Bremen konferansını planla yanlar bunun temasını belirlemek için ilk kez toplandıklarında neredeyse kendiliğinden bir fikir birliği ortaya çıktı: konferans kültür kuramı hakkında olmalıydı. Bu fikir birliği her bir planlamacı tarafından varılan, kültür sosyolojisinin hem Avrupa'da hem de Amerika'da geçen on beş yıldır çarpıcı bir yeniden canlanış yaşayan entelektüel alanlardan birisi olduğu değerlendirmesine dayanmaktaydı.
Bu canlılığın bu zamana kadar devam etmesi ve kalıcı olma vaadi bu kitabın vaktinde yayınlanmasını sağlamış tır. Kültür sosyolojisinin canlanışının kökenleri karmaşıktır ve biz bu kitapta entelektüel tarihin bu bölümünü analiz etmek niyetinde değiliz. Yine de oluşumların birkaçından söz edebiliriz:
- Sosyal ve beşeri bilimler araştırma disiplinlerinin birçoğuna nüfuz eden kültürel analiz "hareketleri"nin, özellikle de constructionism (yapı çözümcülük) ve semiotiğin (gösterge-bilim) yükselişi.
- 1960 ve 1970'lerin "mikro sosyolojik devrimi" içersindeki olguolojik (görüngüsel) dürtüye eşlik eden "anlam" analizine verilen önem.
- Özellikle çağdaş Avrupa ilminde genelde materyalist dürtünün ve özelde klasik Marksist vurgulamanın azalması.
- Tarihsel süreç içersinde kültürel faktörün bağımsızlığında ısrar eden Gramsci (1971) gibi Marksist bilginlerin kendiliğinden dirilmesi.
- Clifford Geertz (1973), Raymond Williams (1958, 1965, 1977), ve Pierre Bourdieu (1984,1990) gibi şahısların ve onların etkilediği grupların çalışmaları.
Bremen konferansını planla yanlar bunun temasını belirlemek için ilk kez toplandıklarında neredeyse kendiliğinden bir fikir birliği ortaya çıktı: konferans kültür kuramı hakkında olmalıydı. Bu fikir birliği her bir planlamacı tarafından varılan, kültür sosyolojisinin hem Avrupa'da hem de Amerika'da geçen on beş yıldır çarpıcı bir yeniden canlanış yaşayan entelektüel alanlardan birisi olduğu değerlendirmesine dayanmaktaydı.
Bu canlılığın bu zamana kadar devam etmesi ve kalıcı olma vaadi bu kitabın vaktinde yayınlanmasını sağlamış tır. Kültür sosyolojisinin canlanışının kökenleri karmaşıktır ve biz bu kitapta entelektüel tarihin bu bölümünü analiz etmek niyetinde değiliz. Yine de oluşumların birkaçından söz edebiliriz:
- Sosyal ve beşeri bilimler araştırma disiplinlerinin birçoğuna nüfuz eden kültürel analiz "hareketleri"nin, özellikle de constructionism (yapı çözümcülük) ve semiotiğin (gösterge-bilim) yükselişi.
- 1960 ve 1970'lerin "mikro sosyolojik devrimi" içersindeki olguolojik (görüngüsel) dürtüye eşlik eden "anlam" analizine verilen önem.
- Özellikle çağdaş Avrupa ilminde genelde materyalist dürtünün ve özelde klasik Marksist vurgulamanın azalması.
- Tarihsel süreç içersinde kültürel faktörün bağımsızlığında ısrar eden Gramsci (1971) gibi Marksist bilginlerin kendiliğinden dirilmesi.
- Clifford Geertz (1973), Raymond Williams (1958, 1965, 1977), ve Pierre Bourdieu (1984,1990) gibi şahısların ve onların etkilediği grupların çalışmaları.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 98,40 | 98,40 |
2 | 51,17 | 102,34 |
3 | 35,42 | 106,27 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 98,40 | 98,40 |
2 | 51,17 | 102,34 |
3 | 35,42 | 106,27 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 98,40 | 98,40 |
2 | 51,17 | 102,34 |
3 | 35,42 | 106,27 |