"Edebiyata kulak vermeden, feminizmin sesinin tam duyulamayacagˆına,so¨zu¨nu¨n tam anlas¸ılamayacagˆına ve feminizme ilis¸kin bir incelemenineksik kalacagˆına inanıyorum. Bu metinlerin her biri, 1960'ların ve 1970'lerinsokagˆa tas¸amamıs¸, ic¸te kalmıs¸ sesidir. Hatta 1960'ların o¨ncesinin de birikimi,birikmis¸ isyanıdır. Bu metinlerde yol alarak o do¨nemin siyasi atmosferini,toplumsal cinsiyet rolleri c¸erc¸evesinde yas¸anan c¸ıkmazları/tıkanmaları veelbette bu ac¸mazlara kars¸ı isyanı go¨rmek mu¨mku¨ndu¨r."
Duygu C¸ayırcıogˆlu, Tu¨rkiye'de feminizmin henu¨z adının anılmadıgˆı, anılsada olumsuz s¸ekilde anıldıgˆı bir do¨nemde, feminist duyarlılıgˆın edebiyattayol alan gu¨c¸lu¨ dip dalgasına dikkat c¸ekiyor bu kitapla. Kadınların siyasal vetoplumsal hareketliligˆinin, go¨ru¨nu¨rlu¨gˆu¨nu¨n arttıgˆı fakat o¨zerk seslerininhenu¨z gu¨r c¸ıkmadıgˆı 1960-1980 do¨neminde, edebiyat evreninde bir o¨nfeminizmin gelis¸tigˆini go¨steriyor.
Nezihe Meric¸, Sevim Burak, Sevgi Soysal, Leyla^ Erbil, Adalet Agˆaogˆlu,Fu¨ruzan ve Tezer O¨zlu¨'nu¨n eserlerinde, erkek egemenligˆinin ve ataerkil ailekurumunun nasıl sorgulandıgˆını go¨ru¨yoruz. O¨zel olanın gerc¸ekten politikoldugˆunu ve kadınların hayatının nasıl daraltıldıgˆını "canhıras¸" tasvir edenbu eserler, aynı zamanda kadınların bu baskıya –bazen de "delilikle"- nasıldirendiklerini hika^ye ediyorlar.
Sevgi Soysal, Tante Rosa'yı "bu¨tu¨n kadınca bilmeyis¸lerin tek adı"diye tanımlamıs¸tı. Kadınca Bilmeyis¸lerin Sonu, adı u¨stu¨nde, kadıncabilinc¸lenmenin hika^yesini anlatıyor.
"Edebiyata kulak vermeden, feminizmin sesinin tam duyulamayacagˆına,so¨zu¨nu¨n tam anlas¸ılamayacagˆına ve feminizme ilis¸kin bir incelemenineksik kalacagˆına inanıyorum. Bu metinlerin her biri, 1960'ların ve 1970'lerinsokagˆa tas¸amamıs¸, ic¸te kalmıs¸ sesidir. Hatta 1960'ların o¨ncesinin de birikimi,birikmis¸ isyanıdır. Bu metinlerde yol alarak o do¨nemin siyasi atmosferini,toplumsal cinsiyet rolleri c¸erc¸evesinde yas¸anan c¸ıkmazları/tıkanmaları veelbette bu ac¸mazlara kars¸ı isyanı go¨rmek mu¨mku¨ndu¨r."
Duygu C¸ayırcıogˆlu, Tu¨rkiye'de feminizmin henu¨z adının anılmadıgˆı, anılsada olumsuz s¸ekilde anıldıgˆı bir do¨nemde, feminist duyarlılıgˆın edebiyattayol alan gu¨c¸lu¨ dip dalgasına dikkat c¸ekiyor bu kitapla. Kadınların siyasal vetoplumsal hareketliligˆinin, go¨ru¨nu¨rlu¨gˆu¨nu¨n arttıgˆı fakat o¨zerk seslerininhenu¨z gu¨r c¸ıkmadıgˆı 1960-1980 do¨neminde, edebiyat evreninde bir o¨nfeminizmin gelis¸tigˆini go¨steriyor.
Nezihe Meric¸, Sevim Burak, Sevgi Soysal, Leyla^ Erbil, Adalet Agˆaogˆlu,Fu¨ruzan ve Tezer O¨zlu¨'nu¨n eserlerinde, erkek egemenligˆinin ve ataerkil ailekurumunun nasıl sorgulandıgˆını go¨ru¨yoruz. O¨zel olanın gerc¸ekten politikoldugˆunu ve kadınların hayatının nasıl daraltıldıgˆını "canhıras¸" tasvir edenbu eserler, aynı zamanda kadınların bu baskıya –bazen de "delilikle"- nasıldirendiklerini hika^ye ediyorlar.
Sevgi Soysal, Tante Rosa'yı "bu¨tu¨n kadınca bilmeyis¸lerin tek adı"diye tanımlamıs¸tı. Kadınca Bilmeyis¸lerin Sonu, adı u¨stu¨nde, kadıncabilinc¸lenmenin hika^yesini anlatıyor.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 134,75 | 134,75 |
2 | 68,72 | 137,45 |
3 | 46,71 | 140,14 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 134,75 | 134,75 |
2 | 68,72 | 137,45 |
3 | 46,71 | 140,14 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 134,75 | 134,75 |
2 | 68,72 | 137,45 |
3 | 46,71 | 140,14 |