Kur'ân'dan ve Dinler tarihinden anladığımıza göre iki türlü din olgusundan bahsetmek mümkündür.
Bunlardan biri: insanlar tarafından oluşturulan Tanrı eksenli din, diğeri de vahye dayalı insan eksenli dindir. Vahiy dininin hükümleri ile insanın ihtiyaçları birlikte tetkik edildiğinde, dinin insan için vaz'edildiği; dolayısıyla "insan eksenli din" nitelendirmesinin isabetli olduğu anlaşılır.
Ne var ki Peygamberler döneminde insanı merkeze alan ve onun sorunlarını çözmeyi amaçlayan vahiy dini, zamanla eksen kaymasına uğramış ve insan; dinin etrafında dolaştırılmaya başlanmıştır. Bu ise insan için olan dini, insanın önüne geçirmek, başka bir ifade ile; "atı süvarinin sırtına bindirmektir".
Kur'ân'dan ve Dinler tarihinden anladığımıza göre iki türlü din olgusundan bahsetmek mümkündür.
Bunlardan biri: insanlar tarafından oluşturulan Tanrı eksenli din, diğeri de vahye dayalı insan eksenli dindir. Vahiy dininin hükümleri ile insanın ihtiyaçları birlikte tetkik edildiğinde, dinin insan için vaz'edildiği; dolayısıyla "insan eksenli din" nitelendirmesinin isabetli olduğu anlaşılır.
Ne var ki Peygamberler döneminde insanı merkeze alan ve onun sorunlarını çözmeyi amaçlayan vahiy dini, zamanla eksen kaymasına uğramış ve insan; dinin etrafında dolaştırılmaya başlanmıştır. Bu ise insan için olan dini, insanın önüne geçirmek, başka bir ifade ile; "atı süvarinin sırtına bindirmektir".
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 177,10 | 177,10 |
2 | 92,09 | 184,18 |
3 | 63,76 | 191,27 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 177,10 | 177,10 |
2 | 92,09 | 184,18 |
3 | 63,76 | 191,27 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 177,10 | 177,10 |
2 | 92,09 | 184,18 |
3 | 63,76 | 191,27 |