9786050508413
733094
https://www.ekinkitap.com/kutsal-canavar-devlet-1
Kutsal Canavar Devlet
348.00
İÇİNDEKİLER
İnsan Derisiyle Kaplı Kitap: Devlet 11
Bir Masal Olarak Devlet 13
Devletin Kubbesi: İktidar 15
Bir Tahakküm Olarak İktidar 20
Michael Mann'in İktidar Ağlari Teorisi: 21
Siyasal İktidar ve Şeytan Metaforu 23
Bir İsim Tashihi Davası: Kutsal Canavar Devlet 26
AYRIM BİR
İDEOLOJİK İKTİDAR: TEOLOJİ, KUTSALLIK ve DEVLET
BÖLÜM BİR
GÖKYÜZÜ KRALLIĞI
BAŞLIK BİR
TEOLOJİ VE DEVLET: OMNIPOTENZ 33
BAŞLIK İKİ
KUTSALLIKLAR: TANRILARIN DÜZENİ 38
BAŞLIK ÜÇ 40
GÖKYÜZÜ KRALLIĞI'NDAN YERYÜZÜ KRALLIĞI'NA KUTSAL BİR EMANET: ŞİDDET 40
BÖLÜM İKİ
RAGION DI STATO VEYAHUT "EN ATTENDANT GODOT"
BAŞLIK BİR
FİLOZOF-TİRAN 46
BAŞLIK İKİ
KUTSAL CANAVAR DEVLETİN GAYRİ-SAHİH NESEPLİ ÇOCUĞU: "RAGION DI STATO" 48
I. Ragion Di Stato'nun Lafzı Ve Ruhu 49
II. Yapışık İkizler: Ragion Di Stato-DEVlet 51
III. "Zavallı Machiavelli" 54
BAŞLIK ÜÇ
SİYASET'İN HUKUKU ASKIYA ALMA PRATİKLERİ- EVVEL VE AHİR…
I. Ragion Di Stato'nun Hukuk İçindeki Hali: 59
İstisna hali… 59
II. Zorunluluk ve Karar Veren 60
AYRIM İKİ
PASTORAL İKTİDAR'IN CEMÂZİYELEVVEL'İNDEN DEVLETİN KUTSALLIĞINA
BİR ÖN-İNCELEME: BİR METAFOR OLARAK ÇOBAN İLE SÜRÜ 68
I. Etimolojik Bir Bakış 68
II. Temel Bir Figür Olarak Çoban ve Görevi 69
1. Temel Figür: Çoban 69
2. Çobanın Görevi 71
BÖLÜM BİR
ESKİ DOĞU TOPLUMLARI, İBRANİLER ANTİK YUNAN VE PASTORALLİK
BAŞLIK BİR
KİPLİĞİN KÖKENİ: GÜNEŞ DOĞUDAN YÜKSELİR 75
BAŞLIK İKİ
ANTİK YUNAN'DA PASTORAL İKTİDAR: 79
ÇOBAN-KRAL 79
I. Platon'un Harikalar Diyarı 80
1. Platon'un Bilgi Kuramı 82
2. İdealize Edilmiş Devlet: İdealar Evrenindeki Tanrı 83
II. Bir Filozof Yetişiyor 85
1. Kral Olarak Filozof 86
2. Filozofun Uyutulması: İkinci En İyi Devlet 87
3. İkinci En İyi Devletin Çobanı, İdeal Devletin Asıl Sahibi: Gece Konseyi 88
4. Platon'da Çoban-Sürü Metaforu: İdealize Edilmiş Devletten İkinci En İyi Devletin Çobanına 89
BÖLÜM İKİ
ÇOBAN ROMULUS'TAN İMPARATORLUĞA ROMA'NIN YOLU
BAŞLIK BİR
KURULUŞ: BİR EFSANE 95
BAŞLIK İKİ
KRALLIK DÖNEMİ ROMASI 98
BAŞLIK ÜÇ
ROMA CUMHURİYETİ KRAL ÖLDÜ, YAŞASIN PRAETOR'LAR… 100
I. Siyasal Yapı 100
II. Roma'nın Çobanı: Diktatör- Olağanüstü Halde Başa Geçen Çoban 102
BAŞLIK DÖRT
İMPARATORLAR'IN DÖNEMİ PRINCIPATUS 106
BÖLÜM ÜÇ
İLK GÜNAH'TAN TESLİSE HIRİSTİYANLIĞIN PASTORAL TEMALARI
BAŞLIK BİR 110
HIRİSTİYANLIĞIN TARİH SAHNESİNE ÇIKIŞI BİR BAŞ ÇOBAN OLARAK KİLİSE 110
BAŞLIK İKİ
PECCATUM ORIGINALE TANRI İLE ŞEYTANIN RAKSI 115
BAŞLIK ÜÇ
PUZZEL'IN SON PARÇASI OĞUL İSA 126
BÖLÜM DÖRT
KARANLIK İLE AYDINLIĞIN ORTASI: ALACAKARANLIK ÇAĞI Feodal İktidar Çağına Bir Bakış
Girizgah… 132
BAŞLIK BİR
ŞAFAĞA YAKIN, GÜNDOĞUMUNA AZ KALA… 134
BAŞLIK İKİ
ALACAKARANLIKTA YENİ BİR TOPLUMSAL DÜZEN ve EKONOMİK SİSTEM Feodalizm ya da Bölgeselliğin Zaferi 136
BAŞLIK ÜÇ
GÜVENSİZLİĞİN NAM-I DİĞER ADI Feodalite 139
BAŞLIK DÖRT
AVRUPA'NIN GÜNAH KEÇİLERİ Ötekiler ve Üzerlerindeki Perde-i Zulmet: Engizisyon Mahkemeleri 144
AYRIM ÜÇ
MAX WEBER'İN RASYONELLEŞTİRİLMİŞ TANRISI
Devleti Modern Kıldığı İddia Edilen Unsurlar
BİR ÖN-İNCELEME
RASYONELLEŞTİRİLMİŞ TANRI'NIN DOĞUM SANCISI 151
I. Devletin Sezaryenle Doğumu 151
I. Sözleşme Dönemine Bir Yolculuk: Doğal Yasalar ve Mekanlar 152
