Tarihsel süreç içinde yüzlerce, binlerce yılda oluşan müziğimiz, Cumhuriyet Dönemi'nde başta saz şairleri olmak üzere, mimar, mühendis, doktor, diş hekimi, subay-astsubay, hukukçu gibi hemen her meslekten insanın katkılarıyla gelişimini sürdürmüştür. Besteciler üretici kimlikleriyle ezgileri ilmek ilmek dokurken, müzik bilimciler araştırmacı kimlikleriyle kaynakları didik didik taramışlar, ses ve saz sanatçıları ise farklı çevre ve ortamlarda halkla buluşarak repertuarı paylaşmışlardır. Derneklerdeki aktarım etkinlikleri bir yana bırakılırsa, bu üretme, araştırma ve paylaşma çabalarına karşılık, Türk müziğinin eğitim- öğretim boyutu birçok nedene bağlı olarak yıllar yılı bu zincirin dışında kalmıştır. Gelenekten Geleceğe Makamsal Türk Müziği adlı bu kitapla, Türk müziğine bu kez bir müzik eğitimcisi anlayışı, kavrayışı ve sorumluluğuyla yeni bir katkı sağlanmaya, zincirin halkalarını tamamlamaya ilişkin bir katkı getirilmeye çalışılmaktadır. Dipnotlardan ve kaynakçadan da anlaşılacağı üzere, bu sorumluluğu yerine getirmek üzere Türk müziğine ilişkin yazılan hemen her özgün Türkçe kaynağa ulaşılmaya çalışılmıştır. Farklı ortamlarda oluşmuş ve gelişmiş olmakla birlikte, kökeni bir olan Türk müziği, Türk Halk Müziği (THM) ya da Türk Sanat Müziği (TSM) gibi ayrı ayrı değil bütüncül bir anlayışla ele alınmaktadır.
Gelenekten Geleceğe Makamsal Türk Müziği adlı kitap basılmadan önce Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliği öğrencilerinde denenmiş, uygulamada ortaya çıkan sorunlar tekrar tekrar gözden geçirilerek değiştirilmiş ya da düzeltilmiştir. Öğrenen ve öğretenlere kolay gelsin.
- Prof. Ülkü Özgür-Yrd. Doç. Dr. Salih Aydoğan
Tarihsel süreç içinde yüzlerce, binlerce yılda oluşan müziğimiz, Cumhuriyet Dönemi'nde başta saz şairleri olmak üzere, mimar, mühendis, doktor, diş hekimi, subay-astsubay, hukukçu gibi hemen her meslekten insanın katkılarıyla gelişimini sürdürmüştür. Besteciler üretici kimlikleriyle ezgileri ilmek ilmek dokurken, müzik bilimciler araştırmacı kimlikleriyle kaynakları didik didik taramışlar, ses ve saz sanatçıları ise farklı çevre ve ortamlarda halkla buluşarak repertuarı paylaşmışlardır. Derneklerdeki aktarım etkinlikleri bir yana bırakılırsa, bu üretme, araştırma ve paylaşma çabalarına karşılık, Türk müziğinin eğitim- öğretim boyutu birçok nedene bağlı olarak yıllar yılı bu zincirin dışında kalmıştır. Gelenekten Geleceğe Makamsal Türk Müziği adlı bu kitapla, Türk müziğine bu kez bir müzik eğitimcisi anlayışı, kavrayışı ve sorumluluğuyla yeni bir katkı sağlanmaya, zincirin halkalarını tamamlamaya ilişkin bir katkı getirilmeye çalışılmaktadır. Dipnotlardan ve kaynakçadan da anlaşılacağı üzere, bu sorumluluğu yerine getirmek üzere Türk müziğine ilişkin yazılan hemen her özgün Türkçe kaynağa ulaşılmaya çalışılmıştır. Farklı ortamlarda oluşmuş ve gelişmiş olmakla birlikte, kökeni bir olan Türk müziği, Türk Halk Müziği (THM) ya da Türk Sanat Müziği (TSM) gibi ayrı ayrı değil bütüncül bir anlayışla ele alınmaktadır.
Gelenekten Geleceğe Makamsal Türk Müziği adlı kitap basılmadan önce Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliği öğrencilerinde denenmiş, uygulamada ortaya çıkan sorunlar tekrar tekrar gözden geçirilerek değiştirilmiş ya da düzeltilmiştir. Öğrenen ve öğretenlere kolay gelsin.
- Prof. Ülkü Özgür-Yrd. Doç. Dr. Salih Aydoğan
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 355,50 | 355,50 |
2 | 181,31 | 362,61 |
3 | 123,24 | 369,72 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 355,50 | 355,50 |
2 | 181,31 | 362,61 |
3 | 123,24 | 369,72 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 355,50 | 355,50 |
2 | 181,31 | 362,61 |
3 | 123,24 | 369,72 |