İslam coğrafyasında birçok kadim mushaf mevcuttur. Bu mushafların kahir ekseriyeti, Hz. Osman'a izafe edilse de Hz. Ali'ye nispet edilen mushafların sayısının da az olmadığını söylemeliyiz. Bunlardan biri olan TİEM 458 nr. Mushaf hakkında, Prof. Dr. Mehmet Boynukalın tarafından hazırlandığı Dr. Tayyar Altıkulaç tarafından ifade edilen özet bir inceleme yazısı dışında herhangi bir araştırma mevcut değildir. Üzerine çalışma yapılmamış olması, bu Mushaf'ı seçme sebeplerimizden biridir. Bir diğer neden ise, Mushaf'ın, Hz. Ali'ye nispet edilmesidir. Birçok kadim nüsha, Hz. Osman'a nispet edilirken, TİEM nüshasının Hz. Ali'ye nispeti düşündürücüdür. Her ne kadar Hz. Ali, kıraat yönünden öne çıkan sahabe arasında yer alsa ve özel mushaf sahibi olduğuna dair bilgiler mevcut ise de, bilhassa şahsi mushafı olduğuna dair bilgilerin sıhhati tartışmalıdır. Bu sebeple TİEM 458 nr. Mushaf'ın Hz. Ali'ye aidiyeti noktasında soru işaretleri ortaya çıkmaktadır. Bu soru işaretinin kaldırılması gerektiğine dair inancımız da bize sorumluluk yüklemiş ve bu mushaf üzerine çalışma yapmaya sevk etmiştir.
İslam coğrafyasında birçok kadim mushaf mevcuttur. Bu mushafların kahir ekseriyeti, Hz. Osman'a izafe edilse de Hz. Ali'ye nispet edilen mushafların sayısının da az olmadığını söylemeliyiz. Bunlardan biri olan TİEM 458 nr. Mushaf hakkında, Prof. Dr. Mehmet Boynukalın tarafından hazırlandığı Dr. Tayyar Altıkulaç tarafından ifade edilen özet bir inceleme yazısı dışında herhangi bir araştırma mevcut değildir. Üzerine çalışma yapılmamış olması, bu Mushaf'ı seçme sebeplerimizden biridir. Bir diğer neden ise, Mushaf'ın, Hz. Ali'ye nispet edilmesidir. Birçok kadim nüsha, Hz. Osman'a nispet edilirken, TİEM nüshasının Hz. Ali'ye nispeti düşündürücüdür. Her ne kadar Hz. Ali, kıraat yönünden öne çıkan sahabe arasında yer alsa ve özel mushaf sahibi olduğuna dair bilgiler mevcut ise de, bilhassa şahsi mushafı olduğuna dair bilgilerin sıhhati tartışmalıdır. Bu sebeple TİEM 458 nr. Mushaf'ın Hz. Ali'ye aidiyeti noktasında soru işaretleri ortaya çıkmaktadır. Bu soru işaretinin kaldırılması gerektiğine dair inancımız da bize sorumluluk yüklemiş ve bu mushaf üzerine çalışma yapmaya sevk etmiştir.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 127,10 | 127,10 |
2 | 64,82 | 129,64 |
3 | 44,06 | 132,18 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 127,10 | 127,10 |
2 | 64,82 | 129,64 |
3 | 44,06 | 132,18 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 127,10 | 127,10 |
2 | 64,82 | 129,64 |
3 | 44,06 | 132,18 |