Allah Teâlâ, insanı bütün mahlûkata üstün şerefli kılmıştır. Gönderdiği dinlerin en büyük hedeflerinden biri de, insan hayatının dokunulmazlığıdır. Dolayısıyla insan hiçbir surette ne kendi varlığına ne de bir başkasının varlığına kastedemez. Hatta kendi nefsiyle ilgili olarak ölümü temenni etmesi dahi insana yasaklanmıştır. Çünkü insan varlığının esas sahibi kendisi değil, aksine yaratan ve yaşatan allah teâlâ'dır. İnsan bu noktada sadece emanetçi konumundadır.
Allah Teâlâ, insanı bütün mahlûkata üstün şerefli kılmıştır. Gönderdiği dinlerin en büyük hedeflerinden biri de, insan hayatının dokunulmazlığıdır. Dolayısıyla insan hiçbir surette ne kendi varlığına ne de bir başkasının varlığına kastedemez. Hatta kendi nefsiyle ilgili olarak ölümü temenni etmesi dahi insana yasaklanmıştır. Çünkü insan varlığının esas sahibi kendisi değil, aksine yaratan ve yaşatan allah teâlâ'dır. İnsan bu noktada sadece emanetçi konumundadır.