Araştırmamızın birinci bölümü olan teorik ve kavramsal çerçevesinde ele aldığımız sosyal bütünleşme kavramı, modern düşünür ve sosyologların üzerinde düşündükleri ve günümüzde bile halen üzerinde düşünülen temel sosyolojik kavramlardan birisidir. Bu kavram, sosyal bir yapıyı oluşturan temel unsurların birbirleriyle kaynaşması, birleşmesi, birbirlerini tanıması, birbirleriyle bir ahenk oluşturması anlamına gelmektedir. Araştırmamızın teorik ve kavramsal çerçevesinde ele aldığımız ve eğitimin sosyal, kültürel hedeflerinde ön plana çıkan diğer önemli bir kavram ise kültürdür. Kültür, en yalın haliyle toplumların, tarihlerinden devraldıkları maddi ve manevi toplam mirası olarak tanımlanabilir. Araştırmamızın ikinci bölümünde 2018 DKAB dersi öğretim programları ve ders kitaplarının sosyal bütünleşmeyle uyumluluk durumları incelenmiştir. Araştırmamızın uygulama boyutunu oluşturan üçüncü bölümünde ise, çok kültürlü bir yapıya sahip Iğdır ili örneği üzerinden gidilerek bu gibi ortamlarda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin sosyal bütünleşmeyi sağlamadaki yeterliliği/etkililiği, programların uygulayıcı aktörleri olan öğretmenlerin görüşlerinden hareketle tespit edilmeye çalışılmıştır.
Araştırmamızın birinci bölümü olan teorik ve kavramsal çerçevesinde ele aldığımız sosyal bütünleşme kavramı, modern düşünür ve sosyologların üzerinde düşündükleri ve günümüzde bile halen üzerinde düşünülen temel sosyolojik kavramlardan birisidir. Bu kavram, sosyal bir yapıyı oluşturan temel unsurların birbirleriyle kaynaşması, birleşmesi, birbirlerini tanıması, birbirleriyle bir ahenk oluşturması anlamına gelmektedir. Araştırmamızın teorik ve kavramsal çerçevesinde ele aldığımız ve eğitimin sosyal, kültürel hedeflerinde ön plana çıkan diğer önemli bir kavram ise kültürdür. Kültür, en yalın haliyle toplumların, tarihlerinden devraldıkları maddi ve manevi toplam mirası olarak tanımlanabilir. Araştırmamızın ikinci bölümünde 2018 DKAB dersi öğretim programları ve ders kitaplarının sosyal bütünleşmeyle uyumluluk durumları incelenmiştir. Araştırmamızın uygulama boyutunu oluşturan üçüncü bölümünde ise, çok kültürlü bir yapıya sahip Iğdır ili örneği üzerinden gidilerek bu gibi ortamlarda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin sosyal bütünleşmeyi sağlamadaki yeterliliği/etkililiği, programların uygulayıcı aktörleri olan öğretmenlerin görüşlerinden hareketle tespit edilmeye çalışılmıştır.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 390,00 | 390,00 |
2 | 198,90 | 397,80 |
3 | 135,20 | 405,60 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 390,00 | 390,00 |
2 | 198,90 | 397,80 |
3 | 135,20 | 405,60 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 390,00 | 390,00 |
2 | 198,90 | 397,80 |
3 | 135,20 | 405,60 |