"O zahirdir ve batındır." (Hadid, 3) Yani, görünen O, görünmeyen de O; açıkta olan O, gizlide olan da O olduğuna göre, söyleyecek bir şey kalmıyor. Bu ayet tüm Kur-an'ı ve her şeyi, evet aklımıza gelen ve gelmeyen her şeyi tefsir ediyor. Bize düşen irfan etmek, idrak etmek, gafletten kurtulmaktır. Tabii bu da, istidat, azim, gayret ve nasiple mümkündür.
İki ayrılık yoktur" demiş şair, evet iki ayrılık yoktur. Ayrılık ateşiyle yananı bir daha yakmazlar, vuslat meltemleriyle serinletirler. Ama yine de şair yanlış söylemiş; idrakde olana bir ayrılık bile yoktur. O devamlı O'nunladır. Lakin gafletde olan ebediyen ayrıdır, ona hiç vuslat yoktur. "Bu dünyada kör olan kimse ahirette de kördür (İsra, 72)
Allah ehline go¨re o¨nemli olan, Kur-an'da yer alan kıssaların, o¨rneklerin, hikmetlerin ve hu¨ku¨mlerininsannefsine yo¨nelik olarak anlas¸ılmasıdır.
C¸u¨nku¨ dıs¸ alemde (afakta) zuhur eden her s¸eyin bir benzeri ic¸ alemde (nefiste) de vardır.
Mesela; Adem ve iblis veya Musa ve Firavun kıssasını bilmenin ne faydası var, bu¨tu¨n bunlardan kaynaklanan bir ders alınmazsa veya bir ibret senin nefsinde mu¨s¸ahede edilmezse?
"O zahirdir ve batındır." (Hadid, 3) Yani, görünen O, görünmeyen de O; açıkta olan O, gizlide olan da O olduğuna göre, söyleyecek bir şey kalmıyor. Bu ayet tüm Kur-an'ı ve her şeyi, evet aklımıza gelen ve gelmeyen her şeyi tefsir ediyor. Bize düşen irfan etmek, idrak etmek, gafletten kurtulmaktır. Tabii bu da, istidat, azim, gayret ve nasiple mümkündür.
İki ayrılık yoktur" demiş şair, evet iki ayrılık yoktur. Ayrılık ateşiyle yananı bir daha yakmazlar, vuslat meltemleriyle serinletirler. Ama yine de şair yanlış söylemiş; idrakde olana bir ayrılık bile yoktur. O devamlı O'nunladır. Lakin gafletde olan ebediyen ayrıdır, ona hiç vuslat yoktur. "Bu dünyada kör olan kimse ahirette de kördür (İsra, 72)
Allah ehline go¨re o¨nemli olan, Kur-an'da yer alan kıssaların, o¨rneklerin, hikmetlerin ve hu¨ku¨mlerininsannefsine yo¨nelik olarak anlas¸ılmasıdır.
C¸u¨nku¨ dıs¸ alemde (afakta) zuhur eden her s¸eyin bir benzeri ic¸ alemde (nefiste) de vardır.
Mesela; Adem ve iblis veya Musa ve Firavun kıssasını bilmenin ne faydası var, bu¨tu¨n bunlardan kaynaklanan bir ders alınmazsa veya bir ibret senin nefsinde mu¨s¸ahede edilmezse?
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 262,40 | 262,40 |
2 | 133,82 | 267,65 |
3 | 90,97 | 272,90 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 262,40 | 262,40 |
2 | 133,82 | 267,65 |
3 | 90,97 | 272,90 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 262,40 | 262,40 |
2 | 133,82 | 267,65 |
3 | 90,97 | 272,90 |