Neden sakal ve bıyık konusu? Sakal ve bıyık konusu mevzusu üzerinde durulacak kadar ehemmiyetli mi? Sakal veya bıyığı; uzatmaya, kısaltmaya ya da tamamen tıraş etmeye İslam nasıl bakıyor, hükmü nedir? Ve benzeri sorulara cevap bulmak için bu eseri kaleme aldık. Bu konu üzerinde daha önce çok yazılıp çizilmemiş. Çalışmaya başladığımızda bu hususta yazılı sadece üç eser vardı. Buna rağmen sakal ve bıyık konusu tartışılagelmiştir. Ulemanın kimi sakalın uzatılmasına farz mesabesinde bakmış, kimi sünnet olarak, kimi de sünneti zevaid olarak görmüş. Fakat bu görüş farklılıkları arasında beni ürküten cümle, asri bir âlimin "yirmi yıldır sakalı kesen fasıklarla mücadele ediyorum" sözü olmuştur. Yine beni ürküten bir diğer durum, tarihimizde 14 Ağustos 1938 günü Hozat'ın Bargini, şimdiki adıyla Karabakır köyünde CANAN ve BARAN ailesinden 24 kişi sırf kendilerine emredildiği an sakallarını kesmedikleri için Hozat Alay Komutanı Sabit SAĞIROĞLU'nun emriyle Sakasure denen yere götürülerek samanlıkta yakıldıklarını öğrenmem olmuştur. Tarihimizde acı ve o kadar da kahredici olaylardan birinin de sırf sakala olan tahammülsüzlükten dolayı gerçekleşmiş olması esef vericidir. Sakalı kesmeyi haram görenler ve sakala tahammül bile edemeyenler arasında kalan, İslam âlimlerinden bu mevzuya kim nasıl bakıyor, biz hangisini esas almalıyız; elinizdeki eserde.
Neden sakal ve bıyık konusu? Sakal ve bıyık konusu mevzusu üzerinde durulacak kadar ehemmiyetli mi? Sakal veya bıyığı; uzatmaya, kısaltmaya ya da tamamen tıraş etmeye İslam nasıl bakıyor, hükmü nedir? Ve benzeri sorulara cevap bulmak için bu eseri kaleme aldık. Bu konu üzerinde daha önce çok yazılıp çizilmemiş. Çalışmaya başladığımızda bu hususta yazılı sadece üç eser vardı. Buna rağmen sakal ve bıyık konusu tartışılagelmiştir. Ulemanın kimi sakalın uzatılmasına farz mesabesinde bakmış, kimi sünnet olarak, kimi de sünneti zevaid olarak görmüş. Fakat bu görüş farklılıkları arasında beni ürküten cümle, asri bir âlimin "yirmi yıldır sakalı kesen fasıklarla mücadele ediyorum" sözü olmuştur. Yine beni ürküten bir diğer durum, tarihimizde 14 Ağustos 1938 günü Hozat'ın Bargini, şimdiki adıyla Karabakır köyünde CANAN ve BARAN ailesinden 24 kişi sırf kendilerine emredildiği an sakallarını kesmedikleri için Hozat Alay Komutanı Sabit SAĞIROĞLU'nun emriyle Sakasure denen yere götürülerek samanlıkta yakıldıklarını öğrenmem olmuştur. Tarihimizde acı ve o kadar da kahredici olaylardan birinin de sırf sakala olan tahammülsüzlükten dolayı gerçekleşmiş olması esef vericidir. Sakalı kesmeyi haram görenler ve sakala tahammül bile edemeyenler arasında kalan, İslam âlimlerinden bu mevzuya kim nasıl bakıyor, biz hangisini esas almalıyız; elinizdeki eserde.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 105,00 | 105,00 |
2 | 53,55 | 107,10 |
3 | 36,40 | 109,20 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 105,00 | 105,00 |
2 | 53,55 | 107,10 |
3 | 36,40 | 109,20 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 105,00 | 105,00 |
2 | 53,55 | 107,10 |
3 | 36,40 | 109,20 |