1. Sözleşmecilerin Tahayyüllerinde Doğal Yasa ve Onun Hali 152
2. Doğal Yasaların Mekânında Bir Gezinti 153
2.1. Hobbes: Kurtlar Sisli Havayı Sever 154
2.2. John Locke: Locke Harikalar Diyarında 159
2.3. Jan Jacques'ın Vahşiliğe Övgüsü 159
II. Doğa Halindeki İnsanın Doğası 160
1. Hobbes: Kurtların Günü 161
2. Locke'un Akli Doğası 162
3. J. J. Rousseau'nun Vahşisi 163
1. Su'dan Gelen Canavar: Leviathan 165
2. Ara Bölgeden Kaçış: Burjuvazinin Yalancı Sözleşmesi 168
3. Uygar İnsanın İlk Günahı: Çit 169
II. Devlet Tüm Toplumların Yazgısı Mıdır? 172
1. İktidarsız Akil Büyücüler 172
2. Biz/Onlar: Düşman Olmayan Öteki 175
BÖLÜM BİR
FİZİKSEL ÖLÇÜTLER
BAŞLIK BİR
SİNEKLERİN TANRISI: ŞİDDETİN BİR ANATOMİSİ 180
I. Kötülüğün Soykütüğü 180
II. Kötülüğün Hıristiyanlığı: Ortaçağın Ruhundaki Şiddet 183
III. Max Weber'in Meşru Evladı: Modern Bir Mit Olarak Şiddet Tekeli 186
1. Uygarlaşmanın Edilginleştirdiği Toplum, Şiddetin Toplumdan Sökülmesi. 187
2. Şiddet Tekelinin Doğrudan ve Dolaylı Uygulanması 190
2.1. Şiddetin Estetize Edilmiş Biçimi: Gözün İktidarı 190
2.1.1. Disiplinci İktidarın Görünüm Biçimi: Panoptikon 191
2.1.2. Disiplinci İktidarın Postmodern Görünümü: Sinoptikon 195
2.2. Elin İktidarı: "Polis Devletin Dölyatağında Şekillenir" 196
BAŞLIK İKİ
EGEMENLİK KISKACI Negatif İktidarın Tesisi 200
I. İstisna Hali Alanı: çıplak hayat ile egemenliğin örtüştüğü alan 200
II. Bir Yapı Olarak Egemenlik 201
III. Egemenliğin Kuramsal Karşılığı 203
1.1. Doğaüstü Teolojik Hukuk Kuramı 204
1.2. Esnek Teolojik Hukuk Doktrini 204
2. Modern Egemenlik Kuramı 205
IV. Kuramdan Bir Önceki Durak: Niccolo Machiavelli 206
1. Şeytanın Uşağı 206
2. Machiavelli'nin Prensi 208
V. Six Livres De La Republique 209
1. Bodin'in Amat'ı 212
1.1. Mutlaklık 213
1.2. Süreklilik 213
1.3. Bölünemezlik, Devredilemezlik 214
2. Bodin'in Amat'ından Zamanda Yolculuğa: Ortaçağın Politik Teolojisi- Bir Kuram Olarak Kralın İki Bedeni 215
3. Amat'ın Güvertesindeki Çatlaklar 221
BAŞLIK ÜÇ
YEŞİL HATLAR VE DUVARLAR 224
I- Devlet İktidarının En Ucu: Sınır 224
II- Bir Mekân ve Metafor Olarak Sınırlar 225
III- Biz-Onlar İle Dost-Düşman Ayırımının Fiziksel Ve Zihinsel Aracı Olarak Sınır 226
IV- Ulus Yaratımı Olarak Sınır 230
V- Milliyetçiliğin Haritası: İçsel Sınırlar-Dışsal Sınırlar 233
VI- Kimlik Olarak Sınırlar 234
BÖLÜM İKİ
RASYONEL ÖLÇÜT: BÜROKRASİ
BAŞLIK BİR
AYDINLANMANIN AKLI 243
BAŞLIK İKİ
WEBER'İN DEMİR KAFESİ BÜROKRASİ'NİN ANLAMI 244
I- Teknik 246
II- Bürokrasinin Temelleri, Tarihsel Gelişimi ve Ortaya Çıkışı 248
1. Para Ekonomisinin Gelişmesi- 249
2. İdari Görevlerin Çoğalması- 250
3. Teknik Üstünlük- 251
4. Yazılılık İlkesi- 252
BAŞLIK ÜÇ
HOLOCAUST'IN OLMAZSA OLMAZI: 253
BÜROKRASİ 253
BÖLÜM ÜÇ
HUKUKSAL ÖLÇÜTLER: KADİMDEN MODERNE BİR YOLCULUK
BAŞLIK BİR
HUKUKSAL (YASAL)-USSAL MEŞRUİYET 260
BAŞLIK İKİ
BİR ÖZNE OLARAK YURTTAŞ'IN İNŞASI 262
I. Yurttaşın Statüsü 262
II. Antik Yunan'da Yurttaşlığın Esbabı Mucibesi 266
1. Sparta 266
2. Platon'un Hayal Dünyasında ve Aristo'nun Atina'sında Yurttaşlık 267
2.1. Platon 267
2.2. Aristo 268
III. Roma'da Yurttaşlık 269
IV. "Karanlıklar Diyarında" Yurttaşlık 271
V. Mutlak Monarşi Çağı 272
BİTİRİRKEN… 275
Genel Kaynakça 279
İnsan Derisiyle Kaplı Kitap: Devlet 11
