Gayetü'l-Beyan Fi Hakikati'l-İnsan Yahud 'İlm-i Ah

Stok Kodu:
9786055022969
Boyut:
13,5x21,5
Sayfa Sayısı:
84
Baskı Sayısı:
1
Basım Tarihi:
2014
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
,
%20 indirimli
85,00
68,00
Taksitli fiyat: 3 x 23,57
Temin süresi 4 gündür.
9786055022969
438555
Gayetü'l-Beyan Fi Hakikati'l-İnsan Yahud 'İlm-i Ah
Gayetü'l-Beyan Fi Hakikati'l-İnsan Yahud 'İlm-i Ah
68.00

"Hikemi ilimlerin başlangıcı psikolojidir. Natık nefs, yani ben zamirinin gösterileni olan manevi cevher bir hakikattir ki, varlığı asla inkar olunamaz. Görünüşler alemine olan inancın zihinde şüphe darbesine uğraması ihtimal dahilindedir, lakin hiç bir vakit natık nefsin varlığını tasdik etmemek mümkün değildir.


İmdi insan ruhu vücut binasının ortadan kaldırılmayacak bir esasıdır ve bununla beraber bilgi hakikatinin başlangıç noktasıdır. Düşünüyorum, öyleyse varım.


Yukarıda beyan olduğu üzere bilinç natık nefsin varlığını ve özelliklerini tasdik eden manevi duyum veyahut içebakış demektir. Bilinç tasdiklerinden doğan kesinlik mutlaktır. Fransız filozoflarından Descartes demiştir ki bilmel başka ve bildiğini bilmek başkadır. Bu söze şunu da ilave edebiliriz ki, duymak başka ve duyduğunu bilmek başkadır; İşte bu bilinç bilgisi kesinlik ifade eden bilgidir. Eğer bilince ilişkin bilgiler kesinlik taşıyor olmasa, natık nefsimiz daima vehim ve hayal pençesinde perişan olur."

"Hikemi ilimlerin başlangıcı psikolojidir. Natık nefs, yani ben zamirinin gösterileni olan manevi cevher bir hakikattir ki, varlığı asla inkar olunamaz. Görünüşler alemine olan inancın zihinde şüphe darbesine uğraması ihtimal dahilindedir, lakin hiç bir vakit natık nefsin varlığını tasdik etmemek mümkün değildir.


İmdi insan ruhu vücut binasının ortadan kaldırılmayacak bir esasıdır ve bununla beraber bilgi hakikatinin başlangıç noktasıdır. Düşünüyorum, öyleyse varım.


Yukarıda beyan olduğu üzere bilinç natık nefsin varlığını ve özelliklerini tasdik eden manevi duyum veyahut içebakış demektir. Bilinç tasdiklerinden doğan kesinlik mutlaktır. Fransız filozoflarından Descartes demiştir ki bilmel başka ve bildiğini bilmek başkadır. Bu söze şunu da ilave edebiliriz ki, duymak başka ve duyduğunu bilmek başkadır; İşte bu bilinç bilgisi kesinlik ifade eden bilgidir. Eğer bilince ilişkin bilgiler kesinlik taşıyor olmasa, natık nefsimiz daima vehim ve hayal pençesinde perişan olur."

AKBANK
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 68,00    68,00   
2 34,68    69,36   
3 23,57    70,72   
ZİRAAT BANKASI
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 68,00    68,00   
2 34,68    69,36   
3 23,57    70,72   
İŞ BANKASI
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 68,00    68,00   
2 34,68    69,36   
3 23,57    70,72   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat