Mitolojik temalar söz konusu olduğunda Çağdaş Sanat için şüphesiz ki tek kaynak Dionysos değildir. Günümüz sanatçılarından bazılarının mitolojik hikâyelere açıkça gönderme yapan eserleri vardır. Bu bağlamda bir sanat eserinin yüzeyinin altında yatanın analizi yapılmadığı sürece; neye bakıldığı anlaşılmadıkça, görmekte olunanlar eserin ancak küçük bir kısmını oluşturur. Sanatçıların ve tasarımcıların yaratılarında kodladıkları sembolik kavramları çözümlemek, eserin yaratıcısının sanatsal teknik üretim araçları ve kültürel, zamansal uzlaşımları ötesinde bir açıklama imkânı sunar. İnsan zihni, bilinç ve bilinçdışı düzlemde semboller aracılığıyla düşünmek ve iletişim kurmak üzere donanmıştır. Sembol Bilimi, evrensel bir dildir; ancak yeryüzünde farklı uygarlıkların, mitlerin, inançların, kimliklerin, toplumların ve sahip olduğu kültürlerinin farklı olmaları sonucunda sembolik tasvirler de farklılık göstermektedir.Bu çalışmada sembolik imgeler, bilinçdışı, kutsal/dinsel, kimlik, alegorik, tematik ve coğrafik, ezoterik neo-spiritüal sembollerin gramerinin literatür kaynaklarının incelenmesini ve Carl Gustav Jung'un sanatın yaratım süreci ve yorumlanmasına dair yaptığı çıkarımlarını, evrensel insan deneyimlerini temsil eden arketipsel sembol biliminin katkısıyla, tekstil sanatında ve tasarımında, giysi tasarımcısı Ümit Ünal'ın bireysel ve kolektif sembolleri, yarattığı koleksiyonların/eserlerin analizi sonucunda değerlendirilmesini ve farklı giysi tasarımcıları/sanatçılarıyla karşılaştırmalarını kapsamaktadır.
Dr. Öğr. Üyesi İnci Selin GÜMÜŞ
Mitolojik temalar söz konusu olduğunda Çağdaş Sanat için şüphesiz ki tek kaynak Dionysos değildir. Günümüz sanatçılarından bazılarının mitolojik hikâyelere açıkça gönderme yapan eserleri vardır. Bu bağlamda bir sanat eserinin yüzeyinin altında yatanın analizi yapılmadığı sürece; neye bakıldığı anlaşılmadıkça, görmekte olunanlar eserin ancak küçük bir kısmını oluşturur. Sanatçıların ve tasarımcıların yaratılarında kodladıkları sembolik kavramları çözümlemek, eserin yaratıcısının sanatsal teknik üretim araçları ve kültürel, zamansal uzlaşımları ötesinde bir açıklama imkânı sunar. İnsan zihni, bilinç ve bilinçdışı düzlemde semboller aracılığıyla düşünmek ve iletişim kurmak üzere donanmıştır. Sembol Bilimi, evrensel bir dildir; ancak yeryüzünde farklı uygarlıkların, mitlerin, inançların, kimliklerin, toplumların ve sahip olduğu kültürlerinin farklı olmaları sonucunda sembolik tasvirler de farklılık göstermektedir.Bu çalışmada sembolik imgeler, bilinçdışı, kutsal/dinsel, kimlik, alegorik, tematik ve coğrafik, ezoterik neo-spiritüal sembollerin gramerinin literatür kaynaklarının incelenmesini ve Carl Gustav Jung'un sanatın yaratım süreci ve yorumlanmasına dair yaptığı çıkarımlarını, evrensel insan deneyimlerini temsil eden arketipsel sembol biliminin katkısıyla, tekstil sanatında ve tasarımında, giysi tasarımcısı Ümit Ünal'ın bireysel ve kolektif sembolleri, yarattığı koleksiyonların/eserlerin analizi sonucunda değerlendirilmesini ve farklı giysi tasarımcıları/sanatçılarıyla karşılaştırmalarını kapsamaktadır.
Dr. Öğr. Üyesi İnci Selin GÜMÜŞ
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 260,00 | 260,00 |
2 | 132,60 | 265,20 |
3 | 90,13 | 270,40 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 260,00 | 260,00 |
2 | 132,60 | 265,20 |
3 | 90,13 | 270,40 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 260,00 | 260,00 |
2 | 132,60 | 265,20 |
3 | 90,13 | 270,40 |