Jacques Derrida Mahmuzlar: Nietzsche'nin Üslupları'nda göstereni, logos ve bağıntılı hakikat kavramı ya da ilksel gösterilen kökeninden özgürleştiren, yorum, perspektif, değer biçme ve fark kavramlarını radikalleştiren Nietzsche'yle doğrudan karşılaşma arıyor. Son derece özgün ve keskin tarzıyla cinsellik, politika, yazı, yargı, doğurma, ölüm, hattâ hava durumu gibi sorunları, Nietzsche'nin modern dünyaya miras bıraktığı meydan okumalara ilişkin kapsamlı bir analizde birleştiriyor. Nietzsche'nin yoruma açık metinlerini bir sondaj alanı olarak kullanan Derrida, Nietzsche'deki dil, üslup, varlık ve hakikat sorunlarını ele alıyor ve iç içe geçmiş bu sorunları topluca kadın olarak adlandırıyor. Böylelikle kadın-hakikat-üslup motifleri Nietzsche-Heidegger-Derrida figürleriyle iç içe geçiyor.
Mahmuzlar, Nietzsche'nin yayımlanmamış manüskrileri arasında bulunan ve editörleri tarafından Şen Bilim dönemine tarihlenen –tek başına, tırnak içinde– "Şemsiyemi unuttum" fragmanı üzerine bir tartışmayla kapanıyor. Derrida, Nietzsche'nin terekesinden özellikle seçtiği bağlamsız ama gene de esere dâhil bu fragmana odaklanarak stratejik kullanımları örnekliyor. Çağrışımsal enerji devreye sokulduğunda, "şemsiye"nin simgesel kararsızlığı yorumun çoğulluğunu olanaklı kılıyor.
Nihayet Mahmuzlar çok isabetli bir başlık, çünkü Derrida'nın Nietzsche'nin anlamlarına ilişkin "yapıbozumlar"ı kesinlikle daha fazla düşünmeyi ve tartışmayı teşvik edecek mahmuzlar olarak işliyor. Mahmuzlar, okuruna Derrida'nın yazılarının –özellikle "üslup sorunu" analizi için önem taşıyan yazılarının– üslup ustalığını inceleme fırsatı sunuyor.
Jacques Derrida Mahmuzlar: Nietzsche'nin Üslupları'nda göstereni, logos ve bağıntılı hakikat kavramı ya da ilksel gösterilen kökeninden özgürleştiren, yorum, perspektif, değer biçme ve fark kavramlarını radikalleştiren Nietzsche'yle doğrudan karşılaşma arıyor. Son derece özgün ve keskin tarzıyla cinsellik, politika, yazı, yargı, doğurma, ölüm, hattâ hava durumu gibi sorunları, Nietzsche'nin modern dünyaya miras bıraktığı meydan okumalara ilişkin kapsamlı bir analizde birleştiriyor. Nietzsche'nin yoruma açık metinlerini bir sondaj alanı olarak kullanan Derrida, Nietzsche'deki dil, üslup, varlık ve hakikat sorunlarını ele alıyor ve iç içe geçmiş bu sorunları topluca kadın olarak adlandırıyor. Böylelikle kadın-hakikat-üslup motifleri Nietzsche-Heidegger-Derrida figürleriyle iç içe geçiyor.
Mahmuzlar, Nietzsche'nin yayımlanmamış manüskrileri arasında bulunan ve editörleri tarafından Şen Bilim dönemine tarihlenen –tek başına, tırnak içinde– "Şemsiyemi unuttum" fragmanı üzerine bir tartışmayla kapanıyor. Derrida, Nietzsche'nin terekesinden özellikle seçtiği bağlamsız ama gene de esere dâhil bu fragmana odaklanarak stratejik kullanımları örnekliyor. Çağrışımsal enerji devreye sokulduğunda, "şemsiye"nin simgesel kararsızlığı yorumun çoğulluğunu olanaklı kılıyor.
Nihayet Mahmuzlar çok isabetli bir başlık, çünkü Derrida'nın Nietzsche'nin anlamlarına ilişkin "yapıbozumlar"ı kesinlikle daha fazla düşünmeyi ve tartışmayı teşvik edecek mahmuzlar olarak işliyor. Mahmuzlar, okuruna Derrida'nın yazılarının –özellikle "üslup sorunu" analizi için önem taşıyan yazılarının– üslup ustalığını inceleme fırsatı sunuyor.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 115,50 | 115,50 |
2 | 58,91 | 117,81 |
3 | 40,04 | 120,12 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 115,50 | 115,50 |
2 | 58,91 | 117,81 |
3 | 40,04 | 120,12 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 115,50 | 115,50 |
2 | 58,91 | 117,81 |
3 | 40,04 | 120,12 |