Kantda Cezanın Amacı - Ahlak ve Hukuk Felsefesi Çerçevesinde Bir Soruşturma

Stok Kodu:
9786254328756
Boyut:
14*21
Sayfa Sayısı:
138
Basım Tarihi:
Temmuz 2024
Kapak Türü:
Ciltsiz
Kağıt Türü:
2.Hamur
Dili:
TÜRKÇE
%8 indirimli
190,00
174,80
Taksitli fiyat: 3 x 60,60
Temin süresi 4 gündür.
9786254328756
965417
Kantda Cezanın Amacı - Ahlak ve Hukuk Felsefesi Çerçevesinde Bir Soruşturma
Kantda Cezanın Amacı - Ahlak ve Hukuk Felsefesi Çerçevesinde Bir Soruşturma
174.80

Bu kitapta Kantın cezanın amacına dair ileri sürdüğü savları onun ahlak ve hukuk felsefesi çerçevesinde değerlendirilmiştir. Kitabın birinci bölümünde Kantın ahlak ve hukuk felsefesi genel olarak ortaya konulmuştur. Düşünürün bir hukuk kurumu olan cezaya dair görüşlerinin temelinde hem genel olarak pratik felsefesinin (ahlak felsefesinin) hem de özel olarak pratik felsefesinin bir parçası olan hukuk öğretisinin esaslarının bulunması böyle bir yol izlenmesinin gerekçesini oluşturmuştur. Kitabın ikinci bölümü ise Kantın cezanın amacına dair görüşlerinin birinci bölümde ortaya konan temel çerçevesinde incelenmesine ayrılmıştır. Kantın cezaya dair görüşleri yaygın bir biçimde ödetmeci ceza kuramının en bariz örneği olarak gösterilmektedir. Ne var ki konuya ilişkin tek yorum bu değildir. 1980lerden sonra özellikle İngilizce literatürde Kantın ceza üzerine görüşlerinin farklı bir biçimde yorumlanması gerektiği dile getirilmeye başlanmıştır. Bu yeniden yorumlama önerisine göre Kantın ceza kuramı klasik ödetmeci kuramlar gibi cezanın amacı olarak caydırıcılığı tamamen yadsımamaktadır. Sonuçta konuya ilişkin olarak ödetmecilik ve caydırıcılık odaklı iki ana yorumlama biçimi ortaya çıkmıştır. Kitap Kantı bu yorum türlerinden biri ile mutlak bir biçimde ilişkilendirmemektedir. Daha ziyade yaygın yorumun ne derece isabetli olduğu hususunda bir takım makul şüphe sebeplerinin bulunduğu göstermek ve bu yaygın yorumun muhalifi olan caydırıcılık odaklı yaklaşımların da aşırıya kaçtığı bazı yönlerini vurgulamanın amaçlandığı söylenebilir.

Bu kitapta Kantın cezanın amacına dair ileri sürdüğü savları onun ahlak ve hukuk felsefesi çerçevesinde değerlendirilmiştir. Kitabın birinci bölümünde Kantın ahlak ve hukuk felsefesi genel olarak ortaya konulmuştur. Düşünürün bir hukuk kurumu olan cezaya dair görüşlerinin temelinde hem genel olarak pratik felsefesinin (ahlak felsefesinin) hem de özel olarak pratik felsefesinin bir parçası olan hukuk öğretisinin esaslarının bulunması böyle bir yol izlenmesinin gerekçesini oluşturmuştur. Kitabın ikinci bölümü ise Kantın cezanın amacına dair görüşlerinin birinci bölümde ortaya konan temel çerçevesinde incelenmesine ayrılmıştır. Kantın cezaya dair görüşleri yaygın bir biçimde ödetmeci ceza kuramının en bariz örneği olarak gösterilmektedir. Ne var ki konuya ilişkin tek yorum bu değildir. 1980lerden sonra özellikle İngilizce literatürde Kantın ceza üzerine görüşlerinin farklı bir biçimde yorumlanması gerektiği dile getirilmeye başlanmıştır. Bu yeniden yorumlama önerisine göre Kantın ceza kuramı klasik ödetmeci kuramlar gibi cezanın amacı olarak caydırıcılığı tamamen yadsımamaktadır. Sonuçta konuya ilişkin olarak ödetmecilik ve caydırıcılık odaklı iki ana yorumlama biçimi ortaya çıkmıştır. Kitap Kantı bu yorum türlerinden biri ile mutlak bir biçimde ilişkilendirmemektedir. Daha ziyade yaygın yorumun ne derece isabetli olduğu hususunda bir takım makul şüphe sebeplerinin bulunduğu göstermek ve bu yaygın yorumun muhalifi olan caydırıcılık odaklı yaklaşımların da aşırıya kaçtığı bazı yönlerini vurgulamanın amaçlandığı söylenebilir.

AKBANK
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 174,80    174,80   
2 89,15    178,30   
3 60,60    181,79   
ZİRAAT BANKASI
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 174,80    174,80   
2 89,15    178,30   
3 60,60    181,79   
GARANTİ BANKASI
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 174,80    174,80   
2 89,15    178,30   
3 60,60    181,79   
İŞ BANKASI
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 174,80    174,80   
2 89,15    178,30   
3 60,60    181,79   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat