Türk edebiyatında şair kimliğiyle ön planda olan Ahmet Muhip Dıranas'ın şiir dışındaki önemli bir çalışma alanı tiyatrodur. Üç telif piyesinin yanı sıra uyarlama ve çevirilere imza atan Dıranas, eleştirileriyle ve tiyatro kurullarındaki görevleriyle de tiyatroya ömür boyu emek vermiş, Türk tiyatrosunun gelişmesi için çalışmıştır.
Sanat anlayışının temeline kederleriyle, uğradığı haksızlıklarla, yanılgılarıyla ve yücelikleriyle "insan"ı koyduğunu belirten Ahmet Muhip Dıranas'ın piyeslerinde şahısların çoğu hayatın "çıkmaz"larına sıkışmışlardır. Dolayısıyla bir piyesinin de adı olan "çıkmaz" Dıranas tiyatrosunu özetleyen anahtar bir kavramdır.
Bu doğrultuda Hayatın Çıkmazlarında Ahmet Muhip Dıranas Tiyatrosu adıyla sizlerle buluşan bu eserde Dıranas'ın üzerinde çok durulmayan tiyatro faaliyeti akademik bir titizlikle incelenmiştir. Çalışmada yazarın tiyatroyla ilişkisi, tiyatro hakkındaki görüşleri ve piyesleri ele alınmıştır. Kimi araştırmacılar tarafından telif, kimileri tarafından uyarlama olarak değerlendirilen Üç Kahraman piyesinin bu durumu çalışmada tartışılmış, Dıranas'ın bu eseriyle beraber Gölgeler ve Çıkmaz piyesleri kitabın odağına alınmıştır. Ayrıca yazarın Abdülhak Hâmid Tarhan'dan yaptığı Finten uyarlaması da dramaturgi bağlamında incelenmiştir.
Türk edebiyatında şair kimliğiyle ön planda olan Ahmet Muhip Dıranas'ın şiir dışındaki önemli bir çalışma alanı tiyatrodur. Üç telif piyesinin yanı sıra uyarlama ve çevirilere imza atan Dıranas, eleştirileriyle ve tiyatro kurullarındaki görevleriyle de tiyatroya ömür boyu emek vermiş, Türk tiyatrosunun gelişmesi için çalışmıştır.
Sanat anlayışının temeline kederleriyle, uğradığı haksızlıklarla, yanılgılarıyla ve yücelikleriyle "insan"ı koyduğunu belirten Ahmet Muhip Dıranas'ın piyeslerinde şahısların çoğu hayatın "çıkmaz"larına sıkışmışlardır. Dolayısıyla bir piyesinin de adı olan "çıkmaz" Dıranas tiyatrosunu özetleyen anahtar bir kavramdır.
Bu doğrultuda Hayatın Çıkmazlarında Ahmet Muhip Dıranas Tiyatrosu adıyla sizlerle buluşan bu eserde Dıranas'ın üzerinde çok durulmayan tiyatro faaliyeti akademik bir titizlikle incelenmiştir. Çalışmada yazarın tiyatroyla ilişkisi, tiyatro hakkındaki görüşleri ve piyesleri ele alınmıştır. Kimi araştırmacılar tarafından telif, kimileri tarafından uyarlama olarak değerlendirilen Üç Kahraman piyesinin bu durumu çalışmada tartışılmış, Dıranas'ın bu eseriyle beraber Gölgeler ve Çıkmaz piyesleri kitabın odağına alınmıştır. Ayrıca yazarın Abdülhak Hâmid Tarhan'dan yaptığı Finten uyarlaması da dramaturgi bağlamında incelenmiştir.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 112,00 | 112,00 |
2 | 57,12 | 114,24 |
3 | 38,83 | 116,48 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 112,00 | 112,00 |
2 | 57,12 | 114,24 |
3 | 38,83 | 116,48 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 112,00 | 112,00 |
2 | 57,12 | 114,24 |
3 | 38,83 | 116,48 |