Durkheim, "Sosyolojik Yöntemin Kuralları" adlı yapıtında "toplumsal fenomenlerin bireylerin dışındaolduğu " önermesini ileri sürdüğünden bu yana 100 yıldan fazla zaman geçti. Sosyolojinin bugün geldiğiaşamaya bakıldığında bu önermeyi tam olarak ne reddetmek ne de kabul etmek olanaklı görünmemektedir.
Birey, toplumsal fenomenlerin hem içinde hem de dışındadır. Böyle söylendiğinde toplumsal olgu ve olaylariçinden çıkılmaz bir hâl mi alır, yoksa karmaşıklığına vurgu mu yapılmış olur, doğrusu çok emin değilim. Belkiöyle, belki değil.. Şu bir gerçek ki, insan anlaşıldıkça, bilindikçe; toplumsalın ne'liği de hep dönüşüp, değişecektir.
Önce bilinirliğin sınırları, sonra da anlaşılabilirliğin sınırları bir daralıp, bir genişleyecektir. Öyle görünüyor ki,insan var oldukça bu döngü de hep var olmaya devam edecektir.
Sosyoloji için yapılan bu betim, eğitim sosyolojisi için de yapılabilir mi? Hem evet, hem hayır!! Evet ya dahayır'ın anlamı kitabın satır aralarında gizli, gizlendiği için değil, biri gizlediği için de değil, doğasının tanımlanabilirliği ya da tanımlanamazlığı bu sonucu kendiliğinden doğuruyor sanırım, bir bak bakalım görebilecek misin!
Durkheim, "Sosyolojik Yöntemin Kuralları" adlı yapıtında "toplumsal fenomenlerin bireylerin dışındaolduğu " önermesini ileri sürdüğünden bu yana 100 yıldan fazla zaman geçti. Sosyolojinin bugün geldiğiaşamaya bakıldığında bu önermeyi tam olarak ne reddetmek ne de kabul etmek olanaklı görünmemektedir.
Birey, toplumsal fenomenlerin hem içinde hem de dışındadır. Böyle söylendiğinde toplumsal olgu ve olaylariçinden çıkılmaz bir hâl mi alır, yoksa karmaşıklığına vurgu mu yapılmış olur, doğrusu çok emin değilim. Belkiöyle, belki değil.. Şu bir gerçek ki, insan anlaşıldıkça, bilindikçe; toplumsalın ne'liği de hep dönüşüp, değişecektir.
Önce bilinirliğin sınırları, sonra da anlaşılabilirliğin sınırları bir daralıp, bir genişleyecektir. Öyle görünüyor ki,insan var oldukça bu döngü de hep var olmaya devam edecektir.
Sosyoloji için yapılan bu betim, eğitim sosyolojisi için de yapılabilir mi? Hem evet, hem hayır!! Evet ya dahayır'ın anlamı kitabın satır aralarında gizli, gizlendiği için değil, biri gizlediği için de değil, doğasının tanımlanabilirliği ya da tanımlanamazlığı bu sonucu kendiliğinden doğuruyor sanırım, bir bak bakalım görebilecek misin!
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 196,80 | 196,80 |
2 | 102,34 | 204,67 |
3 | 70,85 | 212,54 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 196,80 | 196,80 |
2 | 102,34 | 204,67 |
3 | 70,85 | 212,54 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 196,80 | 196,80 |
2 | 102,34 | 204,67 |
3 | 70,85 | 212,54 |