Volkan Yücel, Kahraman'ın Yolculuğu adlı bu çalışmasında, 2000'li yıllarla birlikte seyretmeye başladığımız ve bir Suç Kahramanlığı etrafında kurtarıcı erkeğin rolünü, erkeklik temsiliyetini, muhafazakârlaşan bir toplumsal alanda yüceltilen mitik erkekliğin değişik veçhelerini konu edinen yerli dizi ve filmleri ele alıyor.
Kurtlar Vadisi'nden Deli Yürek'e, Ezel'den Kabadayı'ya, Sessiz Fırtına'dan Adanalı'ya… uzanan örnekleri yorumlayan eser; birbirini dönüştüren, aşan kültür ve bunun ürettiği politikalar ile muhafazakâr bir toplumsal doku içinde yoğrulan, farklı biçimler alan suçlu-kahraman ilişkisini yeniden değerlendirmeyi, bir başka deyişle yeniden okumayı amaçlamaktadır.
Kitapta; bu dizilerin, filmlerin artık kanıksadığımız hatta sevmeye başladığımız suç kahramanları, erkeklik açısından incelenirken, suç kahramanlarının romantik milliyetçi refleksleri de popüler kültür bağlamında nasıl günlük hayatın bir parçası haline getirilip, sıradanlaştırılmasına da değinilmektedir. Yazar bunu yaparken, 2000'lerin toplumsal ve siyasal ortamında biçimlenen kavramlara atfedilen "yeni" değerleri, değişen söylem eğilimleri, suç metin ve diyalogları aracılığıyla ortaya koymaktadır.
Volkan Yücel yapmış olduğu araştırmanın arka planı için kitabın sonuna; Türkiye'de 1970 ile 2009 yılları arasında yayınlanmış yerli ve yabancı tüm dizileri, çizgi filmleri, animasyon çalışmalarını, çocuk ve gençlik yapımlarını tespit etmiş, orijinal adlarını, yayın yıllarını ve kanallarını sıralamış; 2006 ile 2009 arasında çekilmiş tüm yerli filmleri dizin haline getirerek ve Türk Erkeklik Literatürü'nün tümünün başlık, kaynak ve yayın yıllarını aktararak, çok önemli bir çalışma da eklemiş bulunmaktadır.
2000'li yıllarda, yazılı edebiyatın yavaşladığı ve teknik buluşlarla giderek daha görsel bir sosyolojiye doğru uzandığımız dünyamızda, kelimelerin yeri, şeylerinkiyle ikame edilmeye başlanmıştır. Görsellik, medyada yani kamusal alanda daha fazla etkili ve daha da fazla çocuksu bir şekilde ele alınmaktadır. Kahramanlık bu nedenlerden dolayı terk edilen bir tipoloji olmaktan uzaktır. Çocuklara ait bir dünyanın kahramanları, yetişkinler dünyasına hâkim olmaya başlamıştır. Egemenin istisnai durumlarda hukuka dayanmadan karar alması olarak ele alınan suç kahramanları, bu anlamda, egemenlik gösterisindedir. Volkan Yücel'in çalışması bize 21. yüzyıla girdiğimizde toplumsalın çökmekte olan bir milli duyguyla nasıl bağ kurmaya devam ettiğini okutmaktadır.
- Prof. Dr. Ali Akay, Mimar Sinan Üniversitesi
Yazar Hakkında:
2004'te Boğaziçi Üniversitesi Bilgisayar Teknolojileri Bölümü'nü bitirdi. 2006'da İstanbul Bilgi Üniversitesi Sinema-TV Bölümü'nde yüksek lisans yaptı. 2009-2011 arası, the Institute for the Converging Arts & Sciences-Londra'da TÜBİTAK bursiyeri olarak televizyon hikâyeciliği üzerine çalıştı. 2011'de the University of Greenwich Medya, Sanat ve Felsefe Bölümü'nde ikinci bir yüksek lisans yaptı. 2013'te MSGSÜ Sosyoloji Bölümü'nde popüler sinema, diziler ve erkeklik siyaseti üzerine hazırladığı tezle doktor unvanı aldı. Çeşitli gazeteler, yerli/yabancı akademik ve aktüel dergilerde çeviri ve makaleleri yayımlanmıştır. İlk kitabı bir kültür incelemesi olan Pop Lisans'tır (Okuyan Us, 2004). Özneler, Durumlar ve Mekânlar (2009), Dizim Başladı! Kapat Sonra Anlatırım (h20 Kitap, 2011) ve Bellek İzleri (Kalkedon, 2012) gibi ortak kitaplar yazmıştır. 2013'ten beri Mimar Sinan Güzel Sanatlar ve Beykent Üniversiteleri Sosyoloji Bölümleri'nde iletişim, sinema ve felsefe dersleri vermektedir. Danışman, senarist ve yazarlık çalışmaları sinema-TV'de öykü, karakter ve zaman kuramları üzerine yoğunlaşır.
