Türkü kaynaklı müziklerin gitar uyarlamaları son yıllarda artmaya başlamıştır. Fakat bazıları nitelik olarak iyi düzeyde değildir. Bu uyarlamaların niteliksel olarak iyi düzeye ulaşması bu alan için oldukça önemlidir. Uyarlamalar konusunda son yıllarda bazı gelişmeler olmuştur. Bazı Türk ve yabancı gitarcı ve besteciler tarafından nicelik olarak az da olsa birçok çalışmalar yapılmıştır.
Bunlar;
. Türküleri olduğu gibi gitara uyarlamak,
. Türkülerin temalarında faydalanılarak çeşitlemeler oluşturmak,
. Türkülere gitar eşliği yazmak,
. Piyanoya uyarlanan türküleri ya da türkü temalı besteleri gitara uyarlamak şeklindedir.
Diğer çalgıların bu alandaki dağarcığına göre yetersiz olsa da gitar için bir dağarcık oluşmuş ve bu doğrultudaki çalışmalara yenileri katılmaktadır. Oluşturulan bu dağarcığa göre gitarcılar, değişik pozisyonlar, armoni duyumları, akord düzenleri ve başka türlü yeni durumlarla karşılaşmaktadırlar. Karşılaşılan bu yeni durum gitarcıların bazı fiziksel zorlanmalar, parmak açmalar ve anlamını ilk kez gördükleri işaretlerle karşılaşmalarına neden olmaktadır. Bu da ister istemez bir takım sorunlara yol açmaktadır.
Bu kitapta klasik gitara uyarlanmış türkü kaynaklı eğitim müziklerinin yapısında, öğretiminde ve seslendiriminde karşılaşılan sorunlar ortaya konulmakta bu sorunlara İlişkin çözümler aranmıştır.
Türkü kaynaklı müziklerin gitar uyarlamaları son yıllarda artmaya başlamıştır. Fakat bazıları nitelik olarak iyi düzeyde değildir. Bu uyarlamaların niteliksel olarak iyi düzeye ulaşması bu alan için oldukça önemlidir. Uyarlamalar konusunda son yıllarda bazı gelişmeler olmuştur. Bazı Türk ve yabancı gitarcı ve besteciler tarafından nicelik olarak az da olsa birçok çalışmalar yapılmıştır.
Bunlar;
. Türküleri olduğu gibi gitara uyarlamak,
. Türkülerin temalarında faydalanılarak çeşitlemeler oluşturmak,
. Türkülere gitar eşliği yazmak,
. Piyanoya uyarlanan türküleri ya da türkü temalı besteleri gitara uyarlamak şeklindedir.
Diğer çalgıların bu alandaki dağarcığına göre yetersiz olsa da gitar için bir dağarcık oluşmuş ve bu doğrultudaki çalışmalara yenileri katılmaktadır. Oluşturulan bu dağarcığa göre gitarcılar, değişik pozisyonlar, armoni duyumları, akord düzenleri ve başka türlü yeni durumlarla karşılaşmaktadırlar. Karşılaşılan bu yeni durum gitarcıların bazı fiziksel zorlanmalar, parmak açmalar ve anlamını ilk kez gördükleri işaretlerle karşılaşmalarına neden olmaktadır. Bu da ister istemez bir takım sorunlara yol açmaktadır.
Bu kitapta klasik gitara uyarlanmış türkü kaynaklı eğitim müziklerinin yapısında, öğretiminde ve seslendiriminde karşılaşılan sorunlar ortaya konulmakta bu sorunlara İlişkin çözümler aranmıştır.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 137,35 | 137,35 |
2 | 71,42 | 142,84 |
3 | 49,45 | 148,34 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 137,35 | 137,35 |
2 | 71,42 | 142,84 |
3 | 49,45 | 148,34 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 137,35 | 137,35 |
2 | 71,42 | 142,84 |
3 | 49,45 | 148,34 |