İnsanlığın Adalet Sesi İmam Ali 2. Cilt

Stok Kodu:
9786059080699
Boyut:
14*21
Sayfa Sayısı:
282
Basım Tarihi:
Ekim 2024
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2.Hamur
Dili:
TÜRKÇE
%28 indirimli
250,00
180,00
9786059080699
1149114
İnsanlığın Adalet Sesi İmam Ali 2. Cilt
İnsanlığın Adalet Sesi İmam Ali 2. Cilt
180.00

Ali bin Ebu Talib'in (a.s) Muaviye bin Ebu Süfyan'a hitaben söylediği şu sözlere dikkatinizi çekmek istiyorum:
"Şam'ı sana vermemi istemene gelince, sana dün vermediğimi bugün de vermem. Korku ve umutta eşit olduğumuz konusuna gelince, senin şüpheye dayalı kararlılığın, benim mutlak inancımla asla aynı değildir!"
Peki, Ali (a.s) neden dün Şam'ı Muaviye'ye vermedi? Çünkü Ali'ye (a.s) göre Muaviye: "hilekâr, zalim, rüşvet yiyici, halkın malını satın alan hain ve fasık kişilerden biridir; hakkı küçümseyip, batılı tercih edenler, halkın başına geçtikleri zaman, onları öfke, kibir, zorbalık ve yeryüzünde fesatla yönetecek kimselerdir." Ali'ye (a.s) göre vali; hain, fasık, zalim, rüşvetçi olmamalıdır. Ayrıca, kamu mallarının herkes için olduğunu ve kişisel bir kazanç olmadığını bilmelidir. Ali (a.s) valilerde ve diğer insanlarda öfke, kibir, zorbalık, baskıcılık ve yeryüzünde fesatlık olmasını sevmez. Bu sebeplerle dün Muaviye'ye Şam'ı vermediği gibi, Muaviye gibilerine Hicaz ve Yemen'i de vermemiştir!
Peki, bugün neden Şam'ı Muaviye'ye vermez, oysa Muaviye ordularıyla, etrafında toplanan liderler ve ileri gelenlerle, elindeki silah ve parayla Ali (a.s) için büyük bir tehdit oluşturuyordu?
Eğer Alinin (a.s) yerine başka bir siyasi lider olsaydı, değişiklik yapar, Muaviyenin kötülüklerini göz ardı eder, onu kendine yakınlaştırır, Şamı ona verirdi ve liderliği uğruna onun dostluğunu kazanırdı! Bunun cevabı basit ve açıktır. Çünkü Alinin (a.s) gözünde hak, hiçbir şeyle değiştirilemez ve bu bir kesinliktir. Ebu Talibin oğlu Aliden (a.s) daha mutlak inancı olan kimse yoktur.
İmam Ali (a.s): Çevremdeki insanların çokluğunun bana bir cesaret vermediği gibi, onların dağılması da bana korku vermez, ben hak için ölmekten asla korkmam. Kendinden emin bir inançla uyumak, şüpheyle namaz kılmaktan daha iyidir. Durumdan emin olduğunuz zaman ilerleyin.
Münafık ve zalimi ise şöyle tanımlar: Kendisini zannına kaptırır, fakat kesin bildiği şeyin de üstesinden gelemez.

Ali bin Ebu Talib'in (a.s) Muaviye bin Ebu Süfyan'a hitaben söylediği şu sözlere dikkatinizi çekmek istiyorum:
"Şam'ı sana vermemi istemene gelince, sana dün vermediğimi bugün de vermem. Korku ve umutta eşit olduğumuz konusuna gelince, senin şüpheye dayalı kararlılığın, benim mutlak inancımla asla aynı değildir!"
Peki, Ali (a.s) neden dün Şam'ı Muaviye'ye vermedi? Çünkü Ali'ye (a.s) göre Muaviye: "hilekâr, zalim, rüşvet yiyici, halkın malını satın alan hain ve fasık kişilerden biridir; hakkı küçümseyip, batılı tercih edenler, halkın başına geçtikleri zaman, onları öfke, kibir, zorbalık ve yeryüzünde fesatla yönetecek kimselerdir." Ali'ye (a.s) göre vali; hain, fasık, zalim, rüşvetçi olmamalıdır. Ayrıca, kamu mallarının herkes için olduğunu ve kişisel bir kazanç olmadığını bilmelidir. Ali (a.s) valilerde ve diğer insanlarda öfke, kibir, zorbalık, baskıcılık ve yeryüzünde fesatlık olmasını sevmez. Bu sebeplerle dün Muaviye'ye Şam'ı vermediği gibi, Muaviye gibilerine Hicaz ve Yemen'i de vermemiştir!
Peki, bugün neden Şam'ı Muaviye'ye vermez, oysa Muaviye ordularıyla, etrafında toplanan liderler ve ileri gelenlerle, elindeki silah ve parayla Ali (a.s) için büyük bir tehdit oluşturuyordu?
Eğer Alinin (a.s) yerine başka bir siyasi lider olsaydı, değişiklik yapar, Muaviyenin kötülüklerini göz ardı eder, onu kendine yakınlaştırır, Şamı ona verirdi ve liderliği uğruna onun dostluğunu kazanırdı! Bunun cevabı basit ve açıktır. Çünkü Alinin (a.s) gözünde hak, hiçbir şeyle değiştirilemez ve bu bir kesinliktir. Ebu Talibin oğlu Aliden (a.s) daha mutlak inancı olan kimse yoktur.
İmam Ali (a.s): Çevremdeki insanların çokluğunun bana bir cesaret vermediği gibi, onların dağılması da bana korku vermez, ben hak için ölmekten asla korkmam. Kendinden emin bir inançla uyumak, şüpheyle namaz kılmaktan daha iyidir. Durumdan emin olduğunuz zaman ilerleyin.
Münafık ve zalimi ise şöyle tanımlar: Kendisini zannına kaptırır, fakat kesin bildiği şeyin de üstesinden gelemez.

AKBANK
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 180,00    180,00   
2 91,80    183,60   
3 62,40    187,20   
ZİRAAT BANKASI
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 180,00    180,00   
2 91,80    183,60   
3 62,40    187,20   
İŞ BANKASI
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 180,00    180,00   
2 91,80    183,60   
3 62,40    187,20   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat