Son dönemlerde İmam-ı Azam'la ve mezhep imamlarıyla alakalı yeni eserler yazılmaya baş-landı. Bunlardan biri özellikle de, İmam-ı Azam gibi bir alime ırkçı bir bakış açısıyla yaklaşıyor-du. Bu yaklaşım çok muhatralı bir durumdu. İmam-ı Azam'ı, Mevali olarak tanıtarak, o kişi kendisi gibi Arap düşmanı olarak göstermesi, İsmail Kazdal için kabul edilebilir bir durum değildi. Bu ve daha başka sebepler için, dü-şünce kahramanı olan İmam-ı Azam kitabını yazmaya karar verdi. Şu tarihi bir gerçektir ki, İmam-ı Azam saltanat yalakası değildir. Tam tersine sıkı bir saltanat karşıtıdır. Ve de bu sebeple saltanat tarafından öldürülmüştür. Ondan sonra da mezhebi bozulmuştur. Bugünkü Hanefî mezhebi kanaa-timce, çok azı müstesna Nu'man bin Sabit'in değil, onun öğrencisi olan saltanat kadısının mezhebidir. İmam-ı Azam bir idoldür. Bugünün Hanefîliğinin onunla pek az ilgisi vardır. Bu bakımdan, o büyük fikir ve eylem adamını saltanatların tasallutundan kurtarmanın yanında, Yaşar Nuri Öztürk'ten de kurtarmak gerekmektedir. Bu kitap aynı zamanda İmam-ı Azamı erklerin tasallutundan ve kendi süflî emellerine meze yapmak isteyenlerin kaleminden kurtarma operasyonudur. Saltanat o büyük insanı kendi zalimliğine ve ceberutluğuna alet etti. Yaşar Nuri Öztürk de onu İmam-ı Azam kitabıyla, oligarşik saltanata dayanak yapmaya çalıştı. Monarşik saltanat onu kendi baskısına alet edebildi, oligarşik saltanat da Ynö aracılığı ile kendi dinsizliğine alet etmek istedi. Saltanat bu büyük insanı hem maddi, hem de manevi olarak öldürmüştü, oligarşik erk de manen bir kere daha Ynö vasıtasıyla öldürmeye çalışıyor. İsmail Kazdal bu kitabıyla İmam-ı Azam-ı, baskıcı sistemlerine alet eden monarşik ve Ynö aracılığıyla dinsizliğine alet etmek isteyen oligarşik erklerin elinden kurtarıyor, hürriyetine kavuşturuyor. İmam-ı Azam'ın aziz ruhuna selam gönderiyor ve de İmam-ı Azam'ı, hem saltanatların tanımlamalarından ve hem de Ynö'ün betim-lemelerinden kurtararak o İnsanlık Tarihinin Büyük Hukukçusunun bir daha öldürülmesine imkân ve fırsat verdirmiyor. Ynö Kemalist oligarşik sistem içinde, kendi-sini itina ile konumlandırdığı taraftaki bir payan-daya merbut ince birtakım zincirleri İmam-ı Azam'ın boynuna geçiriyordu. İşte İsmail Kazdal bu zincirleri parçalıyor. Tarihi deliller ve belgeler, birçok erk tarafından karartılmış olduğu için, bu ağır sorumluluğu, o eşsiz muhakeme tarzıyla, olayların mantığıyla, Kur'an ruhuyla, Kur'an ayetleriyle birlikte düşünerek yerine getiriyor.,,
Son dönemlerde İmam-ı Azam'la ve mezhep imamlarıyla alakalı yeni eserler yazılmaya baş-landı. Bunlardan biri özellikle de, İmam-ı Azam gibi bir alime ırkçı bir bakış açısıyla yaklaşıyor-du. Bu yaklaşım çok muhatralı bir durumdu. İmam-ı Azam'ı, Mevali olarak tanıtarak, o kişi kendisi gibi Arap düşmanı olarak göstermesi, İsmail Kazdal için kabul edilebilir bir durum değildi. Bu ve daha başka sebepler için, dü-şünce kahramanı olan İmam-ı Azam kitabını yazmaya karar verdi. Şu tarihi bir gerçektir ki, İmam-ı Azam saltanat yalakası değildir. Tam tersine sıkı bir saltanat karşıtıdır. Ve de bu sebeple saltanat tarafından öldürülmüştür. Ondan sonra da mezhebi bozulmuştur. Bugünkü Hanefî mezhebi kanaa-timce, çok azı müstesna Nu'man bin Sabit'in değil, onun öğrencisi olan saltanat kadısının mezhebidir. İmam-ı Azam bir idoldür. Bugünün Hanefîliğinin onunla pek az ilgisi vardır. Bu bakımdan, o büyük fikir ve eylem adamını saltanatların tasallutundan kurtarmanın yanında, Yaşar Nuri Öztürk'ten de kurtarmak gerekmektedir. Bu kitap aynı zamanda İmam-ı Azamı erklerin tasallutundan ve kendi süflî emellerine meze yapmak isteyenlerin kaleminden kurtarma operasyonudur. Saltanat o büyük insanı kendi zalimliğine ve ceberutluğuna alet etti. Yaşar Nuri Öztürk de onu İmam-ı Azam kitabıyla, oligarşik saltanata dayanak yapmaya çalıştı. Monarşik saltanat onu kendi baskısına alet edebildi, oligarşik saltanat da Ynö aracılığı ile kendi dinsizliğine alet etmek istedi. Saltanat bu büyük insanı hem maddi, hem de manevi olarak öldürmüştü, oligarşik erk de manen bir kere daha Ynö vasıtasıyla öldürmeye çalışıyor. İsmail Kazdal bu kitabıyla İmam-ı Azam-ı, baskıcı sistemlerine alet eden monarşik ve Ynö aracılığıyla dinsizliğine alet etmek isteyen oligarşik erklerin elinden kurtarıyor, hürriyetine kavuşturuyor. İmam-ı Azam'ın aziz ruhuna selam gönderiyor ve de İmam-ı Azam'ı, hem saltanatların tanımlamalarından ve hem de Ynö'ün betim-lemelerinden kurtararak o İnsanlık Tarihinin Büyük Hukukçusunun bir daha öldürülmesine imkân ve fırsat verdirmiyor. Ynö Kemalist oligarşik sistem içinde, kendi-sini itina ile konumlandırdığı taraftaki bir payan-daya merbut ince birtakım zincirleri İmam-ı Azam'ın boynuna geçiriyordu. İşte İsmail Kazdal bu zincirleri parçalıyor. Tarihi deliller ve belgeler, birçok erk tarafından karartılmış olduğu için, bu ağır sorumluluğu, o eşsiz muhakeme tarzıyla, olayların mantığıyla, Kur'an ruhuyla, Kur'an ayetleriyle birlikte düşünerek yerine getiriyor.,,
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 108,00 | 108,00 |
2 | 56,16 | 112,32 |
3 | 38,88 | 116,64 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 108,00 | 108,00 |
2 | 56,16 | 112,32 |
3 | 38,88 | 116,64 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 108,00 | 108,00 |
2 | 56,16 | 112,32 |
3 | 38,88 | 116,64 |