"Mesela Ankara, I·stanbul gibi farklı bir s¸ehirde taksiye binip, bir-iki cu¨mlekonus¸tugˆumda, ben daha nereli oldugˆumu so¨ylemeden, 'Siz I·zmirli misiniz?' diyorlar.(...) S¸imdi I·zmir'in kendine has bir o¨zgu¨veni var. I·zmir'in merkezindeki insanlarmodernist; yas¸amı ve rahatlıgˆı seviyorlar. Rahatlarının, konforlarının bozulmasınıistemiyorlar. 20-30 sene o¨nce I·zmir'e go¨c¸le gelen insanlar, buranın rahatlıgˆını,gu¨zelligˆini yas¸adıktan sonra bunu bir nedenle kaybetmek istemiyorlar."
(Emel Denizaslanı – aktivist)
İrfan O¨zet, I·zmir Duvarı kitabında, "I·zmirlilik" kavramının tarihsel ve toplumsal sınırlarınıanlamaya c¸alıs¸ıyor. Bu c¸alıs¸manın odagˆında, I·zmirli kimligˆi etrafında, seku¨lerlikmodernlik ve muhafazaka^rlık kutupları arasındaki "ku¨ltu¨r savas¸ı" ile ilgili tasavvurlaryer alıyor. I·zmir'i asla fethedilemeyen "son kale" olarak yu¨celtmekle onu "ga^vur I·zmir"go¨zu¨yle go¨rerek dis¸ bilemek arasında uc¸las¸an tasavvurlar...
Kozmopolit liman kenti gec¸mis¸inden gelen "hiperagora yas¸am ve ac¸ık toplumsalilis¸kiler" I·zmir'i nasıl bic¸imlendiriyor? Zorunlu ve go¨nu¨llu¨ go¨c¸lerle do¨nu¨s¸en etnoku¨ltu¨rel ve toplumsal yapı, s¸ehrin bu mirasıyla nasıl bir etkiles¸im ic¸erisinde?
"Tu¨rkiye'yi I·zmirliles¸tirme" iddiasında da tac¸lanan "I·zmir farklıdır", I·zmirli ayrıcalıgˆıduygusunun dayanakları ne? "I·zmir dindarlıgˆı" diye bir habitustan bahsedilebilir mi?Seku¨ler hegemonyanın bas¸kenti oldugˆu du¨s¸u¨nu¨len bir yerde, muhafazaka^r toplumsalve siyasal hareketler ne yapıyor, nasıl eyliyor?
I·zmir Duvarı, "hayat tarzı" klis¸elerinin berisindeki gu¨ndelik zihniyet du¨nyasına dair canlıbir sosyolojik fotogˆraf albu¨mu¨ sunuyor.
"Mesela Ankara, I·stanbul gibi farklı bir s¸ehirde taksiye binip, bir-iki cu¨mlekonus¸tugˆumda, ben daha nereli oldugˆumu so¨ylemeden, 'Siz I·zmirli misiniz?' diyorlar.(...) S¸imdi I·zmir'in kendine has bir o¨zgu¨veni var. I·zmir'in merkezindeki insanlarmodernist; yas¸amı ve rahatlıgˆı seviyorlar. Rahatlarının, konforlarının bozulmasınıistemiyorlar. 20-30 sene o¨nce I·zmir'e go¨c¸le gelen insanlar, buranın rahatlıgˆını,gu¨zelligˆini yas¸adıktan sonra bunu bir nedenle kaybetmek istemiyorlar."
(Emel Denizaslanı – aktivist)
İrfan O¨zet, I·zmir Duvarı kitabında, "I·zmirlilik" kavramının tarihsel ve toplumsal sınırlarınıanlamaya c¸alıs¸ıyor. Bu c¸alıs¸manın odagˆında, I·zmirli kimligˆi etrafında, seku¨lerlikmodernlik ve muhafazaka^rlık kutupları arasındaki "ku¨ltu¨r savas¸ı" ile ilgili tasavvurlaryer alıyor. I·zmir'i asla fethedilemeyen "son kale" olarak yu¨celtmekle onu "ga^vur I·zmir"go¨zu¨yle go¨rerek dis¸ bilemek arasında uc¸las¸an tasavvurlar...
Kozmopolit liman kenti gec¸mis¸inden gelen "hiperagora yas¸am ve ac¸ık toplumsalilis¸kiler" I·zmir'i nasıl bic¸imlendiriyor? Zorunlu ve go¨nu¨llu¨ go¨c¸lerle do¨nu¨s¸en etnoku¨ltu¨rel ve toplumsal yapı, s¸ehrin bu mirasıyla nasıl bir etkiles¸im ic¸erisinde?
"Tu¨rkiye'yi I·zmirliles¸tirme" iddiasında da tac¸lanan "I·zmir farklıdır", I·zmirli ayrıcalıgˆıduygusunun dayanakları ne? "I·zmir dindarlıgˆı" diye bir habitustan bahsedilebilir mi?Seku¨ler hegemonyanın bas¸kenti oldugˆu du¨s¸u¨nu¨len bir yerde, muhafazaka^r toplumsalve siyasal hareketler ne yapıyor, nasıl eyliyor?
I·zmir Duvarı, "hayat tarzı" klis¸elerinin berisindeki gu¨ndelik zihniyet du¨nyasına dair canlıbir sosyolojik fotogˆraf albu¨mu¨ sunuyor.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 192,50 | 192,50 |
2 | 98,18 | 196,35 |
3 | 66,73 | 200,20 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 192,50 | 192,50 |
2 | 98,18 | 196,35 |
3 | 66,73 | 200,20 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 192,50 | 192,50 |
2 | 98,18 | 196,35 |
3 | 66,73 | 200,20 |