Şübhe yok ki Kurân azîz olan Allâhın kitâbıdır. Onun muhkem ipi, apaçık nûru, sırât-ı mustakîme götüren hidâyet rehberidir. Rabbimizin kelâmı tefekkür ettirir, bunun neticesinde de beyânının güzelliği, belâğatının eşsizliği ve hayret verici özellikleri kendini gösterir. Böylece Allâh Teâlâ yepyeni sanatlarını, beliğ olan kelâmının ışıl ışıl parıldayan beyân sırrlarını arayan kimseye, bu sırrların kilitlerini açması için ihsân etmeye devam eder. Kuranı Kerimin Allahın muhafazasında ebedi oluşu sebebiyle, Arapça dili de sonsuza kadar baki kalacaktır. O, öyle bir dildir ki bazen bir hareke, harf, edat, bazen de bir kelimenin kullanılış şekliyle bulunduğu noktada ifade ettiği manalarla insanlığı kıyamete kadar irşad edecektir. Bunu birkaç misalle izah edecek olursak:
???????????? ?????? ????????????? âyetindeki ?? harfi cerindeki tebiz manasında mü'minler için kolaylığa işaret vardır. Çünkü bu harfin gelişi ile Allahın verdiği rızkın bir kısmını tasadduk etmekle emr olunmuşlardır. ???????????? ??? ????????????? denseydi, mallarının hepsini tasadduk etmeleri gerekirdi. Bu da beşerin tahammül edemeyeceği bir zorluk olurdu.
????????? ???? ????? ??????? (sadîd bir sudan sulanacak) (İbrâhîm/16) ifadesinde ????nın meçhul fiil olarak bina edilmesi, içenin bu tercih sebebiyle ızdırabına ve onu içmesinin yahut reddetmesinin iradesi dahilinde olmadığına işarettir, seçim hakkı yoktur.
????????????? lafzı ????????????? yerine kullanılmıştır. Çünkü ??????? lafzı sadece erkek evlatlar için kullanılır ??????? lafzı ise, kız ve erkek çocuklar için müşterek kullanılan bir lafızdır.
??????? lafzı ??? ile yüceliğe, ??? ile müteaddi olduğu her yerde tebliğdeki kuvvete delalet eder.
??????? kelimesinin cemi gelmesi dalalet ve fesat yollarının çokluğuna işaret içindir. ????? kelimesinin müfred gelmesi ise hakkın birliğine, el-Vahidul Hakk olan Allahın velâyetinin ve hakka ulaştıran yollarının birliğine işarettir.
?????????? ???? ???????? ??????? ifadesindeki fiil yürüyüşteki seriliği ifade etmek için kullanır. Kişi yerine kalbler kelimesi kullanılarak asılda Allaha ve beytine yönelecek olanın gönüller olduğuna vurgu yapılmıştır.
Şübhe yok ki Kurân azîz olan Allâhın kitâbıdır. Onun muhkem ipi, apaçık nûru, sırât-ı mustakîme götüren hidâyet rehberidir. Rabbimizin kelâmı tefekkür ettirir, bunun neticesinde de beyânının güzelliği, belâğatının eşsizliği ve hayret verici özellikleri kendini gösterir. Böylece Allâh Teâlâ yepyeni sanatlarını, beliğ olan kelâmının ışıl ışıl parıldayan beyân sırrlarını arayan kimseye, bu sırrların kilitlerini açması için ihsân etmeye devam eder. Kuranı Kerimin Allahın muhafazasında ebedi oluşu sebebiyle, Arapça dili de sonsuza kadar baki kalacaktır. O, öyle bir dildir ki bazen bir hareke, harf, edat, bazen de bir kelimenin kullanılış şekliyle bulunduğu noktada ifade ettiği manalarla insanlığı kıyamete kadar irşad edecektir. Bunu birkaç misalle izah edecek olursak:
???????????? ?????? ????????????? âyetindeki ?? harfi cerindeki tebiz manasında mü'minler için kolaylığa işaret vardır. Çünkü bu harfin gelişi ile Allahın verdiği rızkın bir kısmını tasadduk etmekle emr olunmuşlardır. ???????????? ??? ????????????? denseydi, mallarının hepsini tasadduk etmeleri gerekirdi. Bu da beşerin tahammül edemeyeceği bir zorluk olurdu.
????????? ???? ????? ??????? (sadîd bir sudan sulanacak) (İbrâhîm/16) ifadesinde ????nın meçhul fiil olarak bina edilmesi, içenin bu tercih sebebiyle ızdırabına ve onu içmesinin yahut reddetmesinin iradesi dahilinde olmadığına işarettir, seçim hakkı yoktur.
????????????? lafzı ????????????? yerine kullanılmıştır. Çünkü ??????? lafzı sadece erkek evlatlar için kullanılır ??????? lafzı ise, kız ve erkek çocuklar için müşterek kullanılan bir lafızdır.
??????? lafzı ??? ile yüceliğe, ??? ile müteaddi olduğu her yerde tebliğdeki kuvvete delalet eder.
??????? kelimesinin cemi gelmesi dalalet ve fesat yollarının çokluğuna işaret içindir. ????? kelimesinin müfred gelmesi ise hakkın birliğine, el-Vahidul Hakk olan Allahın velâyetinin ve hakka ulaştıran yollarının birliğine işarettir.
?????????? ???? ???????? ??????? ifadesindeki fiil yürüyüşteki seriliği ifade etmek için kullanır. Kişi yerine kalbler kelimesi kullanılarak asılda Allaha ve beytine yönelecek olanın gönüller olduğuna vurgu yapılmıştır.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 277,20 | 277,20 |
2 | 141,37 | 282,74 |
3 | 96,10 | 288,29 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 277,20 | 277,20 |
2 | 141,37 | 282,74 |
3 | 96,10 | 288,29 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 277,20 | 277,20 |
2 | 141,37 | 282,74 |
3 | 96,10 | 288,29 |