Jön Türk Dönemi Türk Milliyetçiliği

Stok Kodu:
9789754704051
Boyut:
13x19,5
Sayfa Sayısı:
222
Baskı Sayısı:
7
Basım Tarihi:
2011
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2. Hamur
Dili:
Türkçe
%23 indirimli
205,00
157,85
Taksitli fiyat: 3 x 54,72
Temin süresi 4 gündür.
9789754704051
480160
Jön Türk Dönemi Türk Milliyetçiliği
Jön Türk Dönemi Türk Milliyetçiliği
157.85

Türkiye'nin çağdaşlaşma tarihinde milliyetçiliğin (Türkçülük) çok önemli yeri var. Osmanlı aydınları önceleri, "Batı Avrupa tipi" milliyetçiliğin, daha sonralarıysa "Doğu Avrupa (Balkanlar) tipi" milliyetçiliğin etkisine girdiler. İslami bir anlamı olan "millet" kelimesi de yavaş yavaş "ulus" anlamında kullanılmaya başladı.

Türk milliyetçiliğinin kollarından biri, "Osmanlı milleti" fikrini devralmıştı; amaç bir Osmanlı ulus-devlet kurmaktı. Ziya Gökalp, 1918'de, Osmanlılıkla Turancılığın birbirine bağlı olduğunu yazmıştı ve milli Türk kimliğini kazanan Osmanlı kültürünün yayılmasıyla büyük bir Türk milletinin oluşacağını iddia ediyordu. Diğer bir akımın amacı, Asya'da Osmanlı olmayan bir Türk devleti yaratmaktı.

Bu iki akım da başarılı olamayacak, bütün Türklerin birleşmesi Ekim Devrimi ve Kurtuluş Savaşı sonrasında büsbütün imkansız hale gelecekti. Yeni kurulan Cumhuriyet'in milliyetçiliği sadece Anadolu Türklerine yönelikti; yine de, Jön Türk dönemi milliyetçiliği, Cumhuriyet milliyetçiliğinin önünü açmıştır, denebilir.

Elinizdeki kitabında Masami Arai, genel kanının aksine, Türk milliyetçilerinin hep laikleşme ve Batılılaşma siyaseti izlemediklerini ileri sürüyor. Meşrutiyet milliyetçilerinin daha çokİslamlaşma'dan ve "muasırlaşma"dan yana olduklarına işaret ediyor. Batılı olmayan ülkelerin çağdaşlaşma tarihinin Batı standartlarıyla kavranmasının doğru olmadığını düşünen (ve Batılı olmayan!) Masami Arai, elinizdeki kitapta, Türk Derneği, Genç Kalemler, Türk Ocağı ve İslam Mecmuası gibi Türkçü yayınlarda çıkmış yazıların ayrıntılı bir dökümünü de veriyor.

Türkiye'nin çağdaşlaşma tarihinde milliyetçiliğin (Türkçülük) çok önemli yeri var. Osmanlı aydınları önceleri, "Batı Avrupa tipi" milliyetçiliğin, daha sonralarıysa "Doğu Avrupa (Balkanlar) tipi" milliyetçiliğin etkisine girdiler. İslami bir anlamı olan "millet" kelimesi de yavaş yavaş "ulus" anlamında kullanılmaya başladı.

Türk milliyetçiliğinin kollarından biri, "Osmanlı milleti" fikrini devralmıştı; amaç bir Osmanlı ulus-devlet kurmaktı. Ziya Gökalp, 1918'de, Osmanlılıkla Turancılığın birbirine bağlı olduğunu yazmıştı ve milli Türk kimliğini kazanan Osmanlı kültürünün yayılmasıyla büyük bir Türk milletinin oluşacağını iddia ediyordu. Diğer bir akımın amacı, Asya'da Osmanlı olmayan bir Türk devleti yaratmaktı.

Bu iki akım da başarılı olamayacak, bütün Türklerin birleşmesi Ekim Devrimi ve Kurtuluş Savaşı sonrasında büsbütün imkansız hale gelecekti. Yeni kurulan Cumhuriyet'in milliyetçiliği sadece Anadolu Türklerine yönelikti; yine de, Jön Türk dönemi milliyetçiliği, Cumhuriyet milliyetçiliğinin önünü açmıştır, denebilir.

Elinizdeki kitabında Masami Arai, genel kanının aksine, Türk milliyetçilerinin hep laikleşme ve Batılılaşma siyaseti izlemediklerini ileri sürüyor. Meşrutiyet milliyetçilerinin daha çokİslamlaşma'dan ve "muasırlaşma"dan yana olduklarına işaret ediyor. Batılı olmayan ülkelerin çağdaşlaşma tarihinin Batı standartlarıyla kavranmasının doğru olmadığını düşünen (ve Batılı olmayan!) Masami Arai, elinizdeki kitapta, Türk Derneği, Genç Kalemler, Türk Ocağı ve İslam Mecmuası gibi Türkçü yayınlarda çıkmış yazıların ayrıntılı bir dökümünü de veriyor.

AKBANK
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 157,85    157,85   
2 80,50    161,01   
3 54,72    164,16   
ZİRAAT BANKASI
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 157,85    157,85   
2 80,50    161,01   
3 54,72    164,16   
İŞ BANKASI
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 157,85    157,85   
2 80,50    161,01   
3 54,72    164,16   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat