İtalyan edebiyatı profesörü, yazınsal klasiklerimizin çevirmeni, tarihimizin dikkatli bir yorumcusu ve gözlemcisi olan Bondanella, siyasal ve toplumsal davranışlarımızı ama hepsinden öte sanatsal anlatımlarımızı irdeleyen bir uzmandır; kendisine benzeyen birkaç kişi gibi o da ülkemizin en uzak köşelerinde bıkıp usanmadan arayıp bulduğu ufacık kiliselerdeki duvar resimlerimizi bile bilir ve sever. Ayrıca yazarımızın bir dilbilimci olduğunu ve tanımladığı ya da göndermede bulunduğu her şeyi ciddi anlamda doğrulamalara dayandırdığını, çok iyi hazırlanmış savlarını dile getirirken de yazınsal açıdan anlamlı olsa bile, konudan uzaklaşan sözler etmeme yöntemini izlediğini eklemek isterim. Aldığı uzun ve özlü eğitim, onun büyük bir donanım ve coşkuyla kendisini İtalyan sinemasına, bunun sonucundaysa benim filmlerime adamasına yol açmıştır; bu kitapta da gene benim filmlerimi ele almış ve irdelemelerini dur durak bilmeyen bir biçimde sürdürmüştür. Bondanella'nın İtalya'da haftalarca kaldığını, zamanını gösterim odalarında filmlerimi üst üste izleyerek geçirdiğini ve yapıtlarım hakkında başkalarının yazdığı her şeyi okuduğunu biliyorum. Yalnızca bunları yapmakla kalmamış aynı zamanda, ehrhangi bir endenle benim çekim takımımda yer almış olan kişilerle buluşmuş, bir mozaiği andıran eleştirel yapıtını yazarken yardımı olacağı konusunda kendisini asla yarı yolda bırakmayan bir inançla tanıklıkları, bilgileri, ayzanakları, belgeleri arayıp bulmuş ve bunları bir araya getirmiştir. Yalnızca benden yok denecek kadar az bilgi almıştır.
- Federico Fellini, Roma Mayıs 1990
İtalyan edebiyatı profesörü, yazınsal klasiklerimizin çevirmeni, tarihimizin dikkatli bir yorumcusu ve gözlemcisi olan Bondanella, siyasal ve toplumsal davranışlarımızı ama hepsinden öte sanatsal anlatımlarımızı irdeleyen bir uzmandır; kendisine benzeyen birkaç kişi gibi o da ülkemizin en uzak köşelerinde bıkıp usanmadan arayıp bulduğu ufacık kiliselerdeki duvar resimlerimizi bile bilir ve sever. Ayrıca yazarımızın bir dilbilimci olduğunu ve tanımladığı ya da göndermede bulunduğu her şeyi ciddi anlamda doğrulamalara dayandırdığını, çok iyi hazırlanmış savlarını dile getirirken de yazınsal açıdan anlamlı olsa bile, konudan uzaklaşan sözler etmeme yöntemini izlediğini eklemek isterim. Aldığı uzun ve özlü eğitim, onun büyük bir donanım ve coşkuyla kendisini İtalyan sinemasına, bunun sonucundaysa benim filmlerime adamasına yol açmıştır; bu kitapta da gene benim filmlerimi ele almış ve irdelemelerini dur durak bilmeyen bir biçimde sürdürmüştür. Bondanella'nın İtalya'da haftalarca kaldığını, zamanını gösterim odalarında filmlerimi üst üste izleyerek geçirdiğini ve yapıtlarım hakkında başkalarının yazdığı her şeyi okuduğunu biliyorum. Yalnızca bunları yapmakla kalmamış aynı zamanda, ehrhangi bir endenle benim çekim takımımda yer almış olan kişilerle buluşmuş, bir mozaiği andıran eleştirel yapıtını yazarken yardımı olacağı konusunda kendisini asla yarı yolda bırakmayan bir inançla tanıklıkları, bilgileri, ayzanakları, belgeleri arayıp bulmuş ve bunları bir araya getirmiştir. Yalnızca benden yok denecek kadar az bilgi almıştır.
- Federico Fellini, Roma Mayıs 1990
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 211,60 | 211,60 |
2 | 107,92 | 215,83 |
3 | 73,35 | 220,06 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 211,60 | 211,60 |
2 | 107,92 | 215,83 |
3 | 73,35 | 220,06 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 211,60 | 211,60 |
2 | 107,92 | 215,83 |
3 | 73,35 | 220,06 |