Her nedenin nedenlisini zorunlu kıldığı, evrenin adeta dev dişlileri olan bir çark gibi işlediği bu nedensel düzende, insanın eylemlerine dair hür seçimlerinden bahsedilebilir mi? Öteden beri düşünce tarihinin zorlayıcı sorularından biri olmakla birlikte halen güncelliğini koruyan bu problem, elinizdeki çalışmada İbn Sînâ özelinde araştırılmaktadır. Mevcut literatürde 'özgür irade' tartışmalarının ağırlıklı olarak Tanrı'nın bilgisi, iradesi üzerinden yürütüldüğü görülecektir, ancak bu çalışmada amaçlanan, insan hürriyeti problemini yine insan mâhiyeti merkezli bir yaklaşımla ele alarak, eylem sürecinde insan zihninde ve bedeninde nasıl bir süreç işlediğini ve bu sürecin nedensel düzende açıklanabilirliğini sorgulamaktır.
Her nedenin nedenlisini zorunlu kıldığı, evrenin adeta dev dişlileri olan bir çark gibi işlediği bu nedensel düzende, insanın eylemlerine dair hür seçimlerinden bahsedilebilir mi? Öteden beri düşünce tarihinin zorlayıcı sorularından biri olmakla birlikte halen güncelliğini koruyan bu problem, elinizdeki çalışmada İbn Sînâ özelinde araştırılmaktadır. Mevcut literatürde 'özgür irade' tartışmalarının ağırlıklı olarak Tanrı'nın bilgisi, iradesi üzerinden yürütüldüğü görülecektir, ancak bu çalışmada amaçlanan, insan hürriyeti problemini yine insan mâhiyeti merkezli bir yaklaşımla ele alarak, eylem sürecinde insan zihninde ve bedeninde nasıl bir süreç işlediğini ve bu sürecin nedensel düzende açıklanabilirliğini sorgulamaktır.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 93,60 | 93,60 |
2 | 47,74 | 95,47 |
3 | 32,45 | 97,34 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 93,60 | 93,60 |
2 | 47,74 | 95,47 |
3 | 32,45 | 97,34 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 93,60 | 93,60 |
2 | 47,74 | 95,47 |
3 | 32,45 | 97,34 |