Felsefe olup bitenler hakkında konuşunca asıl işini icra eder. Olup bitenin azameti felsefeyi hakkında konuşmaya zorlar. Kimi olaylar ve olgular öylesine büyük bir ağırlıkla kendisini hissettirir, dayatır ki felsefecinin hayatını kaplayan öğrenme etkinliği bir kenara bırakılır ve olup biten anlaşılıp ve anlatılmaya başlanır. Sarsıcı etkileri olan olaylar karşısında felsefenin sustuğu görülmemiştir. Bu durumlarda felsefe susarsa, ciddiyetini, samimiyetini kaybeder. Ya da şöyle söylenebilir: Felsefe zaten susmaz, susan felsefe yaptığı iddiasındaki kimi bireylerdir.
Susmalarının da muhtelif nedenleri olabilir: Bilgisizlik ki bu durumda susmak erdemdir, korkaklık ki bu durumda susmak çaresizliktir, Egemenle çelişmekten sakınmak ki bu durumda susmak soytarılıktır… Bunların her birinde felsefe yapma iddiası toplumun dışına düşer.
Etki oluşturamayan bir felsefe, felsefe değildir. Son yıllarda dünyayı saran kitle eylemleri üzerinde düşünmeye zorluyor. Felsefe diğer disiplinler gibi her bir sosyal hareketin detaylarını tartışmak durumunda değil. Felsefe, sosyal hareketin, sosyal hareket olarak ne olduğunu kavramak ve anlatmakla yükümlüdür. İşte bu sayımızda mütevazı bir katkıyla cevap vermek istediğimiz soru bu.
Kitaptaki başlıklar:
İçindekiler:
- Sunu
- Ahmet Cevizci'nin ardından
- Sinan Özbek l Komünal eylemin ve ahlakın ortak temeli 9
- Wolfgang Fritz Haug l Marksizmde filozof olmak kolay mı? 15
- Frieder Otto Wolf l Kadın hareketi ve felsefe: bir karşılaşmamanın gözden geçirilmesi 33
- Alf Gunvald Nilsen ve Laurence Cox l Bir marksist toplumsal hareketler teorisi neye benzeyecek? 47
- Iris Marion Young l Sosyal hareketler ve farklılık yaklaşımları 69
- Özlem Duva l Farklı Spartaküs anlatılarının ortak karakteriolarak erkek(si)lik ve iktidar 105
- Selda Salman l Hegel'de etik yaşam (Sittlichkeit) ve toplumsalhareketlerin imkanı üzerine 123
- Irmak Güngör l Hannah arendt: politikanın varlıknedeni olarak özgürlük 143
- Nazile Kalaycı l "Parrhesia" ve "sıradan kötülük" bağlamındasokrates ve eichmann 157
- Aylin Kılıç Cepdibi l Hepimiz oidipus'uz! insanlık durumunaplaton'un verdiği yanıta hannah arendt'in yanıtı 169
- Lale Levin Basut l Aristoteles'te özel bir koinoniatarzı olarak prote philia 197
- Tarihsel Eleştirel Marksizm Sözlüğü l Feminizm 201
Felsefe olup bitenler hakkında konuşunca asıl işini icra eder. Olup bitenin azameti felsefeyi hakkında konuşmaya zorlar. Kimi olaylar ve olgular öylesine büyük bir ağırlıkla kendisini hissettirir, dayatır ki felsefecinin hayatını kaplayan öğrenme etkinliği bir kenara bırakılır ve olup biten anlaşılıp ve anlatılmaya başlanır. Sarsıcı etkileri olan olaylar karşısında felsefenin sustuğu görülmemiştir. Bu durumlarda felsefe susarsa, ciddiyetini, samimiyetini kaybeder. Ya da şöyle söylenebilir: Felsefe zaten susmaz, susan felsefe yaptığı iddiasındaki kimi bireylerdir.
Susmalarının da muhtelif nedenleri olabilir: Bilgisizlik ki bu durumda susmak erdemdir, korkaklık ki bu durumda susmak çaresizliktir, Egemenle çelişmekten sakınmak ki bu durumda susmak soytarılıktır… Bunların her birinde felsefe yapma iddiası toplumun dışına düşer.
Etki oluşturamayan bir felsefe, felsefe değildir. Son yıllarda dünyayı saran kitle eylemleri üzerinde düşünmeye zorluyor. Felsefe diğer disiplinler gibi her bir sosyal hareketin detaylarını tartışmak durumunda değil. Felsefe, sosyal hareketin, sosyal hareket olarak ne olduğunu kavramak ve anlatmakla yükümlüdür. İşte bu sayımızda mütevazı bir katkıyla cevap vermek istediğimiz soru bu.
Kitaptaki başlıklar:
İçindekiler:
- Sunu
- Ahmet Cevizci'nin ardından
- Sinan Özbek l Komünal eylemin ve ahlakın ortak temeli 9
- Wolfgang Fritz Haug l Marksizmde filozof olmak kolay mı? 15
- Frieder Otto Wolf l Kadın hareketi ve felsefe: bir karşılaşmamanın gözden geçirilmesi 33
- Alf Gunvald Nilsen ve Laurence Cox l Bir marksist toplumsal hareketler teorisi neye benzeyecek? 47
- Iris Marion Young l Sosyal hareketler ve farklılık yaklaşımları 69
- Özlem Duva l Farklı Spartaküs anlatılarının ortak karakteriolarak erkek(si)lik ve iktidar 105
- Selda Salman l Hegel'de etik yaşam (Sittlichkeit) ve toplumsalhareketlerin imkanı üzerine 123
- Irmak Güngör l Hannah arendt: politikanın varlıknedeni olarak özgürlük 143
- Nazile Kalaycı l "Parrhesia" ve "sıradan kötülük" bağlamındasokrates ve eichmann 157
- Aylin Kılıç Cepdibi l Hepimiz oidipus'uz! insanlık durumunaplaton'un verdiği yanıta hannah arendt'in yanıtı 169
- Lale Levin Basut l Aristoteles'te özel bir koinoniatarzı olarak prote philia 197
- Tarihsel Eleştirel Marksizm Sözlüğü l Feminizm 201
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 364,00 | 364,00 |
2 | 189,28 | 378,56 |
3 | 131,04 | 393,12 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 364,00 | 364,00 |
2 | 189,28 | 378,56 |
3 | 131,04 | 393,12 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 364,00 | 364,00 |
2 | 189,28 | 378,56 |
3 | 131,04 | 393,12 |