Toplumlarda değişik düzlemlerde oluşan değişim ve dönüşümleri, başkalaşma ve yabancılaşmaya düşülmeden, ileriye dönük evrilmelere götürmesi gereken eğitim dizgeleri (sistemleri), bu beklenen ilerici gelişmeyi zaman zaman ne yazık ki gerçekleştirememektedir. Buna karşılık günümüz gereksinimleri açısından bir alternatif öğretim yöntemi olan ve sosyokültürel bir eğitim süreci oluşturan yaratıcı drama disiplininin, yenilikçilik itkisini ve yaratıcılık yetisini güdülediği artık bilinen bir gerçektir. Gerek bir öğretim yöntemi, gerekse başlı başına bir ders olarak örgün ve yaygın eğitimde yer verilmeye başlanan bu disiplin, yaşamsal önem taşıyan, çok ciddiye alınması gereken ve yaygınlaştırılması için çaba gösterilmesine gereksinim duyulan bir olgudur. Yaratıcı drama, tiyatrocu eğitiminde olduğu gibi, temel elementleri beden, mim, devinim, ritim, ses ve söz olan bir alandır. Yaşlar ilerledikçe anılar ve yaşam gerçekleri, gündelik deneyimler, değişik ilgiler derlenir, karşıtlıkları da aranarak düzenlenir, bir çerçeveye oturtulur, dikkat ve özenle sözellendirilip canlandırılır. Bu süreçte arama, araştırma, sorgulama, kıyaslama, çözümleme, kategorilendirme, sentezleme, belgeleme, belgelik oluşturma, yorumlama gibi bilimsel yöntemler kullanılır. İzleklere (temalara) ulaşılır. Tiyatro sanatındaki gibi, gerçekler aydınlanır. Küçük çocuk için yaratıcı drama yaşamın provasıdır, daha büyük yaştakiler için yaşamın bir sorgulamasıdır. Yaratıcı drama çalışma ve etkinliklerini yürüten drama lideri kimdir? Hangi bilgisel, eğitimbilimsel, sanat-eğitimbilimsel, psikolojik, sosyolojik, kültürel öğrenme aşamalarından geçmelidir? Tiyatro bilimi ile ne derecede etkileşim içinde olmalıdır? Öğrencilerdeki yaratıcı gizil gücü harekete geçirebilmek için nasıl donanmış olması gerekmektedir? Bu ve benzeri sorulara yanıt ararken elinizdeki kitap, alanda yazılmış kimi özgün yabancı kaynağın ve ülkemizde yaratıcı drama üzerine okunmuş, yazılmış ve anlatılmış pek çok kaynağın içeriğinden süzülmüş, en önemli uygulama bilgilerinin derlenip toparlandığı bir "ana kaynak" niteliği ile alana büyük katkı sağlayacaktır.
Toplumlarda değişik düzlemlerde oluşan değişim ve dönüşümleri, başkalaşma ve yabancılaşmaya düşülmeden, ileriye dönük evrilmelere götürmesi gereken eğitim dizgeleri (sistemleri), bu beklenen ilerici gelişmeyi zaman zaman ne yazık ki gerçekleştirememektedir. Buna karşılık günümüz gereksinimleri açısından bir alternatif öğretim yöntemi olan ve sosyokültürel bir eğitim süreci oluşturan yaratıcı drama disiplininin, yenilikçilik itkisini ve yaratıcılık yetisini güdülediği artık bilinen bir gerçektir. Gerek bir öğretim yöntemi, gerekse başlı başına bir ders olarak örgün ve yaygın eğitimde yer verilmeye başlanan bu disiplin, yaşamsal önem taşıyan, çok ciddiye alınması gereken ve yaygınlaştırılması için çaba gösterilmesine gereksinim duyulan bir olgudur. Yaratıcı drama, tiyatrocu eğitiminde olduğu gibi, temel elementleri beden, mim, devinim, ritim, ses ve söz olan bir alandır. Yaşlar ilerledikçe anılar ve yaşam gerçekleri, gündelik deneyimler, değişik ilgiler derlenir, karşıtlıkları da aranarak düzenlenir, bir çerçeveye oturtulur, dikkat ve özenle sözellendirilip canlandırılır. Bu süreçte arama, araştırma, sorgulama, kıyaslama, çözümleme, kategorilendirme, sentezleme, belgeleme, belgelik oluşturma, yorumlama gibi bilimsel yöntemler kullanılır. İzleklere (temalara) ulaşılır. Tiyatro sanatındaki gibi, gerçekler aydınlanır. Küçük çocuk için yaratıcı drama yaşamın provasıdır, daha büyük yaştakiler için yaşamın bir sorgulamasıdır. Yaratıcı drama çalışma ve etkinliklerini yürüten drama lideri kimdir? Hangi bilgisel, eğitimbilimsel, sanat-eğitimbilimsel, psikolojik, sosyolojik, kültürel öğrenme aşamalarından geçmelidir? Tiyatro bilimi ile ne derecede etkileşim içinde olmalıdır? Öğrencilerdeki yaratıcı gizil gücü harekete geçirebilmek için nasıl donanmış olması gerekmektedir? Bu ve benzeri sorulara yanıt ararken elinizdeki kitap, alanda yazılmış kimi özgün yabancı kaynağın ve ülkemizde yaratıcı drama üzerine okunmuş, yazılmış ve anlatılmış pek çok kaynağın içeriğinden süzülmüş, en önemli uygulama bilgilerinin derlenip toparlandığı bir "ana kaynak" niteliği ile alana büyük katkı sağlayacaktır.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 120,54 | 120,54 |
2 | 62,68 | 125,36 |
3 | 43,39 | 130,18 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 120,54 | 120,54 |
2 | 62,68 | 125,36 |
3 | 43,39 | 130,18 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 120,54 | 120,54 |
2 | 62,68 | 125,36 |
3 | 43,39 | 130,18 |