Bu kitapta, Şamanizmin bir din mi yoksa büyüsel bir pratik mi olduğu konusundaki farklı görüşler ele alınmıştır. Şaman dünya görüşünde açığa çıkan Alt Dünya, Orta Dünya ve Üst Dünya olmak üzere üç dünya anlayışı açıklanmış; Şamanın kutsal olan ile iletişim kurabilen, farklı âlemler arasında yolculuk yapabilen, ruhların yardımı ile toplumsal sorunları çözüp, hastalıklara çare bulabilen özelliğinden söz edilmiştir. Adayın Şaman olabilmesi için geçtiği erginlik töreni ele alınmış ve Şamanın en önemli işlevlerinden sağaltım ve törenleri yönetme hakkında bilgi verilmiştir. Kutsalın görünürleşmesi olarak Şaman giysisi ve davulundan söz edilmiştir.
Eserde ayrıca toplumlardaki cinsiyet algılarının ekonomik faaliyetlerle ilişki içinde olduğu anlatılmaya çalışılmıştır. Bu amaçla tarihteki toplumların, toplayıcılık- avcılık, bahçecilik, çobanlık, köylü toplumlar gibi farklı aşamalardan geçtiği ve buna bağlı olarak da cinsiyet algısındaki değişimlerden söz edilmiştir. Cinsiyet algısına yönelik ataerkil ve anaerkil kuramların görüşü aktarılmış. Erkeği merkeze alan ataerkil kuramın karşısında, kadını merkeze alan, anaerkil ya da eşitlikçi yaklaşımı savunan cinsler arası eşitlik görüşlerine yer verilmiştir. Orta Asya ve Eski Türk toplumlarında kadının konumunun yüksek olduğu düşüncesi farklı araştırmacıların görüşlerine yer verilerek aktarılmıştır. Aynı zamanda Türklerde siyasi, askeri ve tüm sosyal alanlarda kadının erkek ile birlikte yer aldığından söz edilmiştir. Tarih sahnesine toplayıcılık-avcılık, küçük çapta bahçecilik ve çobanlık ile çıkan Türklerin kutsallaştırılmış bir evren içinde yaşadıkları ve ilk ruhani liderlerinin de kadın Şamanlar olduğundan söz edilmiştir.
Bu kitapta, Şamanizmin bir din mi yoksa büyüsel bir pratik mi olduğu konusundaki farklı görüşler ele alınmıştır. Şaman dünya görüşünde açığa çıkan Alt Dünya, Orta Dünya ve Üst Dünya olmak üzere üç dünya anlayışı açıklanmış; Şamanın kutsal olan ile iletişim kurabilen, farklı âlemler arasında yolculuk yapabilen, ruhların yardımı ile toplumsal sorunları çözüp, hastalıklara çare bulabilen özelliğinden söz edilmiştir. Adayın Şaman olabilmesi için geçtiği erginlik töreni ele alınmış ve Şamanın en önemli işlevlerinden sağaltım ve törenleri yönetme hakkında bilgi verilmiştir. Kutsalın görünürleşmesi olarak Şaman giysisi ve davulundan söz edilmiştir.
Eserde ayrıca toplumlardaki cinsiyet algılarının ekonomik faaliyetlerle ilişki içinde olduğu anlatılmaya çalışılmıştır. Bu amaçla tarihteki toplumların, toplayıcılık- avcılık, bahçecilik, çobanlık, köylü toplumlar gibi farklı aşamalardan geçtiği ve buna bağlı olarak da cinsiyet algısındaki değişimlerden söz edilmiştir. Cinsiyet algısına yönelik ataerkil ve anaerkil kuramların görüşü aktarılmış. Erkeği merkeze alan ataerkil kuramın karşısında, kadını merkeze alan, anaerkil ya da eşitlikçi yaklaşımı savunan cinsler arası eşitlik görüşlerine yer verilmiştir. Orta Asya ve Eski Türk toplumlarında kadının konumunun yüksek olduğu düşüncesi farklı araştırmacıların görüşlerine yer verilerek aktarılmıştır. Aynı zamanda Türklerde siyasi, askeri ve tüm sosyal alanlarda kadının erkek ile birlikte yer aldığından söz edilmiştir. Tarih sahnesine toplayıcılık-avcılık, küçük çapta bahçecilik ve çobanlık ile çıkan Türklerin kutsallaştırılmış bir evren içinde yaşadıkları ve ilk ruhani liderlerinin de kadın Şamanlar olduğundan söz edilmiştir.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 88,80 | 88,80 |
2 | 45,29 | 90,58 |
3 | 30,78 | 92,35 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 88,80 | 88,80 |
2 | 45,29 | 90,58 |
3 | 30,78 | 92,35 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 88,80 | 88,80 |
2 | 45,29 | 90,58 |
3 | 30,78 | 92,35 |