bakış sunuyor. Yerleştirmenin Arter'de Emre Baykal'ın küratörlüğünde gerçekleşen Tedbir başlıklı grup sergisindeki gösterimiyle (03/06/2021–20/02/2022) de bağ kuran yayın, Erdem Ceylan'ın kaleme aldığı kapsamlı bir yorumlama metni içeriyor. Tolon'un, 1989 San Francisco depremi sırasında zarar gören, yanlış paketleme nedeniyle nakliye kazalarına uğrayan ya da yetersiz depolama koşullarından etkilenen, artık hasarlı oldukları için de piyasa ve sergilenme değerlerini yitirmiş eserlerine bir şans daha verdiği Hasar işini inceleyen Ceylan, deneysel bir yaklaşımla önerdiği yapıt okuma biçimlerini Antik Yunan tragedyası formunda ve bu forma özgü anlatım olanaklarını postmodern bir teknikle "hasar" verip dönüştürerek sunuyor. Sergi kapanış saatinde dışarı çıkamadıklarından bir gece Arter'de mahsur kalan, ancak bu sıkışmışlığı sanat ve hayat üzerine bir tartışma başlatma vesilesine dönüştüren Hephaistos ve Daidalos adlı iki karakterin diyaloglarıyla ilerleyen metin, kalıcılık ve ölümsüzlük peşindeki "sanatçı" egosuyla sanatçının yaşamla barışık alter egosu arasındaki aşk ve nefret ilişkisini taşıyabilecek çerçeveyi kuruyor. Tasarımını Esen Karol'un üstlendiği dizinin bu üçüncü kitabında flufoto (Barış Aras ve Elif Çakırlar) tarafından çekilen yerleştirme fotoğrafları ve hasarı yakın planda yorumlayan kareler de yer alıyor.
Her kitapta Arter Koleksiyonu'nda yer alan tek bir esere odaklanan Arter Yakın Plan dizisi, Emre Baykal'ın kaleme aldığı Sarkis: Çaylak Sokak ve Melih Fereli'nin imzasını taşıyan David Tudor ve Composers Inside Electronics, Inc. (John Driscoll ve Phil Edelstein): Yağmur Ormanı V (varyasyon 3)'ün ardından Canan Tolon'un Hasar (1988–2010) isimli yapıtına derinlemesine bir bakış sunuyor. Yerleştirmenin Arter'de Emre Baykal'ın küratörlüğünde gerçekleşen Tedbir başlıklı grup sergisindeki gösterimiyle (03/06/2021–20/02/2022) de bağ kuran yayın, Erdem Ceylan'ın kaleme aldığı kapsamlı bir yorumlama metni içeriyor. Tolon'un, 1989 San Francisco depremi sırasında zarar gören, yanlış paketleme nedeniyle nakliye kazalarına uğrayan ya da yetersiz depolama koşullarından etkilenen, artık hasarlı oldukları için de piyasa ve sergilenme değerlerini yitirmiş eserlerine bir şans daha verdiği Hasar işini inceleyen Ceylan, deneysel bir yaklaşımla önerdiği yapıt okuma biçimlerini Antik Yunan tragedyası formunda ve bu forma özgü anlatım olanaklarını postmodern bir teknikle "hasar" verip dönüştürerek sunuyor. Sergi kapanış saatinde dışarı çıkamadıklarından bir gece Arter'de mahsur kalan, ancak bu sıkışmışlığı sanat ve hayat üzerine bir tartışma başlatma vesilesine dönüştüren Hephaistos ve Daidalos adlı iki karakterin diyaloglarıyla ilerleyen metin, kalıcılık ve ölümsüzlük peşindeki "sanatçı" egosuyla sanatçının yaşamla barışık alter egosu arasındaki aşk ve nefret ilişkisini taşıyabilecek çerçeveyi kuruyor. Tasarımını Esen Karol'un üstlendiği dizinin bu üçüncü kitabında flufoto (Barış Aras ve Elif Çakırlar) tarafından çekilen yerleştirme fotoğrafları ve hasarı yakın planda yorumlayan kareler de yer alıyor.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 154,05 | 154,05 |
2 | 78,57 | 157,13 |
3 | 53,40 | 160,21 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 154,05 | 154,05 |
2 | 78,57 | 157,13 |
3 | 53,40 | 160,21 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 154,05 | 154,05 |
2 | 78,57 | 157,13 |
3 | 53,40 | 160,21 |