Bir Masal Olarak Devlet 13
Devletin Kubbesi: İktidar 15
Bir Tahakküm Olarak İktidar 20
Michael Mann'in İktidar Ağlari Teorisi: 21
Siyasal İktidar ve Şeytan Metaforu 23
Bir İsim Tashihi Davası: Kutsal Canavar Devlet 26
AYRIM BİR
İDEOLOJİK İKTİDAR: TEOLOJİ, KUTSALLIK ve DEVLET
BÖLÜM BİR
GÖKYÜZÜ KRALLIĞI
BAŞLIK BİR
TEOLOJİ VE DEVLET: OMNIPOTENZ 33
BAŞLIK İKİ
KUTSALLIKLAR: TANRILARIN DÜZENİ 38
BAŞLIK ÜÇ 40
GÖKYÜZÜ KRALLIĞI'NDAN YERYÜZÜ KRALLIĞI'NA KUTSAL BİR EMANET: ŞİDDET 40
BÖLÜM İKİ
RAGION DI STATO VEYAHUT "EN ATTENDANT GODOT"
BAŞLIK BİR
FİLOZOF-TİRAN 46
BAŞLIK İKİ
KUTSAL CANAVAR DEVLETİN GAYRİ-SAHİH NESEPLİ ÇOCUĞU: "RAGION DI STATO" 48
I. Ragion Di Stato'nun Lafzı Ve Ruhu 49
II. Yapışık İkizler: Ragion Di Stato-DEVlet 51
III. "Zavallı Machiavelli" 54
BAŞLIK ÜÇ
SİYASET'İN HUKUKU ASKIYA ALMA PRATİKLERİ- EVVEL VE AHİR…
I. Ragion Di Stato'nun Hukuk İçindeki Hali: 59
İstisna hali… 59
II. Zorunluluk ve Karar Veren 60
AYRIM İKİ
PASTORAL İKTİDAR'IN CEMÂZİYELEVVEL'İNDEN DEVLETİN KUTSALLIĞINA
BİR ÖN-İNCELEME: BİR METAFOR OLARAK ÇOBAN İLE SÜRÜ 68
I. Etimolojik Bir Bakış 68
II. Temel Bir Figür Olarak Çoban ve Görevi 69
1. Temel Figür: Çoban 69
2. Çobanın Görevi 71
BÖLÜM BİR
ESKİ DOĞU TOPLUMLARI, İBRANİLER ANTİK YUNAN VE PASTORALLİK
BAŞLIK BİR
KİPLİĞİN KÖKENİ: GÜNEŞ DOĞUDAN YÜKSELİR 75
BAŞLIK İKİ
ANTİK YUNAN'DA PASTORAL İKTİDAR: 79
ÇOBAN-KRAL 79
I. Platon'un Harikalar Diyarı 80
1. Platon'un Bilgi Kuramı 82
2. İdealize Edilmiş Devlet: İdealar Evrenindeki Tanrı 83
II. Bir Filozof Yetişiyor 85
1. Kral Olarak Filozof 86
2. Filozofun Uyutulması: İkinci En İyi Devlet 87
3. İkinci En İyi Devletin Çobanı, İdeal Devletin Asıl Sahibi: Gece Konseyi 88
4. Platon'da Çoban-Sürü Metaforu: İdealize Edilmiş Devletten İkinci En İyi Devletin Çobanına 89
BÖLÜM İKİ
ÇOBAN ROMULUS'TAN İMPARATORLUĞA ROMA'NIN YOLU
BAŞLIK BİR
KURULUŞ: BİR EFSANE 95
BAŞLIK İKİ
KRALLIK DÖNEMİ ROMASI 98
BAŞLIK ÜÇ
ROMA CUMHURİYETİ KRAL ÖLDÜ, YAŞASIN PRAETOR'LAR… 100
I. Siyasal Yapı 100
II. Roma'nın Çobanı: Diktatör- Olağanüstü Halde Başa Geçen Çoban 102
BAŞLIK DÖRT
İMPARATORLAR'IN DÖNEMİ PRINCIPATUS 106
BÖLÜM ÜÇ
İLK GÜNAH'TAN TESLİSE HIRİSTİYANLIĞIN PASTORAL TEMALARI
BAŞLIK BİR 110
HIRİSTİYANLIĞIN TARİH SAHNESİNE ÇIKIŞI BİR BAŞ ÇOBAN OLARAK KİLİSE 110
BAŞLIK İKİ
PECCATUM ORIGINALE TANRI İLE ŞEYTANIN RAKSI 115
BAŞLIK ÜÇ
PUZZEL'IN SON PARÇASI OĞUL İSA 126
BÖLÜM DÖRT
KARANLIK İLE AYDINLIĞIN ORTASI: ALACAKARANLIK ÇAĞI Feodal İktidar Çağına Bir Bakış
Girizgah… 132
BAŞLIK BİR
ŞAFAĞA YAKIN, GÜNDOĞUMUNA AZ KALA… 134
BAŞLIK İKİ
ALACAKARANLIKTA YENİ BİR TOPLUMSAL DÜZEN ve EKONOMİK SİSTEM Feodalizm ya da Bölgeselliğin Zaferi 136
BAŞLIK ÜÇ
GÜVENSİZLİĞİN NAM-I DİĞER ADI Feodalite 139
BAŞLIK DÖRT
AVRUPA'NIN GÜNAH KEÇİLERİ Ötekiler ve Üzerlerindeki Perde-i Zulmet: Engizisyon Mahkemeleri 144
AYRIM ÜÇ
MAX WEBER'İN RASYONELLEŞTİRİLMİŞ TANRISI
Devleti Modern Kıldığı İddia Edilen Unsurlar
BİR ÖN-İNCELEME
RASYONELLEŞTİRİLMİŞ TANRI'NIN DOĞUM SANCISI 151
I. Devletin Sezaryenle Doğumu 151
I. Sözleşme Dönemine Bir Yolculuk: Doğal Yasalar ve Mekanlar 152
1. Sözleşmecilerin Tahayyüllerinde Doğal Yasa ve Onun Hali 152
2. Doğal Yasaların Mekânında Bir Gezinti 153
2.1. Hobbes: Kurtlar Sisli Havayı Sever 154
2.2. John Locke: Locke Harikalar Diyarında 159
2.3. Jan Jacques'ın Vahşiliğe Övgüsü 159
II. Doğa Halindeki İnsanın Doğası 160
1. Hobbes: Kurtların Günü 161
2. Locke'un Akli Doğası 162
3. J. J. Rousseau'nun Vahşisi 163
1. Su'dan Gelen Canavar: Leviathan 165
2. Ara Bölgeden Kaçış: Burjuvazinin Yalancı Sözleşmesi 168
3. Uygar İnsanın İlk Günahı: Çit 169
II. Devlet Tüm Toplumların Yazgısı Mıdır? 172
1. İktidarsız Akil Büyücüler 172
2. Biz/Onlar: Düşman Olmayan Öteki 175
BÖLÜM BİR
FİZİKSEL ÖLÇÜTLER
BAŞLIK BİR
SİNEKLERİN TANRISI: ŞİDDETİN BİR ANATOMİSİ 180
I. Kötülüğün Soykütüğü 180
II. Kötülüğün Hıristiyanlığı: Ortaçağın Ruhundaki Şiddet 183
III. Max Weber'in Meşru Evladı: Modern Bir Mit Olarak Şiddet Tekeli 186
1. Uygarlaşmanın Edilginleştirdiği Toplum, Şiddetin Toplumdan Sökülmesi. 187
2. Şiddet Tekelinin Doğrudan ve Dolaylı Uygulanması 190
2.1. Şiddetin Estetize Edilmiş Biçimi: Gözün İktidarı 190
2.1.1. Disiplinci İktidarın Görünüm Biçimi: Panoptikon 191
2.1.2. Disiplinci İktidarın Postmodern Görünümü: Sinoptikon 195
2.2. Elin İktidarı: "Polis Devletin Dölyatağında Şekillenir" 196
BAŞLIK İKİ
EGEMENLİK KISKACI Negatif İktidarın Tesisi 200
I. İstisna Hali Alanı: çıplak hayat ile egemenliğin örtüştüğü alan 200
II. Bir Yapı Olarak Egemenlik 201
III. Egemenliğin Kuramsal Karşılığı 203
1.1. Doğaüstü Teolojik Hukuk Kuramı 204
1.2. Esnek Teolojik Hukuk Doktrini 204
2. Modern Egemenlik Kuramı 205
IV. Kuramdan Bir Önceki Durak: Niccolo Machiavelli 206
1. Şeytanın Uşağı 206
2. Machiavelli'nin Prensi 208
V. Six Livres De La Republique 209
1. Bodin'in Amat'ı 212
1.1. Mutlaklık 213
1.2. Süreklilik 213
1.3. Bölünemezlik, Devredilemezlik 214
2. Bodin'in Amat'ından Zamanda Yolculuğa: Ortaçağın Politik Teolojisi- Bir Kuram Olarak Kralın İki Bedeni 215
3. Amat'ın Güvertesindeki Çatlaklar 221
BAŞLIK ÜÇ
YEŞİL HATLAR VE DUVARLAR 224
I- Devlet İktidarının En Ucu: Sınır 224
II- Bir Mekân ve Metafor Olarak Sınırlar 225
III- Biz-Onlar İle Dost-Düşman Ayırımının Fiziksel Ve Zihinsel Aracı Olarak Sınır 226
IV- Ulus Yaratımı Olarak Sınır 230
V- Milliyetçiliğin Haritası: İçsel Sınırlar-Dışsal Sınırlar 233
VI- Kimlik Olarak Sınırlar 234
BÖLÜM İKİ
RASYONEL ÖLÇÜT: BÜROKRASİ
BAŞLIK BİR
AYDINLANMANIN AKLI 243
BAŞLIK İKİ
WEBER'İN DEMİR KAFESİ BÜROKRASİ'NİN ANLAMI 244
I- Teknik 246
II- Bürokrasinin Temelleri, Tarihsel Gelişimi ve Ortaya Çıkışı 248
1. Para Ekonomisinin Gelişmesi- 249
2. İdari Görevlerin Çoğalması- 250
3. Teknik Üstünlük- 251
4. Yazılılık İlkesi- 252
BAŞLIK ÜÇ
HOLOCAUST'IN OLMAZSA OLMAZI: 253
BÜROKRASİ 253
BÖLÜM ÜÇ
HUKUKSAL ÖLÇÜTLER: KADİMDEN MODERNE BİR YOLCULUK
BAŞLIK BİR
HUKUKSAL (YASAL)-USSAL MEŞRUİYET 260
BAŞLIK İKİ
BİR ÖZNE OLARAK YURTTAŞ'IN İNŞASI 262
I. Yurttaşın Statüsü 262
II. Antik Yunan'da Yurttaşlığın Esbabı Mucibesi 266
1. Sparta 266
2. Platon'un Hayal Dünyasında ve Aristo'nun Atina'sında Yurttaşlık 267
2.1. Platon 267
2.2. Aristo 268
III. Roma'da Yurttaşlık 269
IV. "Karanlıklar Diyarında" Yurttaşlık 271
V. Mutlak Monarşi Çağı 272
BİTİRİRKEN… 275
Genel Kaynakça 279
İÇİNDEKİLER
İnsan Derisiyle Kaplı Kitap: Devlet 11
Bir Masal Olarak Devlet 13
Devletin Kubbesi: İktidar 15
Bir Tahakküm Olarak İktidar 20
Michael Mann'in İktidar Ağlari Teorisi: 21
Siyasal İktidar ve Şeytan Metaforu 23
Bir İsim Tashihi Davası: Kutsal Canavar Devlet 26
AYRIM BİR
İDEOLOJİK İKTİDAR: TEOLOJİ, KUTSALLIK ve DEVLET
BÖLÜM BİR
GÖKYÜZÜ KRALLIĞI
BAŞLIK BİR
TEOLOJİ VE DEVLET: OMNIPOTENZ 33
BAŞLIK İKİ
KUTSALLIKLAR: TANRILARIN DÜZENİ 38
BAŞLIK ÜÇ 40
GÖKYÜZÜ KRALLIĞI'NDAN YERYÜZÜ KRALLIĞI'NA KUTSAL BİR EMANET: ŞİDDET 40
BÖLÜM İKİ
RAGION DI STATO VEYAHUT "EN ATTENDANT GODOT"
BAŞLIK BİR
FİLOZOF-TİRAN 46
BAŞLIK İKİ
KUTSAL CANAVAR DEVLETİN GAYRİ-SAHİH NESEPLİ ÇOCUĞU: "RAGION DI STATO" 48
I. Ragion Di Stato'nun Lafzı Ve Ruhu 49
II. Yapışık İkizler: Ragion Di Stato-DEVlet 51
III. "Zavallı Machiavelli" 54
BAŞLIK ÜÇ
SİYASET'İN HUKUKU ASKIYA ALMA PRATİKLERİ- EVVEL VE AHİR…
I. Ragion Di Stato'nun Hukuk İçindeki Hali: 59
İstisna hali… 59
II. Zorunluluk ve Karar Veren 60
AYRIM İKİ
PASTORAL İKTİDAR'IN CEMÂZİYELEVVEL'İNDEN DEVLETİN KUTSALLIĞINA
BİR ÖN-İNCELEME: BİR METAFOR OLARAK ÇOBAN İLE SÜRÜ 68
I. Etimolojik Bir Bakış 68
II. Temel Bir Figür Olarak Çoban ve Görevi 69
1. Temel Figür: Çoban 69
2. Çobanın Görevi 71
BÖLÜM BİR
ESKİ DOĞU TOPLUMLARI, İBRANİLER ANTİK YUNAN VE PASTORALLİK
BAŞLIK BİR
KİPLİĞİN KÖKENİ: GÜNEŞ DOĞUDAN YÜKSELİR 75
BAŞLIK İKİ
ANTİK YUNAN'DA PASTORAL İKTİDAR: 79
ÇOBAN-KRAL 79
I. Platon'un Harikalar Diyarı 80
1. Platon'un Bilgi Kuramı 82
2. İdealize Edilmiş Devlet: İdealar Evrenindeki Tanrı 83
II. Bir Filozof Yetişiyor 85
1. Kral Olarak Filozof 86
2. Filozofun Uyutulması: İkinci En İyi Devlet 87
3. İkinci En İyi Devletin Çobanı, İdeal Devletin Asıl Sahibi: Gece Konseyi 88
4. Platon'da Çoban-Sürü Metaforu: İdealize Edilmiş Devletten İkinci En İyi Devletin Çobanına 89
BÖLÜM İKİ
ÇOBAN ROMULUS'TAN İMPARATORLUĞA ROMA'NIN YOLU
BAŞLIK BİR
KURULUŞ: BİR EFSANE 95
BAŞLIK İKİ
KRALLIK DÖNEMİ ROMASI 98
BAŞLIK ÜÇ
ROMA CUMHURİYETİ KRAL ÖLDÜ, YAŞASIN PRAETOR'LAR… 100
I. Siyasal Yapı 100
II. Roma'nın Çobanı: Diktatör- Olağanüstü Halde Başa Geçen Çoban 102
BAŞLIK DÖRT
İMPARATORLAR'IN DÖNEMİ PRINCIPATUS 106
BÖLÜM ÜÇ
İLK GÜNAH'TAN TESLİSE HIRİSTİYANLIĞIN PASTORAL TEMALARI
BAŞLIK BİR 110
HIRİSTİYANLIĞIN TARİH SAHNESİNE ÇIKIŞI BİR BAŞ ÇOBAN OLARAK KİLİSE 110
BAŞLIK İKİ
PECCATUM ORIGINALE TANRI İLE ŞEYTANIN RAKSI 115
BAŞLIK ÜÇ
PUZZEL'IN SON PARÇASI OĞUL İSA 126
BÖLÜM DÖRT
KARANLIK İLE AYDINLIĞIN ORTASI: ALACAKARANLIK ÇAĞI Feodal İktidar Çağına Bir Bakış
Girizgah… 132
BAŞLIK BİR
ŞAFAĞA YAKIN, GÜNDOĞUMUNA AZ KALA… 134
BAŞLIK İKİ
ALACAKARANLIKTA YENİ BİR TOPLUMSAL DÜZEN ve EKONOMİK SİSTEM Feodalizm ya da Bölgeselliğin Zaferi 136
BAŞLIK ÜÇ
GÜVENSİZLİĞİN NAM-I DİĞER ADI Feodalite 139
BAŞLIK DÖRT
AVRUPA'NIN GÜNAH KEÇİLERİ Ötekiler ve Üzerlerindeki Perde-i Zulmet: Engizisyon Mahkemeleri 144
AYRIM ÜÇ
MAX WEBER'İN RASYONELLEŞTİRİLMİŞ TANRISI
Devleti Modern Kıldığı İddia Edilen Unsurlar
BİR ÖN-İNCELEME
RASYONELLEŞTİRİLMİŞ TANRI'NIN DOĞUM SANCISI 151
I. Devletin Sezaryenle Doğumu 151
I. Sözleşme Dönemine Bir Yolculuk: Doğal Yasalar ve Mekanlar 152
1. Sözleşmecilerin Tahayyüllerinde Doğal Yasa ve Onun Hali 152
2. Doğal Yasaların Mekânında Bir Gezinti 153
2.1. Hobbes: Kurtlar Sisli Havayı Sever 154
2.2. John Locke: Locke Harikalar Diyarında 159
2.3. Jan Jacques'ın Vahşiliğe Övgüsü 159
II. Doğa Halindeki İnsanın Doğası 160
1. Hobbes: Kurtların Günü 161
2. Locke'un Akli Doğası 162
3. J. J. Rousseau'nun Vahşisi 163
1. Su'dan Gelen Canavar: Leviathan 165
2. Ara Bölgeden Kaçış: Burjuvazinin Yalancı Sözleşmesi 168
3. Uygar İnsanın İlk Günahı: Çit 169
II. Devlet Tüm Toplumların Yazgısı Mıdır? 172
1. İktidarsız Akil Büyücüler 172
2. Biz/Onlar: Düşman Olmayan Öteki 175
BÖLÜM BİR
FİZİKSEL ÖLÇÜTLER
BAŞLIK BİR
SİNEKLERİN TANRISI: ŞİDDETİN BİR ANATOMİSİ 180
I. Kötülüğün Soykütüğü 180
II. Kötülüğün Hıristiyanlığı: Ortaçağın Ruhundaki Şiddet 183
III. Max Weber'in Meşru Evladı: Modern Bir Mit Olarak Şiddet Tekeli 186
1. Uygarlaşmanın Edilginleştirdiği Toplum, Şiddetin Toplumdan Sökülmesi. 187
2. Şiddet Tekelinin Doğrudan ve Dolaylı Uygulanması 190
2.1. Şiddetin Estetize Edilmiş Biçimi: Gözün İktidarı 190
2.1.1. Disiplinci İktidarın Görünüm Biçimi: Panoptikon 191
2.1.2. Disiplinci İktidarın Postmodern Görünümü: Sinoptikon 195
2.2. Elin İktidarı: "Polis Devletin Dölyatağında Şekillenir" 196
BAŞLIK İKİ
EGEMENLİK KISKACI Negatif İktidarın Tesisi 200
I. İstisna Hali Alanı: çıplak hayat ile egemenliğin örtüştüğü alan 200
II. Bir Yapı Olarak Egemenlik 201
III. Egemenliğin Kuramsal Karşılığı 203
1.1. Doğaüstü Teolojik Hukuk Kuramı 204
1.2. Esnek Teolojik Hukuk Doktrini 204
2. Modern Egemenlik Kuramı 205
IV. Kuramdan Bir Önceki Durak: Niccolo Machiavelli 206
1. Şeytanın Uşağı 206
2. Machiavelli'nin Prensi 208
V. Six Livres De La Republique 209
1. Bodin'in Amat'ı 212
1.1. Mutlaklık 213
1.2. Süreklilik 213
1.3. Bölünemezlik, Devredilemezlik 214
2. Bodin'in Amat'ından Zamanda Yolculuğa: Ortaçağın Politik Teolojisi- Bir Kuram Olarak Kralın İki Bedeni 215
3. Amat'ın Güvertesindeki Çatlaklar 221
BAŞLIK ÜÇ
YEŞİL HATLAR VE DUVARLAR 224
I- Devlet İktidarının En Ucu: Sınır 224
II- Bir Mekân ve Metafor Olarak Sınırlar 225
III- Biz-Onlar İle Dost-Düşman Ayırımının Fiziksel Ve Zihinsel Aracı Olarak Sınır 226
IV- Ulus Yaratımı Olarak Sınır 230
V- Milliyetçiliğin Haritası: İçsel Sınırlar-Dışsal Sınırlar 233
VI- Kimlik Olarak Sınırlar 234
BÖLÜM İKİ
RASYONEL ÖLÇÜT: BÜROKRASİ
BAŞLIK BİR
AYDINLANMANIN AKLI 243
BAŞLIK İKİ
WEBER'İN DEMİR KAFESİ BÜROKRASİ'NİN ANLAMI 244
I- Teknik 246
II- Bürokrasinin Temelleri, Tarihsel Gelişimi ve Ortaya Çıkışı 248
1. Para Ekonomisinin Gelişmesi- 249
2. İdari Görevlerin Çoğalması- 250
3. Teknik Üstünlük- 251
4. Yazılılık İlkesi- 252
BAŞLIK ÜÇ
HOLOCAUST'IN OLMAZSA OLMAZI: 253
BÜROKRASİ 253
BÖLÜM ÜÇ
HUKUKSAL ÖLÇÜTLER: KADİMDEN MODERNE BİR YOLCULUK
BAŞLIK BİR
HUKUKSAL (YASAL)-USSAL MEŞRUİYET 260
BAŞLIK İKİ
BİR ÖZNE OLARAK YURTTAŞ'IN İNŞASI 262
I. Yurttaşın Statüsü 262
II. Antik Yunan'da Yurttaşlığın Esbabı Mucibesi 266
1. Sparta 266
2. Platon'un Hayal Dünyasında ve Aristo'nun Atina'sında Yurttaşlık 267
2.1. Platon 267
2.2. Aristo 268
III. Roma'da Yurttaşlık 269
IV. "Karanlıklar Diyarında" Yurttaşlık 271
V. Mutlak Monarşi Çağı 272
BİTİRİRKEN… 275
Genel Kaynakça 279
İnsan Derisiyle Kaplı Kitap: Devlet 11
Bir Masal Olarak Devlet 13
Devletin Kubbesi: İktidar 15
Bir Tahakküm Olarak İktidar 20
Michael Mann'in İktidar Ağlari Teorisi: 21
Siyasal İktidar ve Şeytan Metaforu 23
Bir İsim Tashihi Davası: Kutsal Canavar Devlet 26
AYRIM BİR
İDEOLOJİK İKTİDAR: TEOLOJİ, KUTSALLIK ve DEVLET
BÖLÜM BİR
GÖKYÜZÜ KRALLIĞI
BAŞLIK BİR
TEOLOJİ VE DEVLET: OMNIPOTENZ 33
BAŞLIK İKİ
KUTSALLIKLAR: TANRILARIN DÜZENİ 38
BAŞLIK ÜÇ 40
GÖKYÜZÜ KRALLIĞI'NDAN YERYÜZÜ KRALLIĞI'NA KUTSAL BİR EMANET: ŞİDDET 40
BÖLÜM İKİ
RAGION DI STATO VEYAHUT "EN ATTENDANT GODOT"
BAŞLIK BİR
FİLOZOF-TİRAN 46
BAŞLIK İKİ
KUTSAL CANAVAR DEVLETİN GAYRİ-SAHİH NESEPLİ ÇOCUĞU: "RAGION DI STATO" 48
I. Ragion Di Stato'nun Lafzı Ve Ruhu 49
II. Yapışık İkizler: Ragion Di Stato-DEVlet 51
III. "Zavallı Machiavelli" 54
BAŞLIK ÜÇ
SİYASET'İN HUKUKU ASKIYA ALMA PRATİKLERİ- EVVEL VE AHİR…
I. Ragion Di Stato'nun Hukuk İçindeki Hali: 59
İstisna hali… 59
II. Zorunluluk ve Karar Veren 60
AYRIM İKİ
PASTORAL İKTİDAR'IN CEMÂZİYELEVVEL'İNDEN DEVLETİN KUTSALLIĞINA
BİR ÖN-İNCELEME: BİR METAFOR OLARAK ÇOBAN İLE SÜRÜ 68
I. Etimolojik Bir Bakış 68
II. Temel Bir Figür Olarak Çoban ve Görevi 69
1. Temel Figür: Çoban 69
2. Çobanın Görevi 71
BÖLÜM BİR
ESKİ DOĞU TOPLUMLARI, İBRANİLER ANTİK YUNAN VE PASTORALLİK
BAŞLIK BİR
KİPLİĞİN KÖKENİ: GÜNEŞ DOĞUDAN YÜKSELİR 75
BAŞLIK İKİ
ANTİK YUNAN'DA PASTORAL İKTİDAR: 79
ÇOBAN-KRAL 79
I. Platon'un Harikalar Diyarı 80
1. Platon'un Bilgi Kuramı 82
2. İdealize Edilmiş Devlet: İdealar Evrenindeki Tanrı 83
II. Bir Filozof Yetişiyor 85
1. Kral Olarak Filozof 86
2. Filozofun Uyutulması: İkinci En İyi Devlet 87
3. İkinci En İyi Devletin Çobanı, İdeal Devletin Asıl Sahibi: Gece Konseyi 88
4. Platon'da Çoban-Sürü Metaforu: İdealize Edilmiş Devletten İkinci En İyi Devletin Çobanına 89
BÖLÜM İKİ
ÇOBAN ROMULUS'TAN İMPARATORLUĞA ROMA'NIN YOLU
BAŞLIK BİR
KURULUŞ: BİR EFSANE 95
BAŞLIK İKİ
KRALLIK DÖNEMİ ROMASI 98
BAŞLIK ÜÇ
ROMA CUMHURİYETİ KRAL ÖLDÜ, YAŞASIN PRAETOR'LAR… 100
I. Siyasal Yapı 100
II. Roma'nın Çobanı: Diktatör- Olağanüstü Halde Başa Geçen Çoban 102
BAŞLIK DÖRT
İMPARATORLAR'IN DÖNEMİ PRINCIPATUS 106
BÖLÜM ÜÇ
İLK GÜNAH'TAN TESLİSE HIRİSTİYANLIĞIN PASTORAL TEMALARI
BAŞLIK BİR 110
HIRİSTİYANLIĞIN TARİH SAHNESİNE ÇIKIŞI BİR BAŞ ÇOBAN OLARAK KİLİSE 110
BAŞLIK İKİ
PECCATUM ORIGINALE TANRI İLE ŞEYTANIN RAKSI 115
BAŞLIK ÜÇ
PUZZEL'IN SON PARÇASI OĞUL İSA 126
BÖLÜM DÖRT
KARANLIK İLE AYDINLIĞIN ORTASI: ALACAKARANLIK ÇAĞI Feodal İktidar Çağına Bir Bakış
Girizgah… 132
BAŞLIK BİR
ŞAFAĞA YAKIN, GÜNDOĞUMUNA AZ KALA… 134
BAŞLIK İKİ
ALACAKARANLIKTA YENİ BİR TOPLUMSAL DÜZEN ve EKONOMİK SİSTEM Feodalizm ya da Bölgeselliğin Zaferi 136
BAŞLIK ÜÇ
GÜVENSİZLİĞİN NAM-I DİĞER ADI Feodalite 139
BAŞLIK DÖRT
AVRUPA'NIN GÜNAH KEÇİLERİ Ötekiler ve Üzerlerindeki Perde-i Zulmet: Engizisyon Mahkemeleri 144
AYRIM ÜÇ
MAX WEBER'İN RASYONELLEŞTİRİLMİŞ TANRISI
Devleti Modern Kıldığı İddia Edilen Unsurlar
BİR ÖN-İNCELEME
RASYONELLEŞTİRİLMİŞ TANRI'NIN DOĞUM SANCISI 151
I. Devletin Sezaryenle Doğumu 151
I. Sözleşme Dönemine Bir Yolculuk: Doğal Yasalar ve Mekanlar 152
1. Sözleşmecilerin Tahayyüllerinde Doğal Yasa ve Onun Hali 152
2. Doğal Yasaların Mekânında Bir Gezinti 153
2.1. Hobbes: Kurtlar Sisli Havayı Sever 154
2.2. John Locke: Locke Harikalar Diyarında 159
2.3. Jan Jacques'ın Vahşiliğe Övgüsü 159
II. Doğa Halindeki İnsanın Doğası 160
1. Hobbes: Kurtların Günü 161
2. Locke'un Akli Doğası 162
3. J. J. Rousseau'nun Vahşisi 163
1. Su'dan Gelen Canavar: Leviathan 165
2. Ara Bölgeden Kaçış: Burjuvazinin Yalancı Sözleşmesi 168
3. Uygar İnsanın İlk Günahı: Çit 169
II. Devlet Tüm Toplumların Yazgısı Mıdır? 172
1. İktidarsız Akil Büyücüler 172
2. Biz/Onlar: Düşman Olmayan Öteki 175
BÖLÜM BİR
FİZİKSEL ÖLÇÜTLER
BAŞLIK BİR
SİNEKLERİN TANRISI: ŞİDDETİN BİR ANATOMİSİ 180
I. Kötülüğün Soykütüğü 180
II. Kötülüğün Hıristiyanlığı: Ortaçağın Ruhundaki Şiddet 183
III. Max Weber'in Meşru Evladı: Modern Bir Mit Olarak Şiddet Tekeli 186
1. Uygarlaşmanın Edilginleştirdiği Toplum, Şiddetin Toplumdan Sökülmesi. 187
2. Şiddet Tekelinin Doğrudan ve Dolaylı Uygulanması 190
2.1. Şiddetin Estetize Edilmiş Biçimi: Gözün İktidarı 190
2.1.1. Disiplinci İktidarın Görünüm Biçimi: Panoptikon 191
2.1.2. Disiplinci İktidarın Postmodern Görünümü: Sinoptikon 195
2.2. Elin İktidarı: "Polis Devletin Dölyatağında Şekillenir" 196
BAŞLIK İKİ
EGEMENLİK KISKACI Negatif İktidarın Tesisi 200
I. İstisna Hali Alanı: çıplak hayat ile egemenliğin örtüştüğü alan 200
II. Bir Yapı Olarak Egemenlik 201
III. Egemenliğin Kuramsal Karşılığı 203
1.1. Doğaüstü Teolojik Hukuk Kuramı 204
1.2. Esnek Teolojik Hukuk Doktrini 204
2. Modern Egemenlik Kuramı 205
IV. Kuramdan Bir Önceki Durak: Niccolo Machiavelli 206
1. Şeytanın Uşağı 206
2. Machiavelli'nin Prensi 208
V. Six Livres De La Republique 209
1. Bodin'in Amat'ı 212
1.1. Mutlaklık 213
1.2. Süreklilik 213
1.3. Bölünemezlik, Devredilemezlik 214
2. Bodin'in Amat'ından Zamanda Yolculuğa: Ortaçağın Politik Teolojisi- Bir Kuram Olarak Kralın İki Bedeni 215
3. Amat'ın Güvertesindeki Çatlaklar 221
BAŞLIK ÜÇ
YEŞİL HATLAR VE DUVARLAR 224
I- Devlet İktidarının En Ucu: Sınır 224
II- Bir Mekân ve Metafor Olarak Sınırlar 225
III- Biz-Onlar İle Dost-Düşman Ayırımının Fiziksel Ve Zihinsel Aracı Olarak Sınır 226
IV- Ulus Yaratımı Olarak Sınır 230
V- Milliyetçiliğin Haritası: İçsel Sınırlar-Dışsal Sınırlar 233
VI- Kimlik Olarak Sınırlar 234
BÖLÜM İKİ
RASYONEL ÖLÇÜT: BÜROKRASİ
BAŞLIK BİR
AYDINLANMANIN AKLI 243
BAŞLIK İKİ
WEBER'İN DEMİR KAFESİ BÜROKRASİ'NİN ANLAMI 244
I- Teknik 246
II- Bürokrasinin Temelleri, Tarihsel Gelişimi ve Ortaya Çıkışı 248
1. Para Ekonomisinin Gelişmesi- 249
2. İdari Görevlerin Çoğalması- 250
3. Teknik Üstünlük- 251
4. Yazılılık İlkesi- 252
BAŞLIK ÜÇ
HOLOCAUST'IN OLMAZSA OLMAZI: 253
BÜROKRASİ 253
BÖLÜM ÜÇ
HUKUKSAL ÖLÇÜTLER: KADİMDEN MODERNE BİR YOLCULUK
BAŞLIK BİR
HUKUKSAL (YASAL)-USSAL MEŞRUİYET 260
BAŞLIK İKİ
BİR ÖZNE OLARAK YURTTAŞ'IN İNŞASI 262
I. Yurttaşın Statüsü 262
II. Antik Yunan'da Yurttaşlığın Esbabı Mucibesi 266
1. Sparta 266
2. Platon'un Hayal Dünyasında ve Aristo'nun Atina'sında Yurttaşlık 267
2.1. Platon 267
2.2. Aristo 268
III. Roma'da Yurttaşlık 269
IV. "Karanlıklar Diyarında" Yurttaşlık 271
V. Mutlak Monarşi Çağı 272
BİTİRİRKEN… 275
Genel Kaynakça 279
AKBANK
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 348,00 | 348,00 |
2 | 177,48 | 354,96 |
3 | 120,64 | 361,92 |
ZİRAAT BANKASI
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 348,00 | 348,00 |
2 | 177,48 | 354,96 |
3 | 120,64 | 361,92 |
İŞ BANKASI
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 348,00 | 348,00 |
2 | 177,48 | 354,96 |
3 | 120,64 | 361,92 |
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.