İslam düşüncesinin temel kaynağı olan Kur'an-ı Kerim'in nasıl anlaşılması ve yorumlanması gerektiğine dairtartışmalar, çoğu zaman Kur'an ve sahîh sünnet kaynaklı olmaktan ziyade mezhep, meşrep ve cemaat eksenli olarakyapılmaktadır. Tartışmalar bu minvalde seyredince ortak paydalarda birleşme imkânları iyice azalmakta, yanısıraKur'an'a yöneltilmesi gereken rağbetin büyük oranda dağıtılıp meşreplerin kendilerine ait olan kitaplara sarfedildiğigörülebilmektedir. Öyleyse İslamî düşünce mirasımızdan ve onları yansıtan eserlerden istifade etmeyi önemsemekleberaber bakışları Kur'an'a yönlendirmek, onun hesabına diğer kitaplara dağıtılan rağbetleri yine ona çevirmek, birzorunluluk halini almıştır. Bu husus, Kur'an'a inanan her birey için -değil bir lüks- hayatî bir görevdir; yapılmadığı vehakkıyla yerine getirilmediği takdirde hesabı sorulacak olan ömürlük bir ödevdir.
Müslümanlar olarak bunu başarabilirdiğimizde Kur'an-ı Kerim, sadece her harfine on sevap verilsin diyeanlamadan okunmasıyla yetinilen ve mezarlarda ölülere rahmet olsun diye okutulan bir kitap olmaktan kurtulur; hayatışekillendirmesi ve hayata hayat katması gereken bir kitap olarak okunur; anlaşılması için çalışılır; yaşamın heralanında ve her boyutunda müslümanlar için gündemin birinci maddesi haline gelir. Bizler Kur'an'a bu önceliğiverebilirsek o da, hayatın her alanında nitelikli başarılara ulaşma şansını bizlere sunacaktır.Kur'an'ı Kerim'in hidayet mesajını bizzat onun kendi ifadelerinden anlamaya çalışma; gerek mü'minlerüzerindeki tesirinin, gerekse inananların ona duydukları rağbetin arzulanan bir şekilde yeniden tesis edilebilmesinintek çıkar yoludur. Yanısıra Kur'an'la böyle bir yakınlaşma, örf ve adetlerle karıştırılıp etkinliği ritüellerden/ayinlerdenibaret hale getirilmiş geleneksel bir din anlayışı yerine, gerçek ve öz hüviyetine kavuşturulmuş bir İslam arayışımücadelesinde başarıya ulaşmanın en sağlam ve en kısa yoludur. Ne mutlu bu yolda yürüyüp Muallim-i Ezelî'ninkarşısına çıkabilenlere!..
İslam düşüncesinin temel kaynağı olan Kur'an-ı Kerim'in nasıl anlaşılması ve yorumlanması gerektiğine dairtartışmalar, çoğu zaman Kur'an ve sahîh sünnet kaynaklı olmaktan ziyade mezhep, meşrep ve cemaat eksenli olarakyapılmaktadır. Tartışmalar bu minvalde seyredince ortak paydalarda birleşme imkânları iyice azalmakta, yanısıraKur'an'a yöneltilmesi gereken rağbetin büyük oranda dağıtılıp meşreplerin kendilerine ait olan kitaplara sarfedildiğigörülebilmektedir. Öyleyse İslamî düşünce mirasımızdan ve onları yansıtan eserlerden istifade etmeyi önemsemekleberaber bakışları Kur'an'a yönlendirmek, onun hesabına diğer kitaplara dağıtılan rağbetleri yine ona çevirmek, birzorunluluk halini almıştır. Bu husus, Kur'an'a inanan her birey için -değil bir lüks- hayatî bir görevdir; yapılmadığı vehakkıyla yerine getirilmediği takdirde hesabı sorulacak olan ömürlük bir ödevdir.
Müslümanlar olarak bunu başarabilirdiğimizde Kur'an-ı Kerim, sadece her harfine on sevap verilsin diyeanlamadan okunmasıyla yetinilen ve mezarlarda ölülere rahmet olsun diye okutulan bir kitap olmaktan kurtulur; hayatışekillendirmesi ve hayata hayat katması gereken bir kitap olarak okunur; anlaşılması için çalışılır; yaşamın heralanında ve her boyutunda müslümanlar için gündemin birinci maddesi haline gelir. Bizler Kur'an'a bu önceliğiverebilirsek o da, hayatın her alanında nitelikli başarılara ulaşma şansını bizlere sunacaktır.Kur'an'ı Kerim'in hidayet mesajını bizzat onun kendi ifadelerinden anlamaya çalışma; gerek mü'minlerüzerindeki tesirinin, gerekse inananların ona duydukları rağbetin arzulanan bir şekilde yeniden tesis edilebilmesinintek çıkar yoludur. Yanısıra Kur'an'la böyle bir yakınlaşma, örf ve adetlerle karıştırılıp etkinliği ritüellerden/ayinlerdenibaret hale getirilmiş geleneksel bir din anlayışı yerine, gerçek ve öz hüviyetine kavuşturulmuş bir İslam arayışımücadelesinde başarıya ulaşmanın en sağlam ve en kısa yoludur. Ne mutlu bu yolda yürüyüp Muallim-i Ezelî'ninkarşısına çıkabilenlere!..
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 210,00 | 210,00 |
2 | 107,10 | 214,20 |
3 | 72,80 | 218,40 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 210,00 | 210,00 |
2 | 107,10 | 214,20 |
3 | 72,80 | 218,40 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 210,00 | 210,00 |
2 | 107,10 | 214,20 |
3 | 72,80 | 218,40 |