Keman çalgısı özelinde yazılan, Keman Özelinde Çalgı Öğretim Yöntem ve Teknikleri kitabının, kitabın içinde yer verilen gitar ve ud başta olmak üzere, diğer telli çalgıların öğretimi için rehber kitap olacağını umut etmekteyim. Bilhassa kitabın sonunda verilen repertuarın, keman öğrencileri tarafından, kitap içinde verilen tüm teknikleri dikkate alarak çalışmaları yerinde olacaktır.
Telli çalgıların çalınmasında özellikle sol el tekniklerinin büyük benzerlik gösterdiği bilinmektedir. Vibrato, glissando, tremolo gibi sol elde uygulanan teknikler neredeyse telli çalgıların tamamında ortak olarak yapılır ve aynı şekilde kullanılır. Telli çalgılarda parmakların teli sıkıştırması gitarda "bare" basma gibi farklı özellikler gösterse de özünde "bare" basma hem kemanda hem de ud ta uygulanan bir teknik olup aralarındaki küçük farklılıklar sadece parmakların açılımı ile ilgilidir. Bu çalgılardan ud ile gitar, sağ el bakımından da büyük benzerlikler gösterirler hem ud hem de gitar parmakla çekilerek çalınabildikleri gibi aynı zamanda pena ve mızrapla da çalınan çalgılardır.
Kemanın yaylı çalgı olması ud ve gitardan, sağ el tekniği açısından onu ayrı kılmaktadır. Bu kitapta verilen keman sağ el, yani yay tekniklerinin diğer yaylı çalgılar için kaynak olarak kullanılması mümkündür. Yine gitarda kullanılan "apoyando" ve "tirando" gibi parmakla teli çekerek çalma tekniklerinin udu parmakla çalan sanatçılar tarafından kullanıldığı bilinmektedir. Bu tür benzerlikler daha pek çok teknikte görülebilir. Herhangi bir telli çalgının öğretim yöntem ve teknikleri üzerine kitaplar yazılması ve bunların yaygınlaştırılması kuşkusuz çok önemlidir. Bu kitapta yapılmak istenen keman öğretim yöntem ve tekniklerinin diğer çalgılarla benzeşik kullanımlarına açıklık getirmek olmuştur. Bundan sonra yapılacak çalışmalarda herhangi bir telli çalgının öğretim yöntem ve tekniklerinin ayrıntılı bir şekilde yazılması ve bunun diğer çalgılarla kıyaslanmasının önemli olduğunu,bu sayede çalgılarla ilgili yeni tekniklerin geliştirilebileceğini, müzik eğitimcilerinin ve araştırmacılarının dikkatine sunmak isterim.
Saygılarımla...
- Prof. Dr. Mustafa Hilmi BULUT
Keman çalgısı özelinde yazılan, Keman Özelinde Çalgı Öğretim Yöntem ve Teknikleri kitabının, kitabın içinde yer verilen gitar ve ud başta olmak üzere, diğer telli çalgıların öğretimi için rehber kitap olacağını umut etmekteyim. Bilhassa kitabın sonunda verilen repertuarın, keman öğrencileri tarafından, kitap içinde verilen tüm teknikleri dikkate alarak çalışmaları yerinde olacaktır.
Telli çalgıların çalınmasında özellikle sol el tekniklerinin büyük benzerlik gösterdiği bilinmektedir. Vibrato, glissando, tremolo gibi sol elde uygulanan teknikler neredeyse telli çalgıların tamamında ortak olarak yapılır ve aynı şekilde kullanılır. Telli çalgılarda parmakların teli sıkıştırması gitarda "bare" basma gibi farklı özellikler gösterse de özünde "bare" basma hem kemanda hem de ud ta uygulanan bir teknik olup aralarındaki küçük farklılıklar sadece parmakların açılımı ile ilgilidir. Bu çalgılardan ud ile gitar, sağ el bakımından da büyük benzerlikler gösterirler hem ud hem de gitar parmakla çekilerek çalınabildikleri gibi aynı zamanda pena ve mızrapla da çalınan çalgılardır.
Kemanın yaylı çalgı olması ud ve gitardan, sağ el tekniği açısından onu ayrı kılmaktadır. Bu kitapta verilen keman sağ el, yani yay tekniklerinin diğer yaylı çalgılar için kaynak olarak kullanılması mümkündür. Yine gitarda kullanılan "apoyando" ve "tirando" gibi parmakla teli çekerek çalma tekniklerinin udu parmakla çalan sanatçılar tarafından kullanıldığı bilinmektedir. Bu tür benzerlikler daha pek çok teknikte görülebilir. Herhangi bir telli çalgının öğretim yöntem ve teknikleri üzerine kitaplar yazılması ve bunların yaygınlaştırılması kuşkusuz çok önemlidir. Bu kitapta yapılmak istenen keman öğretim yöntem ve tekniklerinin diğer çalgılarla benzeşik kullanımlarına açıklık getirmek olmuştur. Bundan sonra yapılacak çalışmalarda herhangi bir telli çalgının öğretim yöntem ve tekniklerinin ayrıntılı bir şekilde yazılması ve bunun diğer çalgılarla kıyaslanmasının önemli olduğunu,bu sayede çalgılarla ilgili yeni tekniklerin geliştirilebileceğini, müzik eğitimcilerinin ve araştırmacılarının dikkatine sunmak isterim.
Saygılarımla...
- Prof. Dr. Mustafa Hilmi BULUT
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 104,40 | 104,40 |
2 | 53,24 | 106,49 |
3 | 36,19 | 108,58 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 104,40 | 104,40 |
2 | 53,24 | 106,49 |
3 | 36,19 | 108,58 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 104,40 | 104,40 |
2 | 53,24 | 106,49 |
3 | 36,19 | 108,58 |