Entelektüel Bağımlılık ve Yeni Paradigma İhtiyacı

Stok Kodu:
9786259839936
Boyut:
14*21
Sayfa Sayısı:
56
Basım Tarihi:
Mayıs 2024
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2.Hamur
Dili:
TÜRKÇE
%18 indirimli
70,00
57,40
Taksitli fiyat: 3 x 19,90
Temin süresi 4 gündür.
9786259839936
954681
Entelektüel Bağımlılık ve Yeni Paradigma İhtiyacı
Entelektüel Bağımlılık ve Yeni Paradigma İhtiyacı
57.40

Bilgi ve Anlam evreninde iki tür paradigma vardır: Biri, Tevhid; diğeri, Tefrik Paradigması.
Tevhid Paradigması; eşitlikçi, bağımsızlık ve özgürlük yanlısıdır. Her insanı onurlu ve şerefli kabul eder. İnsanlar arasında ayırım yapmaz. Her türlü soy, sop, ırk, sınıf, cinsiyet, rol, statü üstünlüğünü reddeder. Bir bakıp bir görür. İnsanlar arasında uyum, yardımlaşma, dayanışma ve iyilik yarışını teşvik eder. Birleştirici, uzlaştırıcı ve yapıcıdır. Vahyi ve vahye dayanan aklı bilginin temel kaynağı olarak kabul eder. Her türlü ötekileştirmeyi insan hakları ihlali ve istismarı olarak görür. İnsan iradesini esas alır. İnsan iradesi üzerinde herhangi bir insani otoriteyi kabul etmez. İrade hakkını temel insan hakkı kabul eder.
Tefrik Paradigması; bir bakıp bir görmez. İnsanları sıfatlarına göre sınıflandırır. Oryantalisttir ve üstünlükçüdür. İnsanların soy, sop, ırk, sınıf, cinsiyet, rol, statü, konum, kültür, din açısından birbirinden üstün olduğunu ileri sürer. Toplumu asiller ve asil olmayanlar; üstünler üstün oymayanlar diye sınıflandırır. Her insanı onurlu ve şerefli olarak kabul etmez; sadece bazı insanları onurlu ve şerefli kabul eder. Ayrıştırıcıdır, ötekileştiricidir. İstismarcıdır, yakıcı ve yıkıcıdır. Çatışmacıdır. Vahyi bilginin kaynağı olarak kabul etmez; sadece aklı bilginin kaynağı olarak kabul eder. Dünyayı ve toplumu ben ve öteki üzerine inşa eder. Benin öteki üzerindeki hükümranlığını esas alır. Bugünkü dünya düzeni tefrik paradigması üzerine kuruludur. Dünyadaki tüm sorunlar bu arızalı aklın ürünüdür. Kökü paganizme dayanır. Paganizmin özü de Firavun düşüncesidir.

Bilgi ve Anlam evreninde iki tür paradigma vardır: Biri, Tevhid; diğeri, Tefrik Paradigması.
Tevhid Paradigması; eşitlikçi, bağımsızlık ve özgürlük yanlısıdır. Her insanı onurlu ve şerefli kabul eder. İnsanlar arasında ayırım yapmaz. Her türlü soy, sop, ırk, sınıf, cinsiyet, rol, statü üstünlüğünü reddeder. Bir bakıp bir görür. İnsanlar arasında uyum, yardımlaşma, dayanışma ve iyilik yarışını teşvik eder. Birleştirici, uzlaştırıcı ve yapıcıdır. Vahyi ve vahye dayanan aklı bilginin temel kaynağı olarak kabul eder. Her türlü ötekileştirmeyi insan hakları ihlali ve istismarı olarak görür. İnsan iradesini esas alır. İnsan iradesi üzerinde herhangi bir insani otoriteyi kabul etmez. İrade hakkını temel insan hakkı kabul eder.
Tefrik Paradigması; bir bakıp bir görmez. İnsanları sıfatlarına göre sınıflandırır. Oryantalisttir ve üstünlükçüdür. İnsanların soy, sop, ırk, sınıf, cinsiyet, rol, statü, konum, kültür, din açısından birbirinden üstün olduğunu ileri sürer. Toplumu asiller ve asil olmayanlar; üstünler üstün oymayanlar diye sınıflandırır. Her insanı onurlu ve şerefli olarak kabul etmez; sadece bazı insanları onurlu ve şerefli kabul eder. Ayrıştırıcıdır, ötekileştiricidir. İstismarcıdır, yakıcı ve yıkıcıdır. Çatışmacıdır. Vahyi bilginin kaynağı olarak kabul etmez; sadece aklı bilginin kaynağı olarak kabul eder. Dünyayı ve toplumu ben ve öteki üzerine inşa eder. Benin öteki üzerindeki hükümranlığını esas alır. Bugünkü dünya düzeni tefrik paradigması üzerine kuruludur. Dünyadaki tüm sorunlar bu arızalı aklın ürünüdür. Kökü paganizme dayanır. Paganizmin özü de Firavun düşüncesidir.

AKBANK
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 57,40    57,40   
2 29,27    58,55   
3 19,90    59,70   
ZİRAAT BANKASI
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 57,40    57,40   
2 29,27    58,55   
3 19,90    59,70   
GARANTİ BANKASI
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 57,40    57,40   
2 29,27    58,55   
3 19,90    59,70   
İŞ BANKASI
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 57,40    57,40   
2 29,27    58,55   
3 19,90    59,70   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat