Batılı araştırmacılar genellikle İslâm dininin tarihini bir fetihler ve imparatorluklar tarihi olarak ele almış, bu alanda yapılan çalışmalar birer savaş tutanağı olmaktan öteye gidememiştir. Oysa İslâm, bu¨yu¨k du¨nya dinlerinin en sonuncusu olarak belgesel dayanakları bakımından en sıhhatli bilgiyi tarih biliminin emrine sunar. Dolayısıyla İslâm'ın kısa zamanda u¨ç kıtaya yayılışının sebeplerini, önyargılara dayanan itham ve iddialara teslim olmaksızın gözler önu¨ne sermek mu¨mku¨ndu¨r. İslâm, Hz. Muhammed [sav] ve Kur'an hakkındaki bilgimizin, insanlık tarihindeki herhangi bir kişi, kitap ya da olay hakkındaki bilgimizden çok daha fazla olduğunu da du¨şu¨nu¨rsek, çeşitli masal ve efsanelere sığınmaya gerek olmadığı; İslâm dininin hızla yayılışındaki bu başarının sırrını rasyonel sebeplerle açıklamanın mu¨mku¨n olduğu aşikârdır.
Literatu¨rdeki böylesi bu¨yu¨k bir eksiklikten yola çıkan Ebulfazl İzzetî de, İslâm'ın Yayılış Tarihine Giriş adını verdiği bu ku¨lt ve öncu¨ çalışmasında; İslâm'ı çoğu zaman bilinçli bir önyargıyla, salt kılıç zoruyla yayılan bir din olarak gösteren tutumun aksine; bu bu¨yu¨k dinin yayılış tarihini siyasal, ekonomik, sosyal ve ku¨ltu¨rel açılardan, çok boyutlu olarak ele alıyor.
Batılı araştırmacılar genellikle İslâm dininin tarihini bir fetihler ve imparatorluklar tarihi olarak ele almış, bu alanda yapılan çalışmalar birer savaş tutanağı olmaktan öteye gidememiştir. Oysa İslâm, bu¨yu¨k du¨nya dinlerinin en sonuncusu olarak belgesel dayanakları bakımından en sıhhatli bilgiyi tarih biliminin emrine sunar. Dolayısıyla İslâm'ın kısa zamanda u¨ç kıtaya yayılışının sebeplerini, önyargılara dayanan itham ve iddialara teslim olmaksızın gözler önu¨ne sermek mu¨mku¨ndu¨r. İslâm, Hz. Muhammed [sav] ve Kur'an hakkındaki bilgimizin, insanlık tarihindeki herhangi bir kişi, kitap ya da olay hakkındaki bilgimizden çok daha fazla olduğunu da du¨şu¨nu¨rsek, çeşitli masal ve efsanelere sığınmaya gerek olmadığı; İslâm dininin hızla yayılışındaki bu başarının sırrını rasyonel sebeplerle açıklamanın mu¨mku¨n olduğu aşikârdır.
Literatu¨rdeki böylesi bu¨yu¨k bir eksiklikten yola çıkan Ebulfazl İzzetî de, İslâm'ın Yayılış Tarihine Giriş adını verdiği bu ku¨lt ve öncu¨ çalışmasında; İslâm'ı çoğu zaman bilinçli bir önyargıyla, salt kılıç zoruyla yayılan bir din olarak gösteren tutumun aksine; bu bu¨yu¨k dinin yayılış tarihini siyasal, ekonomik, sosyal ve ku¨ltu¨rel açılardan, çok boyutlu olarak ele alıyor.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 215,28 | 215,28 |
2 | 109,79 | 219,59 |
3 | 74,63 | 223,89 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 215,28 | 215,28 |
2 | 109,79 | 219,59 |
3 | 74,63 | 223,89 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 215,28 | 215,28 |
2 | 109,79 | 219,59 |
3 | 74,63 | 223,89 |