Bu çalışmada, Tanrı-zaman ilişkisi kozmolojik deliller bağlamında, kozmolojik delilleri savunan filozof, düşünür ve teologların görüşleri esas alınarak incelenmiştir. Çalışma giriş ve beş ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, İlk Çağ Felsefesinde Kozmolojik Deliller başlığı altında Platon ve Aristoteles'in düşüncelerine; ikinci bölümde, İslâm Düşüncesinde Kozmolojik Deliller başlığı altında Kindî, Fârâbî, İbn Sînâ, Gazâlî ve İbn Rüşd'ün fikirlerine; üçüncü bölümde, Yahudi Felsefesinde Kozmolojik Deliller başlığı altında Saadia Gaon ve İbn Meymun'un düşüncelerine; dördüncü bölümde, Hristiyan Teolojisinde Kozmolojik Deliller başlığı altında St. Thomas Aquinas ve John Duns Scotus'un görüşlerine; beşinci bölümde ise, 17. Yüzyıl Felsefesinde Kozmolojik Deliller başlığı altında Benedict De Spinoza ve Gottfried Wilhelm Leibniz'in yaklaşımlarına yer verilmiştir. Her bir bölümde, kozmolojik delillerin değerlendirilmesinin ardından yukarıda zikredilen düşünürlerin Tanrı-zaman ilişkisi üzerine sergiledikleri yaklaşımlar incelenmiş ve genel manada şu sorulara cevap aranmıştır: Zamanın bir başlangıcı var mıdır? Evren ezelî-ebedî midir? Eğer Tanrı zamanı aşkınsa, zamansal olayları bilir mi? Eğer Tanrı zamansal olayları biliyorsa, O'nun bilgisi değişir mi?
Bu çalışmada, Tanrı-zaman ilişkisi kozmolojik deliller bağlamında, kozmolojik delilleri savunan filozof, düşünür ve teologların görüşleri esas alınarak incelenmiştir. Çalışma giriş ve beş ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, İlk Çağ Felsefesinde Kozmolojik Deliller başlığı altında Platon ve Aristoteles'in düşüncelerine; ikinci bölümde, İslâm Düşüncesinde Kozmolojik Deliller başlığı altında Kindî, Fârâbî, İbn Sînâ, Gazâlî ve İbn Rüşd'ün fikirlerine; üçüncü bölümde, Yahudi Felsefesinde Kozmolojik Deliller başlığı altında Saadia Gaon ve İbn Meymun'un düşüncelerine; dördüncü bölümde, Hristiyan Teolojisinde Kozmolojik Deliller başlığı altında St. Thomas Aquinas ve John Duns Scotus'un görüşlerine; beşinci bölümde ise, 17. Yüzyıl Felsefesinde Kozmolojik Deliller başlığı altında Benedict De Spinoza ve Gottfried Wilhelm Leibniz'in yaklaşımlarına yer verilmiştir. Her bir bölümde, kozmolojik delillerin değerlendirilmesinin ardından yukarıda zikredilen düşünürlerin Tanrı-zaman ilişkisi üzerine sergiledikleri yaklaşımlar incelenmiş ve genel manada şu sorulara cevap aranmıştır: Zamanın bir başlangıcı var mıdır? Evren ezelî-ebedî midir? Eğer Tanrı zamanı aşkınsa, zamansal olayları bilir mi? Eğer Tanrı zamansal olayları biliyorsa, O'nun bilgisi değişir mi?
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 87,77 | 87,77 |
2 | 44,76 | 89,53 |
3 | 30,43 | 91,28 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 87,77 | 87,77 |
2 | 44,76 | 89,53 |
3 | 30,43 | 91,28 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 87,77 | 87,77 |
2 | 44,76 | 89,53 |
3 | 30,43 | 91,28 |