"İslâmî ilimlerde ihtisaslaşma temayülü bir noktadan sonra herhangi bir disiplinde mütehassıs olan kişinin diğer disiplinlere oldukça yabancı kalması, kalabilmesi gibi garip bir duruma sebebiyet vermiştir. Söz konusu durum ise İslâm'ın parçacı bir yaklaşım ile ele alınmasına götürmüş ve pek çok âlim, kendi ihtisas sahasının hassasiyetleri ve öncelikleri çerçevesinde bir İslâm okuması, değerlendirmesi yapmaya başlamıştır. Farkında olunsun ya da olunmasın bütüncül bakışın kaybedilmesi İslâm'ın sıhhatli bir şekilde anlaşılabilmesinin önünde ciddi bir müşküldür. Söz konusu müşkülün aşılması ancak ilim şubeleri arasındaki yoğun ilişkiye odaklanan muhtelif çalışmalar yapmak ve/veya bunları incelemek, derinlemesine tanımak yoluyla gerçekleşebilir kanaatindeyiz. Bütünlük fikri tesis edilemediği sürece en basit konularda bile ihtilafların nihayetsiz bir hâl alması ve sürüp gitmesi mukadderdir. Elinizdeki çalışma temas edilen müşkülleri aşmaya fayda sağlayacağı temennisiyle İslâmî ilimlerdeki ilişki ağını kelâm ilmini merkeze almak suretiyle mütevazı bir giriştir."
"İslâmî ilimlerde ihtisaslaşma temayülü bir noktadan sonra herhangi bir disiplinde mütehassıs olan kişinin diğer disiplinlere oldukça yabancı kalması, kalabilmesi gibi garip bir duruma sebebiyet vermiştir. Söz konusu durum ise İslâm'ın parçacı bir yaklaşım ile ele alınmasına götürmüş ve pek çok âlim, kendi ihtisas sahasının hassasiyetleri ve öncelikleri çerçevesinde bir İslâm okuması, değerlendirmesi yapmaya başlamıştır. Farkında olunsun ya da olunmasın bütüncül bakışın kaybedilmesi İslâm'ın sıhhatli bir şekilde anlaşılabilmesinin önünde ciddi bir müşküldür. Söz konusu müşkülün aşılması ancak ilim şubeleri arasındaki yoğun ilişkiye odaklanan muhtelif çalışmalar yapmak ve/veya bunları incelemek, derinlemesine tanımak yoluyla gerçekleşebilir kanaatindeyiz. Bütünlük fikri tesis edilemediği sürece en basit konularda bile ihtilafların nihayetsiz bir hâl alması ve sürüp gitmesi mukadderdir. Elinizdeki çalışma temas edilen müşkülleri aşmaya fayda sağlayacağı temennisiyle İslâmî ilimlerdeki ilişki ağını kelâm ilmini merkeze almak suretiyle mütevazı bir giriştir."
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 111,00 | 111,00 |
2 | 57,72 | 115,44 |
3 | 39,96 | 119,88 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 111,00 | 111,00 |
2 | 57,72 | 115,44 |
3 | 39,96 | 119,88 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 111,00 | 111,00 |
2 | 57,72 | 115,44 |
3 | 39,96 | 119,88 |