Volkan Yücel, Kahraman'ın Yolculuğu adlı bu çalışmasında, 2000'li yıllarla birlikte seyretmeye başladığımız ve bir Suç Kahramanlığı etrafında kurtarıcı erkeğin rolünü, erkeklik temsiliyetini, muhafazakârlaşan bir toplumsal alanda yüceltilen mitik erkekliğin değişik veçhelerini konu edinen yerli dizi ve filmleri ele alıyor.
Kurtlar Vadisi'nden Deli Yürek'e, Ezel'den Kabadayı'ya, Sessiz Fırtına'dan Adanalı'ya… uzanan örnekleri yorumlayan eser; birbirini dönüştüren, aşan kültür ve bunun ürettiği politikalar ile muhafazakâr bir toplumsal doku içinde yoğrulan, farklı biçimler alan suçlu-kahraman ilişkisini yeniden değerlendirmeyi, bir başka deyişle yeniden okumayı amaçlamaktadır.
Kitapta; bu dizilerin, filmlerin artık kanıksadığımız hatta sevmeye başladığımız suç kahramanları, erkeklik açısından incelenirken, suç kahramanlarının romantik milliyetçi refleksleri de popüler kültür bağlamında nasıl günlük hayatın bir parçası haline getirilip, sıradanlaştırılmasına da değinilmektedir. Yazar bunu yaparken, 2000'lerin toplumsal ve siyasal ortamında biçimlenen kavramlara atfedilen "yeni" değerleri, değişen söylem eğilimleri, suç metin ve diyalogları aracılığıyla ortaya koymaktadır.
Volkan Yücel yapmış olduğu araştırmanın arka planı için kitabın sonuna; Türkiye'de 1970 ile 2009 yılları arasında yayınlanmış yerli ve yabancı tüm dizileri, çizgi filmleri, animasyon çalışmalarını, çocuk ve gençlik yapımlarını tespit etmiş, orijinal adlarını, yayın yıllarını ve kanallarını sıralamış; 2006 ile 2009 arasında çekilmiş tüm yerli filmleri dizin haline getirerek ve Türk Erkeklik Literatürü'nün tümünün başlık, kaynak ve yayın yıllarını aktararak, çok önemli bir çalışma da eklemiş bulunmaktadır.
2000'li yıllarda, yazılı edebiyatın yavaşladığı ve teknik buluşlarla giderek daha görsel bir sosyolojiye doğru uzandığımız dünyamızda, kelimelerin yeri, şeylerinkiyle ikame edilmeye başlanmıştır. Görsellik, medyada yani kamusal alanda daha fazla etkili ve daha da fazla çocuksu bir şekilde ele alınmaktadır. Kahramanlık bu nedenlerden dolayı terk edilen bir tipoloji olmaktan uzaktır. Çocuklara ait bir dünyanın kahramanları, yetişkinler dünyasına hâkim olmaya başlamıştır. Egemenin istisnai durumlarda hukuka dayanmadan karar alması olarak ele alınan suç kahramanları, bu anlamda, egemenlik gösterisindedir. Volkan Yücel'in çalışması bize 21. yüzyıla girdiğimizde toplumsalın çökmekte olan bir milli duyguyla nasıl bağ kurmaya devam ettiğini okutmaktadır.
- Prof. Dr. Ali Akay, Mimar Sinan Üniversitesi
Yazar Hakkında:
2004'te Boğaziçi Üniversitesi Bilgisayar Teknolojileri Bölümü'nü bitirdi. 2006'da İstanbul Bilgi Üniversitesi Sinema-TV Bölümü'nde yüksek lisans yaptı. 2009-2011 arası, the Institute for the Converging Arts & Sciences-Londra'da TÜBİTAK bursiyeri olarak televizyon hikâyeciliği üzerine çalıştı. 2011'de the University of Greenwich Medya, Sanat ve Felsefe Bölümü'nde ikinci bir yüksek lisans yaptı. 2013'te MSGSÜ Sosyoloji Bölümü'nde popüler sinema, diziler ve erkeklik siyaseti üzerine hazırladığı tezle doktor unvanı aldı. Çeşitli gazeteler, yerli/yabancı akademik ve aktüel dergilerde çeviri ve makaleleri yayımlanmıştır. İlk kitabı bir kültür incelemesi olan Pop Lisans'tır (Okuyan Us, 2004). Özneler, Durumlar ve Mekânlar (2009), Dizim Başladı! Kapat Sonra Anlatırım (h20 Kitap, 2011) ve Bellek İzleri (Kalkedon, 2012) gibi ortak kitaplar yazmıştır. 2013'ten beri Mimar Sinan Güzel Sanatlar ve Beykent Üniversiteleri Sosyoloji Bölümleri'nde iletişim, sinema ve felsefe dersleri vermektedir. Danışman, senarist ve yazarlık çalışmaları sinema-TV'de öykü, karakter ve zaman kuramları üzerine yoğunlaşır.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 50,40 | 50,40 |
2 | 26,21 | 52,42 |
3 | 18,14 | 54,43 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 50,40 | 50,40 |
2 | 26,21 | 52,42 |
3 | 18,14 | 54,43 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 50,40 | 50,40 |
2 | 26,21 | 52,42 |
3 | 18,14 | 54,43 |