Cuma ve Zuhr-i Ahir Risalesi

Stok Kodu:
9786256045781
Boyut:
14*21
Sayfa Sayısı:
112
Basım Tarihi:
Eylül 2024
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2.Hamur
Dili:
TÜRKÇE
Kategori:
%30 indirimli
160,00
112,00
9786256045781
1059575
Cuma ve Zuhr-i Ahir Risalesi
Cuma ve Zuhr-i Ahir Risalesi
112.00

Cuma namazının farziyyeti Kitap Sünnet ve İcma ile sabit oldu- ğundan dolayı kim bu şartların dışına çıkarak Ebu Hanifenin maslahata binaen yapmış olduğu bazı içtihadların arkasına sığınarak cuma namazını terketmeye kalkışırsa sadece nefsanî arzularının peşinde gitmiş olup, bu işin sonucunun nerelere kadar vardığından habersiz olmaktır. Zira İslamın muarızları haftada böyle bir cemaatin toplanıp dinlemesi ve kendi kanaatlarını aktarmaları için neleri feda edeceklerini de hesaba katmamak olur ki bu da en azından gaflet ve saflıktır.

Fıkıh bilginleri demişlerdir ki: Cuma namazı ya geçerlidir; öğle namazı kılmaya ihtiyaç bırakmaz veya geçerli değildir, sadece öğle namazı kılınır. Meşru olan bir ibadete eklenen fazlalığın, kendine eklenene vasıf olması onu aslından çıkarır. Çünkü böyle bir tahsisin ve bunu uygulamanın uygun düştüğü bir dayanak yoktur. Böyle bir maksadın benzerini akıllı kimsenin, çalışkan ve zamanın değerini bilen birinin yapması söz konusu değildir. Böyle bir şey, fazladan teşri (hüküm koyma) dır.

Cuma namazının farziyyeti Kitap Sünnet ve İcma ile sabit oldu- ğundan dolayı kim bu şartların dışına çıkarak Ebu Hanifenin maslahata binaen yapmış olduğu bazı içtihadların arkasına sığınarak cuma namazını terketmeye kalkışırsa sadece nefsanî arzularının peşinde gitmiş olup, bu işin sonucunun nerelere kadar vardığından habersiz olmaktır. Zira İslamın muarızları haftada böyle bir cemaatin toplanıp dinlemesi ve kendi kanaatlarını aktarmaları için neleri feda edeceklerini de hesaba katmamak olur ki bu da en azından gaflet ve saflıktır.

Fıkıh bilginleri demişlerdir ki: Cuma namazı ya geçerlidir; öğle namazı kılmaya ihtiyaç bırakmaz veya geçerli değildir, sadece öğle namazı kılınır. Meşru olan bir ibadete eklenen fazlalığın, kendine eklenene vasıf olması onu aslından çıkarır. Çünkü böyle bir tahsisin ve bunu uygulamanın uygun düştüğü bir dayanak yoktur. Böyle bir maksadın benzerini akıllı kimsenin, çalışkan ve zamanın değerini bilen birinin yapması söz konusu değildir. Böyle bir şey, fazladan teşri (hüküm koyma) dır.

AKBANK
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 112,00    112,00   
2 57,12    114,24   
3 38,83    116,48   
ZİRAAT BANKASI
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 112,00    112,00   
2 57,12    114,24   
3 38,83    116,48   
İŞ BANKASI
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 112,00    112,00   
2 57,12    114,24   
3 38,83    116,48   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat