Kur'an'ın Mucizevi Dili
Kur'ân dilindeki yenilik; bas¸tan sona, dikey ve yatay, kelime dagˆarcıgˆı, belagat, lafız, bagˆlac¸, terkip, deyim, bic¸im, ritim, tasvir ve anlatımların tamamında kendini go¨stermektedir. Bu yogˆunluktaki bir yeniligˆi insanların ortaya koyması mu¨mku¨n degˆildir, yaklas¸ık bir degˆis¸imin bile gerc¸ekles¸tirilmesi imkânsızdır. Bu bu¨yu¨k yeniligˆe ragˆmen Kur'ân, Arapc¸anın temellerini muhafaza etmis¸ ve onu is¸iten insanlara son derece kavranabilir gelmis¸tir.
Kur'ân'ın mevcut Arapçadan farklı yeni bir dil getirmediği kesindi. Mucizeviliği tam da bu noktadadır. Kur'ân Arapça olarak vahyedilmiştir ve kökleri onun temellerine uzanmaktadır. Ancak, onun benzersizliği, mevcut olan Arapçanın ötesinde oluşu, onun sözcükleri, terkipleri, kalıpları, tasvirleri ve lengüistik bağlantılarının ötesine geçmesindendir. Kur'ân'ın mucizeviliği Arapçanın teamüllerini ve kurallarını geliştirmesi, fakat bunu onları ortadan kaldırmadan yapmasıdır.
Ancak, Kur'ân'ın mucizeviliği bu paradoksta ortaya çıkmaktadır: Gerçek anlamda Arapça olması ama aynı zamanda onun yeni bir dil oluşturması paradoksu. Bu mantıksız görünebilir. Ancak mucizenin mantığı, mantığın ötesine geçmesinden gelir. Mantıklı bir mucize, mucize değildir.
Kur'an'ın Mucizevi Dili
Kur'ân dilindeki yenilik; bas¸tan sona, dikey ve yatay, kelime dagˆarcıgˆı, belagat, lafız, bagˆlac¸, terkip, deyim, bic¸im, ritim, tasvir ve anlatımların tamamında kendini go¨stermektedir. Bu yogˆunluktaki bir yeniligˆi insanların ortaya koyması mu¨mku¨n degˆildir, yaklas¸ık bir degˆis¸imin bile gerc¸ekles¸tirilmesi imkânsızdır. Bu bu¨yu¨k yeniligˆe ragˆmen Kur'ân, Arapc¸anın temellerini muhafaza etmis¸ ve onu is¸iten insanlara son derece kavranabilir gelmis¸tir.
Kur'ân'ın mevcut Arapçadan farklı yeni bir dil getirmediği kesindi. Mucizeviliği tam da bu noktadadır. Kur'ân Arapça olarak vahyedilmiştir ve kökleri onun temellerine uzanmaktadır. Ancak, onun benzersizliği, mevcut olan Arapçanın ötesinde oluşu, onun sözcükleri, terkipleri, kalıpları, tasvirleri ve lengüistik bağlantılarının ötesine geçmesindendir. Kur'ân'ın mucizeviliği Arapçanın teamüllerini ve kurallarını geliştirmesi, fakat bunu onları ortadan kaldırmadan yapmasıdır.
Ancak, Kur'ân'ın mucizeviliği bu paradoksta ortaya çıkmaktadır: Gerçek anlamda Arapça olması ama aynı zamanda onun yeni bir dil oluşturması paradoksu. Bu mantıksız görünebilir. Ancak mucizenin mantığı, mantığın ötesine geçmesinden gelir. Mantıklı bir mucize, mucize değildir.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 108,00 | 108,00 |
2 | 55,08 | 110,16 |
3 | 37,44 | 112,32 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 108,00 | 108,00 |
2 | 55,08 | 110,16 |
3 | 37,44 | 112,32 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 108,00 | 108,00 |
2 | 55,08 | 110,16 |
3 | 37,44 | 112,32 |