Çağımızın Mu¨slu¨man'ı modern du¨nyanın ku¨ltu¨rel saldırıları karşısında özu¨ne dönmek isterken beyhude bir çaba olarak Batı hegemonyasının biçtiği yamalı bir gömleği kendine uydurmaya çalışıyor. Modern İslamcı du¨şu¨nce; Batı'nın, felsefi ve bilimsel yaklaşımlarıyla İslam'ın derin kimliğini parçalayarak modernize edilmiş versiyonlarını önu¨ne koymasına karşı savunma yapmaya çalışırken, kendi temelindeki değerlerle arasındaki bağlantıyı sorgulayan bir varoluş arayışı içinde. Bu sebeple Batı'nın hegemonik değerleri karşısında, geçmişi ve kadim öğretileri savunma çabası da bazen bir panik, bazen de tuhaf bir hayranlıkla birbirine karışmaya devam ediyor. Oysa köklerinden kopmuş; ama hâlâ ait olma çabası içinde olan modern İslam du¨şu¨ncesinin, esasında insanlığın gu¨ndeminde yerini alacak bir dilin ve u¨slubun arayışında olduğu muhakkak. Bu arayış, Gazzâlî'nin felsefi buhranların izinden gitmesine benzer şekilde, geçmişin kökleriyle bağ kurarak, Batı'nın dayatmalarına karşı kendine yeni bir alan açarak tamamına erebilir. Ancak bugu¨n; eski ile yeni, geleneksel ile modern arasında daimî bir gerilim ve daha karmaşık bir denge olduğu göz ardı edilmeden...
İsa'nın Yamalı Gömleği, İslam'ın modern du¨nyaya karşı bir tepki olarak değil, daha çok yeniden doğma, kendi derinliğine inme çabası olarak gu¨ndeme gelmesi gerektiği fikrinden hareketle yeniden insanlığa sunulabilecek bir du¨şu¨nsel harita çıkarılmasına odaklanıyor. Allah Resulu¨nu¨n Hira'da ilk vahyi alıp sonrasında hissettiği belirsizlik ve içsel telaş gibi gu¨nu¨mu¨zde de Hira'nın yolunu kaybettiği için arayışa du¨şen Mu¨slu¨manların vahye, yani eve dönu¨şu¨ne dair du¨şu¨nsel bir deneme…
Çağımızın Mu¨slu¨man'ı modern du¨nyanın ku¨ltu¨rel saldırıları karşısında özu¨ne dönmek isterken beyhude bir çaba olarak Batı hegemonyasının biçtiği yamalı bir gömleği kendine uydurmaya çalışıyor. Modern İslamcı du¨şu¨nce; Batı'nın, felsefi ve bilimsel yaklaşımlarıyla İslam'ın derin kimliğini parçalayarak modernize edilmiş versiyonlarını önu¨ne koymasına karşı savunma yapmaya çalışırken, kendi temelindeki değerlerle arasındaki bağlantıyı sorgulayan bir varoluş arayışı içinde. Bu sebeple Batı'nın hegemonik değerleri karşısında, geçmişi ve kadim öğretileri savunma çabası da bazen bir panik, bazen de tuhaf bir hayranlıkla birbirine karışmaya devam ediyor. Oysa köklerinden kopmuş; ama hâlâ ait olma çabası içinde olan modern İslam du¨şu¨ncesinin, esasında insanlığın gu¨ndeminde yerini alacak bir dilin ve u¨slubun arayışında olduğu muhakkak. Bu arayış, Gazzâlî'nin felsefi buhranların izinden gitmesine benzer şekilde, geçmişin kökleriyle bağ kurarak, Batı'nın dayatmalarına karşı kendine yeni bir alan açarak tamamına erebilir. Ancak bugu¨n; eski ile yeni, geleneksel ile modern arasında daimî bir gerilim ve daha karmaşık bir denge olduğu göz ardı edilmeden...
İsa'nın Yamalı Gömleği, İslam'ın modern du¨nyaya karşı bir tepki olarak değil, daha çok yeniden doğma, kendi derinliğine inme çabası olarak gu¨ndeme gelmesi gerektiği fikrinden hareketle yeniden insanlığa sunulabilecek bir du¨şu¨nsel harita çıkarılmasına odaklanıyor. Allah Resulu¨nu¨n Hira'da ilk vahyi alıp sonrasında hissettiği belirsizlik ve içsel telaş gibi gu¨nu¨mu¨zde de Hira'nın yolunu kaybettiği için arayışa du¨şen Mu¨slu¨manların vahye, yani eve dönu¨şu¨ne dair du¨şu¨nsel bir deneme…
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 200,16 | 200,16 |
2 | 104,08 | 208,17 |
3 | 72,06 | 216,17 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 200,16 | 200,16 |
2 | 104,08 | 208,17 |
3 | 72,06 | 216,17 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 200,16 | 200,16 |
2 | 104,08 | 208,17 |
3 | 72,06 | 216,17 |