Bu kitapta Jön Türklüğün erken dönemi kabul edilen 1895-1902 yılları arasında Osmânlı İttihâd ve Terakki Cemiyeti bünyesinde çıkarılan Jön Türk neşriyatındaki imaj mühendisliği incelenmektedir. Osmanlı toplumu üzerinde etki meydana getirip II. Abdülhamid aleyhinde bir kamuoyu yaratma amacı güden Jön Türkler, en güçlü muhalefet silahı olarak gördükleri neşriyatı etkili bir şekilde kullanmışlardır. Halkı sivil kitle hareketine yöneltmek ve 2. Abdülhamid iktidarına son vermek için çıkardıkları gazetelerde ve risalelerde belirgin söylemleri işlemişlerdir. Propaganda yüklü metinleri kaleme alarak hem iktidarı eleştirmiş hem de kendi muhalefetlerinin meşruluğunu Osmanlı toplumuna anlatmaya çalışmışlardır.
Jön Türklerin neşriyat üzerinden ortaya koydukları imaj mühendisliğini incelerken belli sorulardan hareket edilmiştir: Jön Türkler 2. Abdülhamid'in şahsını hangi yönlerden eleştirmişler ve ne tür argümanlar kullanmışlardır? Kendileriyle alâkalı yaptıkları imaj yaratımında halkı etkileyebilmek için muhalefet kesimi olarak neleri öne çıkarmışlardır? Jön Türk mizah gazetelerinde yer alan karikatürlerin imaj çizimi noktasında işlevi nedir? Olumsuz 2. Abdülhamid ve olumlu Jön Türk imajlarının tarihî bilgi anlamında geçerliliği var mıdır? Sonuç olarak Jön Türklerin imaj mühendisliği başarıya ulaşmış mıdır? Kitapta bu sorulara verilen cevaplarla 2. Abdülhamid ve Jön Türkler arasındaki iktidar-muhalefet ilişkisi farklı bir boyut üzerinden ele alınmaktadır.
Bu kitapta Jön Türklüğün erken dönemi kabul edilen 1895-1902 yılları arasında Osmânlı İttihâd ve Terakki Cemiyeti bünyesinde çıkarılan Jön Türk neşriyatındaki imaj mühendisliği incelenmektedir. Osmanlı toplumu üzerinde etki meydana getirip II. Abdülhamid aleyhinde bir kamuoyu yaratma amacı güden Jön Türkler, en güçlü muhalefet silahı olarak gördükleri neşriyatı etkili bir şekilde kullanmışlardır. Halkı sivil kitle hareketine yöneltmek ve 2. Abdülhamid iktidarına son vermek için çıkardıkları gazetelerde ve risalelerde belirgin söylemleri işlemişlerdir. Propaganda yüklü metinleri kaleme alarak hem iktidarı eleştirmiş hem de kendi muhalefetlerinin meşruluğunu Osmanlı toplumuna anlatmaya çalışmışlardır.
Jön Türklerin neşriyat üzerinden ortaya koydukları imaj mühendisliğini incelerken belli sorulardan hareket edilmiştir: Jön Türkler 2. Abdülhamid'in şahsını hangi yönlerden eleştirmişler ve ne tür argümanlar kullanmışlardır? Kendileriyle alâkalı yaptıkları imaj yaratımında halkı etkileyebilmek için muhalefet kesimi olarak neleri öne çıkarmışlardır? Jön Türk mizah gazetelerinde yer alan karikatürlerin imaj çizimi noktasında işlevi nedir? Olumsuz 2. Abdülhamid ve olumlu Jön Türk imajlarının tarihî bilgi anlamında geçerliliği var mıdır? Sonuç olarak Jön Türklerin imaj mühendisliği başarıya ulaşmış mıdır? Kitapta bu sorulara verilen cevaplarla 2. Abdülhamid ve Jön Türkler arasındaki iktidar-muhalefet ilişkisi farklı bir boyut üzerinden ele alınmaktadır.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 164,00 | 164,00 |
2 | 85,28 | 170,56 |
3 | 59,04 | 177,12 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 164,00 | 164,00 |
2 | 85,28 | 170,56 |
3 | 59,04 | 177,12 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 164,00 | 164,00 |
2 | 85,28 | 170,56 |
3 | 59,04 | 177,12 |