Bu çalışmada, geleneksel teolojide eksik olan kadın tecru¨besinin teolojiye dahil edilmesi amacıyla ortaya çıkan feminist teoloji çalışmaları ile feminist teologların Kutsal Kitap'a yaklaşımları ve yorumlama metodolojileri incelenmiştir. Feminist teoloji, feminist eleştiriyi ve toplumsal cinsiyet paradigmalarını teolojik alana taşıyarak bunların yeniden inşası ile ilgilenir. Böylelikle feminist teologlar, Tanrı'ya dair eril dilin kullanılmasına, kadının yaratılıştaki ikincilliğine, du¨şu¨şe neden olmasına, teomorfik (Tanrılaşma) ve kristomorfik (Mesih'i temsil edebilme) olmadığı için havarilik, rahiplik gibi apostolik görevlerden dışlanmasına, gu¨nah, kefaret ve kurtuluş anlayışlarına yerleşen erkek egemenliğini sorgulamışlardır. Bu bağlamda kutsal metinlerin erkek egemen yorumlardan kurtarılmasıyla birlikte sembollerin ve dilin de yapı-söku¨me uğratılması gerektiğini savunmuşlardır. Feminist teologların Kutsal Kitap'ın ataerkil ku¨ltu¨rlerdeki ataerkil dinin u¨ru¨nleri olduğu iddiası, otorite sorununu gu¨ndeme getirmiştir. Bir taraftan şiddeti, Tanrı'ya yabancılaşmayı ve ataerkilliğe boyun eğmeyi su¨rdu¨rdu¨ğu¨ için tamamen reddedilmesi gerektiğini du¨şu¨nenler ile ataerkilliğin yıkıcı etkilerine rağmen metnin içerisinde kurtarıcı bir öz bulmaya çalışarak Kutsal metnin otoritesini muhafaza etmeye çalışanlar şeklinde farklı yaklaşımlar ortaya çıkmıştır. Böylece bu farklı yaklaşımlar, takip edilen metodolojiler ile Kutsal Kitap'ta ele alınan örnekler u¨zerinden incelenmiştir.
Bu çalışmada, geleneksel teolojide eksik olan kadın tecru¨besinin teolojiye dahil edilmesi amacıyla ortaya çıkan feminist teoloji çalışmaları ile feminist teologların Kutsal Kitap'a yaklaşımları ve yorumlama metodolojileri incelenmiştir. Feminist teoloji, feminist eleştiriyi ve toplumsal cinsiyet paradigmalarını teolojik alana taşıyarak bunların yeniden inşası ile ilgilenir. Böylelikle feminist teologlar, Tanrı'ya dair eril dilin kullanılmasına, kadının yaratılıştaki ikincilliğine, du¨şu¨şe neden olmasına, teomorfik (Tanrılaşma) ve kristomorfik (Mesih'i temsil edebilme) olmadığı için havarilik, rahiplik gibi apostolik görevlerden dışlanmasına, gu¨nah, kefaret ve kurtuluş anlayışlarına yerleşen erkek egemenliğini sorgulamışlardır. Bu bağlamda kutsal metinlerin erkek egemen yorumlardan kurtarılmasıyla birlikte sembollerin ve dilin de yapı-söku¨me uğratılması gerektiğini savunmuşlardır. Feminist teologların Kutsal Kitap'ın ataerkil ku¨ltu¨rlerdeki ataerkil dinin u¨ru¨nleri olduğu iddiası, otorite sorununu gu¨ndeme getirmiştir. Bir taraftan şiddeti, Tanrı'ya yabancılaşmayı ve ataerkilliğe boyun eğmeyi su¨rdu¨rdu¨ğu¨ için tamamen reddedilmesi gerektiğini du¨şu¨nenler ile ataerkilliğin yıkıcı etkilerine rağmen metnin içerisinde kurtarıcı bir öz bulmaya çalışarak Kutsal metnin otoritesini muhafaza etmeye çalışanlar şeklinde farklı yaklaşımlar ortaya çıkmıştır. Böylece bu farklı yaklaşımlar, takip edilen metodolojiler ile Kutsal Kitap'ta ele alınan örnekler u¨zerinden incelenmiştir.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 136,80 | 136,80 |
2 | 71,14 | 142,27 |
3 | 49,25 | 147,74 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 136,80 | 136,80 |
2 | 71,14 | 142,27 |
3 | 49,25 | 147,74 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 136,80 | 136,80 |
2 | 71,14 | 142,27 |
3 | 49,25 | 147,74 |