Modern İtalyan edebiyatının neoavangart isimlerinden, 1950'lerin basmakalıp sanat anlayışına karşı Marksist ve yapısalcı etkilerle bir araya gelen sanatçıların oluşturduğu Gruppo 63'u¨n bir u¨yesi olan Luigi Malerba, en u¨nlu¨ romanı Daima İthaka'da, Homeros'un bir tu¨rlu¨ evine dönemeyen kahramanı Odysseus'un nihayet adasına döndu¨ğu¨nde olanları yazar.
Troya Savaşı'nda tahta atı akıl ederek kurnazlığıyla dikkat çeken Odysseus, savaş bitiminde yıllar boyunca denizlerde dolaşır, çeşitli maceralar yaşar ve bir tu¨rlu¨ adası İthaka'ya, eşi Penelope'ye, oğlu Telemakhos'a dönemez. Yokluğunda adasını eşiyle evlenip krallığını ele geçirmek amacıyla gelen pek çok genç talip prens doldurmuş, gu¨nu¨nu¨ gu¨n ederek Penelope'nin kimi seçeceğini beklemektedir. Odysseus döndu¨ğu¨nde bir dilencinin kılığındadır, hem açgözlu¨ ve şehvet du¨şku¨nu¨ talipleri şaşırtmak hem de karısını sınamak ister. Ama karısına yönelik bu gu¨vensizliği, ummadığı entrikalara yol açacak, vuslat gitgide daha dolambaçlı olacaktır.
Tu¨m edebiyatın kökenindeki mitik destanın çağdaş yorumu, modern bir Penelope ile "yalancı" bir kahramanın yu¨zleşmesi.
"Malerba postmoderni belirliyor; ama bu tamamen doğru değil, ne de olsa o inadına ironik, öngöru¨lemez ve ikirciklidir." —UMBERTO ECO
"Daima İthaka başlı başına bir eve dönu¨ş, intikam ve gizlenmiş kimlikler hikâyesi olarak okunabilir ya da bir başka seviyede Homeros'un Odysseia'sının bir yapısöku¨mu¨ olarak da..." —EMILY HAUSER
Modern İtalyan edebiyatının neoavangart isimlerinden, 1950'lerin basmakalıp sanat anlayışına karşı Marksist ve yapısalcı etkilerle bir araya gelen sanatçıların oluşturduğu Gruppo 63'u¨n bir u¨yesi olan Luigi Malerba, en u¨nlu¨ romanı Daima İthaka'da, Homeros'un bir tu¨rlu¨ evine dönemeyen kahramanı Odysseus'un nihayet adasına döndu¨ğu¨nde olanları yazar.
Troya Savaşı'nda tahta atı akıl ederek kurnazlığıyla dikkat çeken Odysseus, savaş bitiminde yıllar boyunca denizlerde dolaşır, çeşitli maceralar yaşar ve bir tu¨rlu¨ adası İthaka'ya, eşi Penelope'ye, oğlu Telemakhos'a dönemez. Yokluğunda adasını eşiyle evlenip krallığını ele geçirmek amacıyla gelen pek çok genç talip prens doldurmuş, gu¨nu¨nu¨ gu¨n ederek Penelope'nin kimi seçeceğini beklemektedir. Odysseus döndu¨ğu¨nde bir dilencinin kılığındadır, hem açgözlu¨ ve şehvet du¨şku¨nu¨ talipleri şaşırtmak hem de karısını sınamak ister. Ama karısına yönelik bu gu¨vensizliği, ummadığı entrikalara yol açacak, vuslat gitgide daha dolambaçlı olacaktır.
Tu¨m edebiyatın kökenindeki mitik destanın çağdaş yorumu, modern bir Penelope ile "yalancı" bir kahramanın yu¨zleşmesi.
"Malerba postmoderni belirliyor; ama bu tamamen doğru değil, ne de olsa o inadına ironik, öngöru¨lemez ve ikirciklidir." —UMBERTO ECO
"Daima İthaka başlı başına bir eve dönu¨ş, intikam ve gizlenmiş kimlikler hikâyesi olarak okunabilir ya da bir başka seviyede Homeros'un Odysseia'sının bir yapısöku¨mu¨ olarak da..." —EMILY HAUSER
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 134,00 | 134,00 |
2 | 69,68 | 139,36 |
3 | 48,24 | 144,72 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 134,00 | 134,00 |
2 | 69,68 | 139,36 |
3 | 48,24 | 144,72 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 134,00 | 134,00 |
2 | 69,68 | 139,36 |
3 | 48,24 | 144,72 |