"Kimileri ic¸in yer degˆis¸tirmek sadece gec¸ici bir ihrac¸tır; yeni fırsatlar, dinlence ve ka^relde etmek demektir. Bazıları ic¸inse bu hareket tehlikeli ve zorakidir, onların ihrac¸larıc¸ok daha ciddi ve kalıcıdır. Gu¨nu¨mu¨zde c¸ogˆu insan go¨c¸ yelpazesinin 'elveris¸sizlik'ile 'acizlik' kutupları arasında bir noktaya du¨s¸er. Ancak bu yelpazede yer alan bu¨tu¨ngo¨c¸menlerin ortak bir noktası vardır: hareketlilik sonucunda her birinin bo¨lgesel, siyasi,hukuki ya da iktisadi statu¨lerini kaybetmis¸ olmaları."
Go¨c¸men, dogˆası geregˆi hareketli olmasına ragˆmen, bir tu¨r duragˆanlıkla tarif edilmeyeyatkındır. Hareketlerinden ziyade, s¸u an bulundukları nokta u¨zerinden tanımlanırlar.U¨stelik bu tanıma dahil bile olamazlar c¸ogˆu zaman; o¨zne degˆil, nesnelerdir: Birilerininbakıs¸ ac¸ısından buradan oraya gitmis¸lerdir, digˆerlerinin bakıs¸ ac¸ısından da oradanburaya gelmis¸lerdir. Her ikisine go¨re de go¨c¸men "bas¸arısız bir yurttas¸"tır.
Thomas Nail ise Go¨c¸men Figu¨ru¨ adlı kitabında, bu toplumsal kimligˆi duragˆınlıkla degˆil,devinimle tarif ediyor. Kimsenin go¨c¸men dogˆmadıgˆını, go¨c¸men olundugˆunu belirterekbir siyasi o¨zne olarak go¨rdu¨gˆu¨ go¨c¸menin felsefi tarihini yazıyor. Ufuk ac¸ıcı bir kavramsalc¸erc¸eve c¸izerek cadı avlarından Zapatistalara, toprak parsellemeleri sonucu yersizyurtsuz kalanlardan barbarlara ve go¨c¸men proletaryaya uzanan bir yelpazede go¨c¸menfigu¨ru¨nu¨ bo¨lgesel, siyasi, hukuki ve iktisadi ac¸ıdan irdeliyor.
"Kimileri ic¸in yer degˆis¸tirmek sadece gec¸ici bir ihrac¸tır; yeni fırsatlar, dinlence ve ka^relde etmek demektir. Bazıları ic¸inse bu hareket tehlikeli ve zorakidir, onların ihrac¸larıc¸ok daha ciddi ve kalıcıdır. Gu¨nu¨mu¨zde c¸ogˆu insan go¨c¸ yelpazesinin 'elveris¸sizlik'ile 'acizlik' kutupları arasında bir noktaya du¨s¸er. Ancak bu yelpazede yer alan bu¨tu¨ngo¨c¸menlerin ortak bir noktası vardır: hareketlilik sonucunda her birinin bo¨lgesel, siyasi,hukuki ya da iktisadi statu¨lerini kaybetmis¸ olmaları."
Go¨c¸men, dogˆası geregˆi hareketli olmasına ragˆmen, bir tu¨r duragˆanlıkla tarif edilmeyeyatkındır. Hareketlerinden ziyade, s¸u an bulundukları nokta u¨zerinden tanımlanırlar.U¨stelik bu tanıma dahil bile olamazlar c¸ogˆu zaman; o¨zne degˆil, nesnelerdir: Birilerininbakıs¸ ac¸ısından buradan oraya gitmis¸lerdir, digˆerlerinin bakıs¸ ac¸ısından da oradanburaya gelmis¸lerdir. Her ikisine go¨re de go¨c¸men "bas¸arısız bir yurttas¸"tır.
Thomas Nail ise Go¨c¸men Figu¨ru¨ adlı kitabında, bu toplumsal kimligˆi duragˆınlıkla degˆil,devinimle tarif ediyor. Kimsenin go¨c¸men dogˆmadıgˆını, go¨c¸men olundugˆunu belirterekbir siyasi o¨zne olarak go¨rdu¨gˆu¨ go¨c¸menin felsefi tarihini yazıyor. Ufuk ac¸ıcı bir kavramsalc¸erc¸eve c¸izerek cadı avlarından Zapatistalara, toprak parsellemeleri sonucu yersizyurtsuz kalanlardan barbarlara ve go¨c¸men proletaryaya uzanan bir yelpazede go¨c¸menfigu¨ru¨nu¨ bo¨lgesel, siyasi, hukuki ve iktisadi ac¸ıdan irdeliyor.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 215,60 | 215,60 |
2 | 109,96 | 219,91 |
3 | 74,74 | 224,22 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 215,60 | 215,60 |
2 | 109,96 | 219,91 |
3 | 74,74 | 224,22 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 215,60 | 215,60 |
2 | 109,96 | 219,91 |
3 | 74,74 | 224,22 |