İngiliz Sömürge yıllarında, Kardeş Ocağı Kulübü, Kıbrıs Türk toplumunun sosyal, siyasal ve kültürel alanda faaliyet gösteren ve tarihi kararların alındığı en önemli kurumudur. Resmi kabul yeridir; o yıllardaki diğer bir adı da Senato'dur. Lozan Anlaşması sonrası, Kıbrıslı Türkler Anadolu'ya göç etmeye başlamıştır. Türkiye'nin bu konuda henüz net bir politikasının olmadığı dönemdir. Kardeş Ocağı Kulübü, gazetesi aracılığıyla göçe karşı bir duruş sergilemiş ve Kıbrıslı Türklerin Ada'daki varlığının önemine dikkat çekmiştir. Kulüp, Atatürk devrimlerinin toplumda benimsenip uygulanması ve toplumun çağdaşlaşması için faaliyetler yürütmüş, buna karşı çıkan Sömürge Yönetimi ile mücadele etmiştir. İstanbul Şehir Tiyatroları ve Türkiye Halkevleri ile çok yakın ilişki kurmuş, tiyatrolar, konserler, sergiler, şiir-edebiyat geceleri düzenlemiştir. Sahneye koyduğu oyunlarla toplumu tiyatro ile buluşturmuş, elde edilen geliri yardım amaçlı kullanmıştır. İzmir'in işgalinde, sahneye koyacağı Namık Kemal'in Akif Bey isimli oyunu için gazetesinde şu çağrıyı yapmıştır: "… Muhterem Türk!.. Sevgili İzmir'imizin felaketzedelerine yardım olmak üzere verilecek tiyatro için sen de kardeşlik borcunu öde… Tiyatro biletlerini almayı unutma… Ailenin o günkü yiyeceğini, yerlerinden yurtlarından uzaklarda, yağmur ve çamur içinde İzmir için ağlayan bedbaht kardeşlerimize bahşet… Sen ve çocukların o gün aç kalsın… Yiyecek paralarınızı mazlum kardeşlerinize gönder…" (Doğru Yol gazetesi, 22 Mart 1920)
İngiliz Sömürge yıllarında, Kardeş Ocağı Kulübü, Kıbrıs Türk toplumunun sosyal, siyasal ve kültürel alanda faaliyet gösteren ve tarihi kararların alındığı en önemli kurumudur. Resmi kabul yeridir; o yıllardaki diğer bir adı da Senato'dur. Lozan Anlaşması sonrası, Kıbrıslı Türkler Anadolu'ya göç etmeye başlamıştır. Türkiye'nin bu konuda henüz net bir politikasının olmadığı dönemdir. Kardeş Ocağı Kulübü, gazetesi aracılığıyla göçe karşı bir duruş sergilemiş ve Kıbrıslı Türklerin Ada'daki varlığının önemine dikkat çekmiştir. Kulüp, Atatürk devrimlerinin toplumda benimsenip uygulanması ve toplumun çağdaşlaşması için faaliyetler yürütmüş, buna karşı çıkan Sömürge Yönetimi ile mücadele etmiştir. İstanbul Şehir Tiyatroları ve Türkiye Halkevleri ile çok yakın ilişki kurmuş, tiyatrolar, konserler, sergiler, şiir-edebiyat geceleri düzenlemiştir. Sahneye koyduğu oyunlarla toplumu tiyatro ile buluşturmuş, elde edilen geliri yardım amaçlı kullanmıştır. İzmir'in işgalinde, sahneye koyacağı Namık Kemal'in Akif Bey isimli oyunu için gazetesinde şu çağrıyı yapmıştır: "… Muhterem Türk!.. Sevgili İzmir'imizin felaketzedelerine yardım olmak üzere verilecek tiyatro için sen de kardeşlik borcunu öde… Tiyatro biletlerini almayı unutma… Ailenin o günkü yiyeceğini, yerlerinden yurtlarından uzaklarda, yağmur ve çamur içinde İzmir için ağlayan bedbaht kardeşlerimize bahşet… Sen ve çocukların o gün aç kalsın… Yiyecek paralarınızı mazlum kardeşlerinize gönder…" (Doğru Yol gazetesi, 22 Mart 1920)
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 222,00 | 222,00 |
2 | 115,44 | 230,88 |
3 | 79,92 | 239,76 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 222,00 | 222,00 |
2 | 115,44 | 230,88 |
3 | 79,92 | 239,76 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 222,00 | 222,00 |
2 | 115,44 | 230,88 |
3 | 79,92 | 239,76 |